AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 Min da beste venninne hadde sex med min far. Det skjedde bare en gang, og hun fortalte det selv. Jeg ble satt ut i flere uker, det er lenge siden og det skjedde ikke hjemme. De var på en festival der det var øl og vin. Hun var 16 år. I dag er det litt konflikt mellom oss og minnene dukker ufrivillig opp. Jeg begynner å tenke at hun aldri har hatt respekt for meg. Hvorfor fortalte hun det? Måtte jeg vite det? Jeg var 15 og visste ikke mer om sex enn det jeg hadde lest. Når hun fortalte det ble jeg mest skuffet over min far, men sa aldri noe. Dette er ikke noe jeg vil ta opp med henne i dag, eller dra frem i konflikten mellom oss selv om jeg har lyst til å sende en giftig pil. Hun var ikke jomfru og hadde hatt sex med flere fra hun var fjorten, også et langvarig forhold til en mann med kone og barn. Noe "alle" visste. Jeg fikk også dårlig rykte siden vi hang sammen. Vitner det om dårlig respekt for meg? Hvis jeg snur på det ville aldri det falt meg inn å ha sex med hennes pappa. Hvorfor sa hun i grunnen noe om det til meg? Som sagt hun var ikke jomfru eller mors beste barn. Er usikker på om alt dette fra fortiden ligger til grunn for konflikten mellom oss i dag selv om vi er godt voksne nå. Konflikten bunner i at hun tillegger meg meninger og motiver jeg ikke har. Vil ikke gå inn på detaljer siden vi begge kan bli gjenkjent, men jeg kjenner dypt på at hun ikke har respekt for meg. Ville dere tatt det opp med henne? Jeg er redd hun bare vil avfeie det hele og komme med motkritikk som går utover min fars minne. Han er dessverre ikke er i livet mer. Anonymkode: 22da9...73e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Gå videre. Anonymkode: 8a939...b3f 13
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 Mye mer respektløst fra faren din sin side. Anonymkode: 3a2d3...04f 19
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #5 Skrevet 30. august 2018 1 minutt siden, Stella Rose said: Legg dette bak deg. Det har jeg gjort, men alt dukket frem igjen når konfliktene startet. Har ikke brukt det mot henne, og det er kanskje best jeg aldri gjør det. Hun var ung, knapt ferdig med skolen. Men når hun beskylder meg for ting, skjulte hensikter og ting hun er sikker på at jeg tenker, er lysta stor til å dra henne ned på bakkenivået igjen. Men å blande min avdøde far inn i konflikten vil bare gjøre det hele verre. Det er derfor jeg velger å ikke si noe. Men vitner det om at hun hadde respekt for meg? Den eneste grunnen til at hun fortalte det kan være at hun var redd det var andre som visste om det. Men hun var bare 16. Det virket ikke som om det hadde gått inn på henne. Hun kom på besøk til oss like ofte som før. ts Anonymkode: 22da9...73e
SoWhat? Skrevet 30. august 2018 #6 Skrevet 30. august 2018 Nei, du skal ikke skyte noen giftig pil. Hun var et barn da hun startet å ha sex, og med flere voksne menn. Det er vel innlysende at det må være noe som ligger bak en sånn livsstil når en er så ung. Det er ikke et barns feil at voksne utnytter deres mangel på konsekventenking osv. Slutt å hold henne ansvarlig for at de hadde sex. Du er jo godt voksen selv nå, og skal du måtte stå til ansvar for hva du gjorde i tenårene? Greit at du er sint, men du bør tenke litt mer rasjonelt likevel. 19
Gjest Stella Rose Skrevet 30. august 2018 #7 Skrevet 30. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har jeg gjort, men alt dukket frem igjen når konfliktene startet. Har ikke brukt det mot henne, og det er kanskje best jeg aldri gjør det. Hun var ung, knapt ferdig med skolen. Men når hun beskylder meg for ting, skjulte hensikter og ting hun er sikker på at jeg tenker, er lysta stor til å dra henne ned på bakkenivået igjen. Men å blande min avdøde far inn i konflikten vil bare gjøre det hele verre. Det er derfor jeg velger å ikke si noe. Men vitner det om at hun hadde respekt for meg? Den eneste grunnen til at hun fortalte det kan være at hun var redd det var andre som visste om det. Men hun var bare 16. Det virket ikke som om det hadde gått inn på henne. Hun kom på besøk til oss like ofte som før. ts Anonymkode: 22da9...73e Ok, drittsekken (unnskyld språket) var din far som utnyttet ei på 16 til sex. Ja hun var med på det, men jeg syns faren din var en større drittsekk. Gi henne klar beskjed at du ikke vil ha kontakt med henne mer.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #8 Skrevet 30. august 2018 Hvorfor er du venninne med henne? Når hun oppfører seg som hun gjør i dag, drar deg ned og beskylder deg for ting. Hvorfor bruke tid og energi på å være venninne med ett slikt menneske? Nei, her hadde jeg faktisk dumpa hele venninna. Anonymkode: 63a10...ad3 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #9 Skrevet 30. august 2018 For en drittsekk av en far! Anonymkode: c7bdc...8e7 9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #10 Skrevet 30. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Mye mer respektløst fra faren din sin side. Anonymkode: 3a2d3...04f Det er jeg enig i, men han lever ikke mer. Han ba oss tilgi han for måten han hadde oppført seg på når vi var tenåringer. Han levde som om han ikke hadde barn og samboer i en periode. Det var ikke noe han sa mot slutten av livet, men når vi ble voksne. Hun var 16 år, verken barn eller voksen og hadde drukket. Er det en god nok unnskyldning? Jeg må kanskje legge det bak meg en gang for alle. ts Anonymkode: 22da9...73e 1
Snaskesnusken Skrevet 30. august 2018 #11 Skrevet 30. august 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye mer respektløst fra faren din sin side. Anonymkode: 3a2d3...04f Det tenker jeg også. Han var en godt voksen mann som burde hatt mer mellom ørene. 8
Snaskesnusken Skrevet 30. august 2018 #12 Skrevet 30. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg enig i, men han lever ikke mer. Han ba oss tilgi han for måten han hadde oppført seg på når vi var tenåringer. Han levde som om han ikke hadde barn og samboer i en periode. Det var ikke noe han sa mot slutten av livet, men når vi ble voksne. Hun var 16 år, verken barn eller voksen og hadde drukket. Er det en god nok unnskyldning? Jeg må kanskje legge det bak meg en gang for alle. ts Anonymkode: 22da9...73e Din far burde hatt mer mellom ørene enn som så. En godt voksen mann ligger ikke med en ungdom på 16 år. Jeg holder din far ansvarlig her selv om venninnen din var 16 og full. Å gå rundt å bære på så mye bitterhet er vondt, Ts. Du velger selv om du ikke vil ha en relasjon til venninnen din men kom deg videre for din egen skyld. 5
Hulderen Skrevet 30. august 2018 #13 Skrevet 30. august 2018 (endret) Jenta ble brukt av faren din som sekstenåring. Hun vurderte nok ikke at han var faren din da det skjedde, hun ble nok bare smigret av oppmerksomheten fra en voksen mann. Ikke vet vi hvor lett det var for henne å si nei, heller. Så jeg tviler på at det hadde noe med deg å gjøre. Dermed var det ikke respektløst. At hun fortalte deg det senere, kan ha vært nettopp fordi hun respekterte deg, hun ville ikke holde noe skjult for sin beste venninne. Endret 30. august 2018 av Hulderen 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #14 Skrevet 30. august 2018 5 minutter siden, SoWhat? said: Nei, du skal ikke skyte noen giftig pil. Hun var et barn da hun startet å ha sex, og med flere voksne menn. Det er vel innlysende at det må være noe som ligger bak en sånn livsstil når en er så ung. Det er ikke et barns feil at voksne utnytter deres mangel på konsekventenking osv. Slutt å hold henne ansvarlig for at de hadde sex. Du er jo godt voksen selv nå, og skal du måtte stå til ansvar for hva du gjorde i tenårene? Greit at du er sint, men du bør tenke litt mer rasjonelt likevel. Er helt enig i at hun var et offer og et barn når hun startet å ha sex med voksne menn. Jeg prøver faktisk å tenke rasjonelt og har aldri tatt det opp med henne etter at hun fortalte om det. Jeg var mest skuffet over min far. Det er når denne konflikten har oppstått at minnene dukker opp. Hun har selv kommet med minner fra den tiden, der hun sier at jeg ofte virket belærende. Det husker ikke jeg, men jeg har sagt at det er godt mulig hun har rett. 3 minutter siden, Stella Rose said: Ok, drittsekken (unnskyld språket) var din far som utnyttet ei på 16 til sex. Ja hun var med på det, men jeg syns faren din var en større drittsekk. Gi henne klar beskjed at du ikke vil ha kontakt med henne mer. Hvorfor skal jeg gi henne klar beskjed om at jeg aldri vil ha kontakt igjen? Min far hadde ansvaret den gangen, han var voksen, begge hadde drukket, det skjedde frivillig i følge henne og det var dumt, sa hun. Hun var 16 år. Hvis det hadde skjedd når hun var voksen tror jeg aldri hun ville fortalt det. Men børen ble for tung å bære for en ung jente som hadde hatt sex med flere? Hun har aldri beklaget at hun fortalte det til meg eller at hun gjorde det. Det betyr at hun er bitter på min far? Og tyder på at hun ikke respekterer meg? ts Anonymkode: 22da9...73e 1
Gjest Stella Rose Skrevet 30. august 2018 #15 Skrevet 30. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er helt enig i at hun var et offer og et barn når hun startet å ha sex med voksne menn. Jeg prøver faktisk å tenke rasjonelt og har aldri tatt det opp med henne etter at hun fortalte om det. Jeg var mest skuffet over min far. Det er når denne konflikten har oppstått at minnene dukker opp. Hun har selv kommet med minner fra den tiden, der hun sier at jeg ofte virket belærende. Det husker ikke jeg, men jeg har sagt at det er godt mulig hun har rett. Hvorfor skal jeg gi henne klar beskjed om at jeg aldri vil ha kontakt igjen? Min far hadde ansvaret den gangen, han var voksen, begge hadde drukket, det skjedde frivillig i følge henne og det var dumt, sa hun. Hun var 16 år. Hvis det hadde skjedd når hun var voksen tror jeg aldri hun ville fortalt det. Men børen ble for tung å bære for en ung jente som hadde hatt sex med flere? Hun har aldri beklaget at hun fortalte det til meg eller at hun gjorde det. Det betyr at hun er bitter på min far? Og tyder på at hun ikke respekterer meg? ts Anonymkode: 22da9...73e Forstod det slik at du ikke ville ha kontakt, beklager. Men om det er noen som skulle ha beklaget var det din far som utnyttet ei 16 åring til sex. Jeg har bare null respekt for voksne som ligger med jentunger.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #16 Skrevet 30. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg enig i, men han lever ikke mer. Han ba oss tilgi han for måten han hadde oppført seg på når vi var tenåringer. Han levde som om han ikke hadde barn og samboer i en periode. Det var ikke noe han sa mot slutten av livet, men når vi ble voksne. Hun var 16 år, verken barn eller voksen og hadde drukket. Er det en god nok unnskyldning? Jeg må kanskje legge det bak meg en gang for alle. ts Anonymkode: 22da9...73e Ja, det er vondt. Men du må prøve så godt du kan å legge det bak deg. Jeg vet, for mange år siden hadde min mor sex i fylla med den eldste gutten i min vennegjeng. Hun var 41 og han 23. Det har vært mye tårer og elendighet, skreket til henne å kalt henne hore og stygge ting. Gutten har jeg ikke kontakt med i dag. Mamma og jeg har skværet opp og tilgitt, men det har vært mye flashback og vonde stunder. Jeg sier ikke at det blir enkelt, men du må prøve. Med tiden blir alt bedre. Lykke til ! Anonymkode: b7182...744 3
Gjest Kritt Skrevet 30. august 2018 #17 Skrevet 30. august 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg enig i, men han lever ikke mer. Han ba oss tilgi han for måten han hadde oppført seg på når vi var tenåringer. Han levde som om han ikke hadde barn og samboer i en periode. Det var ikke noe han sa mot slutten av livet, men når vi ble voksne. Hun var 16 år, verken barn eller voksen og hadde drukket. Er det en god nok unnskyldning? Jeg må kanskje legge det bak meg en gang for alle. ts Anonymkode: 22da9...73e Jeg skjønner ikke helt hvorfor du føler dette som et angrep på deg. Det var først og fremst din far som gjorde noe han ikke burde. Uansett har din venninnes handlinger ingen ting med respekt for deg å gjøre, og jeg kan ikke se at du har krav på en unnskyldning.
Sirah Skrevet 30. august 2018 #18 Skrevet 30. august 2018 Dette må du bare legge bak deg TS. Det er mange år siden og du valgte å fortsette vennskapet med henne. Mest sannsynlig er hun en helt annen person i dag enn når hun var 16 år gammel. Jeg forstår at du syntes dette er vanskelig og kleint, men du kan ikke fortsette å gå og gnage på dette. Det er dårlig gjort ovenfor alle de involverte. Om vi to hadde vært venner og havnet i en krangel og jeg skulle dratt opp noe du gjorde for 10 år siden og brukt det mot deg? Du hadde jo følt at det var urettferdig. 3
SoWhat? Skrevet 30. august 2018 #19 Skrevet 30. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er helt enig i at hun var et offer og et barn når hun startet å ha sex med voksne menn. Jeg prøver faktisk å tenke rasjonelt og har aldri tatt det opp med henne etter at hun fortalte om det. Jeg var mest skuffet over min far. Det er når denne konflikten har oppstått at minnene dukker opp. Hun har selv kommet med minner fra den tiden, der hun sier at jeg ofte virket belærende. Det husker ikke jeg, men jeg har sagt at det er godt mulig hun har rett. Hvorfor skal jeg gi henne klar beskjed om at jeg aldri vil ha kontakt igjen? Min far hadde ansvaret den gangen, han var voksen, begge hadde drukket, det skjedde frivillig i følge henne og det var dumt, sa hun. Hun var 16 år. Hvis det hadde skjedd når hun var voksen tror jeg aldri hun ville fortalt det. Men børen ble for tung å bære for en ung jente som hadde hatt sex med flere? Hun har aldri beklaget at hun fortalte det til meg eller at hun gjorde det. Det betyr at hun er bitter på min far? Og tyder på at hun ikke respekterer meg? ts Anonymkode: 22da9...73e Vet ikke hvorfor du tenker at hun ikke respekterer deg? Som ung og "dum" ( og sikkert noe annet som lå bak) , så tenkte hun vel ikke på at det var respektløst å fortelle deg. At hun ikke har nevnt det i voksen alder, er forståelig. Hun vil vel helst ikke en gang tenke på det, så det handler nok mer om henne enn deg. Det er jo tåpelig å bruke ting fra tenårene mot hverandre i voksen alder. Det ser nesten ut til at det er noe som har ligget og gnagd hos begge to. Hadde vært bedre om dere snakket ut ordentlig, men da må det være på en måte hvor dere vil forstå, og ikke klandre hverandre. Hvis det hadde gått, så hadde det vært det beste. Dere har jo tydeligvis vært venninner i alle disse årene, så vis velvilje hvis dere vil beholde vennskapet. 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #20 Skrevet 30. august 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min da beste venninne hadde sex med min far. Det skjedde bare en gang, og hun fortalte det selv. Jeg ble satt ut i flere uker, det er lenge siden og det skjedde ikke hjemme. De var på en festival der det var øl og vin. Hun var 16 år. I dag er det litt konflikt mellom oss og minnene dukker ufrivillig opp. Jeg begynner å tenke at hun aldri har hatt respekt for meg. Hvorfor fortalte hun det? Måtte jeg vite det? Jeg var 15 og visste ikke mer om sex enn det jeg hadde lest. Når hun fortalte det ble jeg mest skuffet over min far, men sa aldri noe. Dette er ikke noe jeg vil ta opp med henne i dag, eller dra frem i konflikten mellom oss selv om jeg har lyst til å sende en giftig pil. Hun var ikke jomfru og hadde hatt sex med flere fra hun var fjorten, også et langvarig forhold til en mann med kone og barn. Noe "alle" visste. Jeg fikk også dårlig rykte siden vi hang sammen. Vitner det om dårlig respekt for meg? Hvis jeg snur på det ville aldri det falt meg inn å ha sex med hennes pappa. Hvorfor sa hun i grunnen noe om det til meg? Som sagt hun var ikke jomfru eller mors beste barn. Er usikker på om alt dette fra fortiden ligger til grunn for konflikten mellom oss i dag selv om vi er godt voksne nå. Konflikten bunner i at hun tillegger meg meninger og motiver jeg ikke har. Vil ikke gå inn på detaljer siden vi begge kan bli gjenkjent, men jeg kjenner dypt på at hun ikke har respekt for meg. Ville dere tatt det opp med henne? Jeg er redd hun bare vil avfeie det hele og komme med motkritikk som går utover min fars minne. Han er dessverre ikke er i livet mer. Anonymkode: 22da9...73e Den som ikke hadde respekt for deg, venninnen din, andre i familien eller seg selv, var din far. Anonymkode: ac868...6d1 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå