AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 har meldt meg som arbeidsledig hos nav og er også student på heltid, men dette er et nettstudie med noen få samlinger i mnd så jeg kan fint jobbe ved siden av. Men skjønner ikke helt hvordan jeg skal fylle ut meldekortet for jeg tror ikke jeg får noe hjelp fra nav om jeg har forstått det riktig. De sier jeg må fylle ut alle dagene i uken at jeg har vært på skolen når jeg ikke har det. Så hvis det skulle dukke opp en jobb så kan ikke nav gi meg den når jeg skriver at jeg er opptatt hele uken og det er jeg ikke. Skjønner ikke helt dette jeg..Jeg skal heller ikke søke om noe økonomiske ytelser fra nav, må klare meg på stipendet inntil jeg finner meg noe. Anonymkode: c7d96...a95
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Er ganske sikker på at du ikke får dagpenger når du studerer altså. Det er i svært skjeldne tilfeller. Studier finansieres av Lånekassen, ikke NAV. Anonymkode: 4fd58...b22 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #3 Skrevet 30. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er ganske sikker på at du ikke får dagpenger når du studerer altså. Det er i svært skjeldne tilfeller. Studier finansieres av Lånekassen, ikke NAV. Anonymkode: 4fd58...b22 Eller hæ, leste for fort. Du skal ikke søke ytelse fra nav? Hvorfor sende meldekort da? 🤔 Anonymkode: 4fd58...b22 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 fordi jeg er ledig vel Anonymkode: c7d96...a95
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #5 Skrevet 30. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Eller hæ, leste for fort. Du skal ikke søke ytelse fra nav? Hvorfor sende meldekort da? 🤔 Anonymkode: 4fd58...b22 Jeg gjorde det for å synliggjøre at jeg var ledig. Mtp Lånekassen og andre instanser. Samt å få hjelp til å få jobb. Tok fag etter studier, mens jeg søkte jobb. Anonymkode: 0ec5f...f76
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #6 Skrevet 30. august 2018 Du skal ikke melde deg hos NAV hvis du ikke skal ha noe fra dem. Så lenge du studerer får du ikke dagpenger, g da skal du heller ikke registrere deg der. Minner også om at du må ha tjent minst 1,5 G året før for å kvalifisere til dagpenger. Viktig at du når den grensen nå i 2018 hvis du skal søke om dagpenger i 2019. Ellers vil du ikke få noe og må evt. gå på sosialstønad. Anonymkode: 7df3d...984
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #7 Skrevet 30. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: har meldt meg som arbeidsledig hos nav og er også student på heltid, men dette er et nettstudie med noen få samlinger i mnd så jeg kan fint jobbe ved siden av. Men skjønner ikke helt hvordan jeg skal fylle ut meldekortet for jeg tror ikke jeg får noe hjelp fra nav om jeg har forstått det riktig. De sier jeg må fylle ut alle dagene i uken at jeg har vært på skolen når jeg ikke har det. Så hvis det skulle dukke opp en jobb så kan ikke nav gi meg den når jeg skriver at jeg er opptatt hele uken og det er jeg ikke. Skjønner ikke helt dette jeg..Jeg skal heller ikke søke om noe økonomiske ytelser fra nav, må klare meg på stipendet inntil jeg finner meg noe. Anonymkode: c7d96...a95 Dette er et ikke-problem. Du fyller jo ut meldekortet på etterskudd. Det er en måte å fortelle NAV hva du har gjort de to siste ukene, du skal ikke fortelle hva du skal gjøre de to neste. Anonymkode: 08101...cde
The Kitten Skrevet 30. august 2018 #8 Skrevet 30. august 2018 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du har meldt deg på NAV? 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #9 Skrevet 30. august 2018 Du er ikke arbeidsledig når du er student. Meldekort er for de som skal ha dagpenger, og det må du søke om først. Anonymkode: 8c602...daf 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #10 Skrevet 30. august 2018 NAV driver vel ikke så mye med arbeidsformidling lenger, så jeg tror ikke det har så mye for seg å sende meldekort når du ikke skal kreve noen ytelser fra de.. Anonymkode: d568f...983
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #11 Skrevet 31. august 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke arbeidsledig når du er student. Meldekort er for de som skal ha dagpenger, og det må du søke om først. Anonymkode: 8c602...daf Jo det er jeg, har ikke jobb selvom jeg studerer, det er to helt forskjellige ting 😉 Anonymkode: c7d96...a95
The Kitten Skrevet 31. august 2018 #12 Skrevet 31. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det er jeg, har ikke jobb selvom jeg studerer, det er to helt forskjellige ting 😉 Anonymkode: c7d96...a95 Nei, du regnes som student. At du er nettstudent med noen få samlinger har ingenting å si så lenge du har meldt deg opp til et fulltidsstudium.
The Kitten Skrevet 31. august 2018 #13 Skrevet 31. august 2018 Men kan du ikke bare søke jobb på vanligvis slik andre studenter må?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå