Gå til innhold

Noen sykepleiere her som har valgt å slutte i jobben som har fått en annen jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykepleier i 6 år, og synes at turnuslivet er tungt å kombinere med barn og familie. Jeg har kommet litt skjevt ut det siste året da jeg har vært arbeidsledig i påvente av å starte på ny utdanning. Jeg har såvidt begynt på en ny bachelor grad i høst, men jeg ligger veldig etter fordi jeg har gått glipp av flere forelesninger og hatt tilvenning i barnehage med barna mine. Har en mann som jobber lange dager i perioder, derfor er det ikke alltid lett å få følge/ hentekabalen til å gå opp. Nå er jeg veldig i tvil om det var feil tidspunkt å starte på nytt studie. Alternativet er å jobbe som sykepleier, men da må jeg tilbake til tredelt turnus :(. Andre som har vært i en lignende situasjon? Det er vel nesten umulig å få en annen type jobb når man er sykepleier? 

Anonymkode: 3eb83...fc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke ta en videreutdanning som gir deg bedre turnus? Jeg gjorde det, kan velge og vrake i jobber med alt fra bare dagvakter og ingen helg, til full turnus med helg. 

Anonymkode: 11e8a...4d6

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke ta en videreutdanning som gir deg bedre turnus? Jeg gjorde det, kan velge og vrake i jobber med alt fra bare dagvakter og ingen helg, til full turnus med helg. 

Det hørtes ut som gode muligheter! Kan jeg spørre hvilken videreutdanning du tok? TS

Skrevet

Jeg holder på å starte for meg selv ved siden av jobben.

Anonymkode: 8aef9...b25

Skrevet

Hei! 

Jeg er Sykepleier og har begynt på en helt annen utdanning, er på mitt 2.studieår på en master. Det jeg vil si til deg er; fortsett fortsett fortsett! Om du var på et slikt sted som jeg var i sykepleie jobben din (luta lei turnuslivet og alt det tunge med ansvar) så er det verdt å kjempe litt ekstra hver dag for å komme deg fremover! Jeg vet det er tungt, men det vil være så sinnsykt værdt det når du er ferdig og kan jobbe i et yrke du vil trives bedre i. Jeg har ikke barn, så kan ikke relatere til akkurat din situasjon, men har andre utfordringer som skaper begrensinger for studiet. Ikke stopp på den nye utdanningen du har startet på, såfremst hverdagen din selvfølgelig ikke går opp med studiet. Da skjønner jeg at det blir vanskelig. Jeg heier på deg! 

Anonymkode: 632e6...f56

Skrevet
På 30.8.2018 den 21.11, AnonymBruker skrev:

Det hørtes ut som gode muligheter! Kan jeg spørre hvilken videreutdanning du tok? TS

Operasjon, kan jobbe både på operasjonsavdelinger, dagkirurgiske avdelinger, poliklinikk, legevakt og i det private. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...