Gjest GreenSky Skrevet 14. mars 2005 #21 Skrevet 14. mars 2005 slutt å rakk ned på satanister. vi er mennesker vi også!!! og ikke uttal dere om noe dere ikke VET!!!!!!!!!!!!!!! Satanizt?
Dødspingvinen Skrevet 14. mars 2005 #22 Skrevet 14. mars 2005 Ikke sånn som Spidey beskriver en satanist, men dersom det hadde vært en litt mer normal en så kanskje. Gravvelting er idiotisk, og dette er 2005. Jeg lar meg ikke ofre av noen.
Gjest Catwoman Skrevet 14. mars 2005 #23 Skrevet 14. mars 2005 http://www.geocities.com/svartpesten/index2.html http://home.no.net/manson/satan/ Jeg har hørt, en gang her inne på kg faktisk, at satanisme er en del annerledes enn hva vi gjerne tror.
Gjest SumoBryter Skrevet 14. mars 2005 #24 Skrevet 14. mars 2005 Slike satanister som du beskriver der sumo' date= er vel bare fjortiser, eller folk som går igjennom en fjortis/opprørsperiode. Å bruke opp-ned kors for å ta avstand fra religion synes jeg (nå) er temmelig teit. Ja men så er jo de aller fleeste Satanister slike " fjortis opprørere" da og det finnes temmelig mange voksne sådanne... Du kan synes det er teit du, men jeg kan godt forstå deres motstand mot religion også.
Gjest SumoBryter Skrevet 14. mars 2005 #25 Skrevet 14. mars 2005 Dette skjønner jeg ikke. Lucifer var opprinnelig en engel, og ble jo forvist fra himmelriket, fordi han misunte Guds makt, og ønsket herredømme over jorden/menneskene. Da han ble forvist fikk han navnet Satan. Satan er ingen Gud. (Kristendommen og satanismen har bare en Gud) Hvilken religion/Gud er det du snakker om? Det var noe en Satanist nevnte meg engang... han sa finn ut selv... men jeg har ikke hatt tid eller så stor interesse, så da sier jeg det samme til deg da
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2005 #26 Skrevet 14. mars 2005 Jeg mente stereotypen, baron blod typen, dimmu borgir typen, fjortizzzzatanizttypen
Gjest SumoBryter Skrevet 14. mars 2005 #27 Skrevet 14. mars 2005 slutt å rakk ned på satanister. vi er mennesker vi også!!! og ikke uttal dere om noe dere ikke VET!!!!!!!!!!!!!!! Håper du kan forklare det da... Jeg har diskutert med Satanister og kommet frem til det jeg har kommet frem til, har du noe å legge til kan du jo forklare det til oss som ikke vet da.
Gjest GreenSky Skrevet 14. mars 2005 #28 Skrevet 14. mars 2005 Du kan synes det er teit du' date=' men jeg kan godt forstå deres motstand mot religion også.[/quote'] Hvorfor bruke religiøse symboler hvis en er mot religion? Hvorfor kalle seg satanist hvis en er mot religion? Det blir motvisende. Da er en ikke satanist, men ateist.
Gjest GreenSky Skrevet 14. mars 2005 #30 Skrevet 14. mars 2005 Jepp, men Når jeg spurte en del Satanister om de er ateister var svaret Ja! Jeg skjønner deres bruk av religiøse symboler som en provokasjon de vil vise at de ville heller stemme på opposisjons partiet. ...Og nettopp det er hva jeg kaller for en fjortis/opprørsperiode. Anarkisymbolet er liksom ikke sterk nok kost, derfor tyr de til opp-ned kors, som faktisk betyr noe helt annet enn hva de står for.
Gjest GreenSky Skrevet 14. mars 2005 #31 Skrevet 14. mars 2005 Det var noe en Satanist nevnte meg engang... han sa finn ut selv... men jeg har ikke hatt tid eller så stor interesse, så da sier jeg det samme til deg da Det finnes mange Guder som står i forbindelse svart magi, eller er det vi vil kalle onde. F.eks Kali, eller noen av de gamle, norrøne gudene. En del mennesker overfører feilaktig disse til satanismen og kaller seg satanister. Men det at en tilber svart magi, er ikke, slik jeg ser det, det samme som at en er satanist. Satan har sitt opphav fra kristendomen, og en må derfor tro på/tilbe Satan eller Lucifer for å kalle seg sataist.
Gjest SumoBryter Skrevet 14. mars 2005 #32 Skrevet 14. mars 2005 ...Og nettopp det er hva jeg kaller for en fjortis/opprørsperiode. Anarkisymbolet er liksom ikke sterk nok kost, derfor tyr de til opp-ned kors, som faktisk betyr noe helt annet enn hva de står for. Ja men jeg syns opprør er greit jeg da, syns ikke det er noe som skal være forbeholdt fjortiser. Ellers Ok.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2005 #33 Skrevet 14. mars 2005 slutt å rakk ned på satanister. vi er mennesker vi også!!! og ikke uttal dere om noe dere ikke VET!!!!!!!!!!!!!!! Herregud... eller eh... men i stedet for å skrike i tjukke røde bokstaver om at vi ikke skal uttale oss om ting vi ikke vet noe om, så fortell oss hva og hvem dere er da vel. Makan til fjortis!
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #34 Skrevet 14. mars 2005 Jeg er en svært urban jente på 34 år. Jeg er ikke fra bygda. Likevel: Jeg kunne aldri ha blitt sammen med verken satanister eller muslimer (som i en annen tråd her). Heller ikke menn som har tynt hår/mistet en del og har flekk (er).. Ei heller røykere.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2005 #35 Skrevet 14. mars 2005 Vel, er det sånn at de fleste satanister bare er ateister, så ser jeg ikke deres behov for å markere sin avstand til religion ved faktisk å symbolisere sin sympati med antikrist i stedet for krist. Det blir jo bare dumt, og ikke er det noen som skjønner hva de står for heller. :o Er man ateist så tror man jo rett og slett ikke på noe som helst, og hva er vitsen med å markere det så veldig da? Hallo hallo - se på meg - jeg tror ikke på noe jeg!! wow... Hehehehe... eller tilhører de denne ikke-kristne gruppen som hele tiden er så sinte på de kristne og på gud som de ikke tror på.....
Gjest Catwoman Skrevet 14. mars 2005 #36 Skrevet 14. mars 2005 http://www.geocities.com/svartpesten/index2.html http://home.no.net/manson/satan/ Jeg har hørt, en gang her inne på kg faktisk, at satanisme er en del annerledes enn hva vi gjerne tror. la ut et par linker i sta jeg Tror det finnes litt informasjon der
Gjest GreenSky Skrevet 14. mars 2005 #37 Skrevet 14. mars 2005 Jeg så at du la ut linkene. Har lest en del der før, men er ikke enig i alt.
Gjest SumoBryter Skrevet 14. mars 2005 #38 Skrevet 14. mars 2005 Vel, er det sånn at de fleste satanister bare er ateister, så ser jeg ikke deres behov for å markere sin avstand til religion ved faktisk å symbolisere sin sympati med antikrist i stedet for krist. Det blir jo bare dumt, og ikke er det noen som skjønner hva de står for heller. :o Er man ateist så tror man jo rett og slett ikke på noe som helst, og hva er vitsen med å markere det så veldig da? Hallo hallo - se på meg - jeg tror ikke på noe jeg!! wow... Hehehehe... eller tilhører de denne ikke-kristne gruppen som hele tiden er så sinte på de kristne og på gud som de ikke tror på..... Jeg kan godt forstå det jeg da Jeg forstår ikke at det skal være så vanskelig å forstå. De er Ateister ergo tror de ikke på noen Guder og trenger ikke å bry seg om hvaslags symbolikk de bruker. Man kan faktisk være litt sint på kristendom eller makta kristendommen har over folk og da kan man gå over til bruk av sterke virkemidler som provoserer og sjokkerer den man ønsker å provosere eller sjokkere. Man er ikke sint på Gud, men man kan være sint på kristenheten og de kristne.
nyibyen Skrevet 14. mars 2005 #39 Skrevet 14. mars 2005 Det er mange, iallefall de som kaller seg satanister og er av den "eldre skole", som ikke bryr seg særlig med kristendommen. Det er da den hedenske djevelfiguren de assosierer seg med. Den figuren som kristendommen har tatt over og gitt navnet satan til. Derfor vil jeg ikke si at så lenge man "finner seg selv" i djevelen så innebefatter det at man MÅ tro på Gud. Jeg har ikke personlig erfaring som troende av noe slag, men er vitebegjærlig av natur, og synes det er FLOTT at det finnes mange oppfatninger av virkeligheten, flott at folk lager sine egne samfunn og definerer sin egen virkelighet. Det finnes mange "broderskap" i verden som har tett kontakt og diskuterer filosofi, historie, ja og til og med religion på en litt annerledes måte enn i standardavisene (og her på KG ikke minst!! ). Tilhengere av filosofi bygget på verker av LaVey og Crowley, som har en litt mer filosofisk og teoretisk og politisk tilnærmelse til de mørkere sider. (særlig førstnevnte var jo kanskje mest et livsstilstilbehør for noen på 60-70-tallet. Og inspirerte noen til å lage noen underholdende filmer om svart magi og djeveldyrkelse i moderne tid!) Crowley apellerer jo ikke bare til satanister, men til Wicca-folk og mange som driver med esoteriske grener. Nå er det vel få av som kaller seg satanister mer, nettopp pga at begrepet er så utvannet og trendifisert. Jeg tror LaVeys etterfølgere kaller seg satanister, på grunn at han selv så aktivt promoterte sin filosofi som satanisme. De heter jo ennå "Church of Satan" om jeg ikke tar helt feil. Jeg vet ingen jeg ville kalt "ekte satanist", kanskje noen obskure sjeler fra den uopplyste middelalderen som drev med svartekunst..? Satanisme som livsstil, derimot, er det vel mange som kan ha valgt. Og det er bare kjekt hvis de trives med det! I stedet for å bli apatisk og være destruktiv når man ikke trives i verden, er det bedre å skape sitt eget miljø.
Gjest SumoBryter Skrevet 14. mars 2005 #40 Skrevet 14. mars 2005 Det er mange, iallefall de som kaller seg satanister og er av den "eldre skole", som ikke bryr seg særlig med kristendommen. Det er da den hedenske djevelfiguren de assosierer seg med. Den figuren som kristendommen har tatt over og gitt navnet satan til. Derfor vil jeg ikke si at så lenge man "finner seg selv" i djevelen så innebefatter det at man MÅ tro på Gud. Jeg har ikke personlig erfaring som troende av noe slag, men er vitebegjærlig av natur, og synes det er FLOTT at det finnes mange oppfatninger av virkeligheten, flott at folk lager sine egne samfunn og definerer sin egen virkelighet. Det finnes mange "broderskap" i verden som har tett kontakt og diskuterer filosofi, historie, ja og til og med religion på en litt annerledes måte enn i standardavisene (og her på KG ikke minst!! ). Tilhengere av filosofi bygget på verker av LaVey og Crowley, som har en litt mer filosofisk og teoretisk og politisk tilnærmelse til de mørkere sider. (særlig førstnevnte var jo kanskje mest et livsstilstilbehør for noen på 60-70-tallet. Og inspirerte noen til å lage noen underholdende filmer om svart magi og djeveldyrkelse i moderne tid!) Crowley apellerer jo ikke bare til satanister, men til Wicca-folk og mange som driver med esoteriske grener. Nå er det vel få av som kaller seg satanister mer, nettopp pga at begrepet er så utvannet og trendifisert. Jeg tror LaVeys etterfølgere kaller seg satanister, på grunn at han selv så aktivt promoterte sin filosofi som satanisme. De heter jo ennå "Church of Satan" om jeg ikke tar helt feil. Jeg vet ingen jeg ville kalt "ekte satanist", kanskje noen obskure sjeler fra den uopplyste middelalderen som drev med svartekunst..? Satanisme som livsstil, derimot, er det vel mange som kan ha valgt. Og det er bare kjekt hvis de trives med det! I stedet for å bli apatisk og være destruktiv når man ikke trives i verden, er det bedre å skape sitt eget miljø. Jeg tror det var dette han snakket om han som nevnte Ha Satan til meg for han snakket også om noe førkristent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå