AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #1 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg har ei venninne som har en veldig sjalu mann, hun går aldri alene. Hun jobber som servitør, mens han Driver eget firma og jobber «hjemmefra»(Dvs han sitter i kafeen der venninnen min jobber mens hun er på jobb og jobber derfra), de gangene jeg har vært med dem så har han snakket svært nedlatene til henne, hun kan ikke gå med de og de klærne, hun har blåmerker som han stolt viser frem og sier de «tullet» sammen, hun gjør alt for han( til det punktet hvor han bare holder fram ølen sin og venter på at hun skal åpne den for han). Hun har ringt meg 1 gang og sagt at hun vil vekk, men er redd for sinnet hans og om han skal skade barna eller henne. Når hun ringte sov han, det er den eneste tiden hun har alene og de står egentlig opp sammen til vanlig. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe ? Politiet i den byen her har han flere kontakter i så hun er redd for dem. Anonymkode: 4f807...867 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VoodooChild Skrevet 30. august 2018 #2 Del Skrevet 30. august 2018 Hvis hun går til politiet med blåmerker og forteller at hun er redd for mannen sin, så tar politiet tak i dette uansett om "han kjenner politiet". Hun må få hjelp, om det er fra dere venninner eller Krisesenter. Kanskje du kan ta en telefon dit og spørre om tips? Så kan du snakke med venninna di etterpå. Hvis hun bestemmer seg for å fortelle mannen at hun kommer til å gå fra han, så bør hun ha noen med seg (venner, familie?) mens hun forteller det til mannen, og kanskje ta det på et offentlig sted? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…