Gå til innhold

Mat som gjør deg mer/mindre sulten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen matvarer dere synes gjør at dere føler dere mindre sulten/sugen på noe? Eller som øker sulten? Erfaringer?

Anonymkode: d168f...582

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mat som gjør meg mer sulten hvis jeg allerede er sulten: frukt (eple, banan, appelsin), havregrøt (metter absolutt ikke), mat som inneholder mye fint mel/stivelse eller sukker (f.eks. boller ol.), risengrynsgrøt, fiskeboller, sjokolade, pasta og ris uten noe særlig til. 

Mat som gjør meg mindre sulten og mett lengre: proteinrik mat som fisk (makrell i tomat, tunfisk, laks), kylling og biff, med mye grønnsaker på siden, "potetmiddag" som vi kaller det hjemme (f.eks. kjøtt-/fiskekaker med saus, potet og grønnssaker), spagetti med kjøttsaus og grønnsaker, grovt brød med proteinrikt pålegg, egg, cottage cheese.

Sikkert mer jeg kunne skrevet på begge, men dette var det første jeg kom på i farta :)

Anonymkode: 85f44...458

• Liker 1
Skrevet

Hardkokt egg metter mye i min mage.

Ikke sikkert det oppleves på samme måte for deg.

Anonymkode: 08150...d0b

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir mer sulten av frukt, bær, avokado og nøtter

Mindre sulten av egg

Anonymkode: d168f...582

• Liker 1
Skrevet

Egg, kyllingfilet, rugbrød metter lenge synes jeg :)  

Anonymkode: cda7a...add

Skrevet

Mosede erter og linser metter mye. 

Pga medisiner som gir økt sultfølelse har jeg gitt opp det å få metthetsfølelse, men merker jo ertepuré og linsepuré fyller magen. 

Anonymkode: 21556...ed6

Skrevet

Blir ikke sulten av å spise. Som regel mett etter en porsjon (tiltenkt porsjon, ikke «lesse på til det renner over porsjon»). Ca 40 gr gryn med linfrø og rosiner og melk kl syv holder meg mett til rundt elleve. 

Skrevet

Protein stabiliserer blodsukkeret ditt, og kroppen bruker lang tid på det. Dette holder deg derfor mett lenge, og gjør det mindre fysen.

Anonymkode: f5250...8bd

Skrevet

Hardkokt egg og valnøtter og proteinpudding metter for meg, men banan gjør meg sulten.

Anonymkode: 56087...038

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mosede erter og linser metter mye. 

Pga medisiner som gir økt sultfølelse har jeg gitt opp det å få metthetsfølelse, men merker jo ertepuré og linsepuré fyller magen. 

Anonymkode: 21556...ed6

Prøv suppe også, de har få kalorier pr volum og fyller magen.

Anonymkode: a8839...e9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...