Gå til innhold

Høyde på barn vs foreldrenes høyde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan barna bli høyere enn foreldrene sine, når begge foreldrene er rundt 170 cm? Har en trettenåring som allerede er 167 (jente) Så kan hun bli høyere enn oss?

Anonymkode: b57a7...f0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt. 

Anonymkode: f45ec...b6d

• Liker 9
Skrevet

Som allerede er 167? Det er da ikke så høyt? 

Anonymkode: 3c8a8...d48

• Liker 5
Skrevet

De fleste barn er en hakk høyere en foreldrene sine når de er ferdig utviklet.  

Anonymkode: 09b6d...333

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

For jenter er det veldig avhengig av når hun kommer i puberteten. Etter at en jente har fått sin første menstruasjon vokser hun som regel bare 4-5 cm. Så hvis hun allerede har fått den blir hun nok ikke så veldig mye høyere.

Skrevet

Ja, her er guttungen snart to meter (16)og foreldre kun 181. Datter ble aldri mer enn 178.

Anonymkode: f85f7...c9b

Skrevet

Vi har to. Jeg er 175, mannen er 183.  Eldstemann er 180, ferdig utvokst. Sleit litt med mat i en periode, dette stoppet veksten. 

"Minste" mann på 14 år er 186, og vokser fremdeles...

Anonymkode: 6fa89...f18

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

For jenter er det veldig avhengig av når hun kommer i puberteten. Etter at en jente har fått sin første menstruasjon vokser hun som regel bare 4-5 cm. Så hvis hun allerede har fått den blir hun nok ikke så veldig mye høyere.

Hun har fått mensen, ja.

Skrevet

En 13-åring på 167 vil nok ende rundt 170 om hun er jente. 

Jeg er 168, far til mine barn er 185. Den voksne jenta mi er 163, mens sønnen er 192. Den yngste jenta tegner til å bli som sin søster - og dermed min bestemor. Mange gener, og litt miljø spiller inn 😊

Anonymkode: c4b98...403

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har fått mensen, ja.

Jeg har hørt at jenter vokser i ett år til etter mensen. Vet ikke om det stemmer

Anonymkode: 6fa89...f18

• Liker 1
Skrevet

Tja, min mor er 167, far er 180, vi er tre jenter på 181, 182 og 183.

Anonymkode: 64965...91b

• Liker 4
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har fått mensen, ja.

Da ender hun nok på rundt 170 cm.

Skrevet

Blir spennende å se på datteren vår:) alle i min manns familie (brødre og nevøer og nieser) er høye, langt høyere enn meg. Søsteren er lav. Jeg er 157. Jenta vår er normal, men ikke blant de laveste :)

Anonymkode: 3ba25...7b1

Skrevet
2 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Hmm, jeg var 140 cm høy da jeg fikk mensen. Vokste 20 cm etter det. Er jeg et veldig unntak eller?🧐

Anonymkode: 6b6dc...0c8

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hmm, jeg var 140 cm høy da jeg fikk mensen. Vokste 20 cm etter det. Er jeg et veldig unntak eller?🧐

Anonymkode: 6b6dc...0c8

Jeg vokste minst ti cm etter at jeg fikk mensen, så det er ikke så uvanlig.

Anonymkode: f00e6...5b4

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Finnes sikkert mange unntak, men som regel vokser man bare noen få cm etter pubertet.

Skrevet

Man slutter å vokse i 1-2 år etter mensen startet og da vokser de fleste fra 5-10 cm i løpet av de årene, noen enda mer. 

Anonymkode: dae59...275

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at gutter blir gjennomsnittshøyden av foreldrene pluss 12 cm, og jentene gjennomsnitt minus 12 cm som hovedregel, men regner med det er maaaange unntak. Jeg og søstrene mine har jo samme foreldre, men vi er jo ikke like høye :)

Skrevet

Min mamma var rundt 155. Jeg er 169

Anonymkode: 487a4...b4d

Skrevet

Begge stebarna mine som er gutter er høyere enn begge sine foreldre. De ligner mer på andre i slekta. Stedatter er lavere enn både mor og far.

Min datter blir snart 13 og er 155. Jeg er over 170 og far noen cm høyere enn meg igjen. Jeg håper hun bikker 160 ihvertfall, for hun ønsker det så veldig selv ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...