Gå til innhold

Skylt ned mobil i do hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar denne anonym, dette er flaut! 

Da har jeg mista tlf i do og skyld den ned... (hadde den i baklomma, skjønte først i det jeg tok på meg buksa igjen at den var borte, trodde lyden bare var beltet som kom borti porselenet utenpå)

Hva gjør jeg nå?? Må jo kjøpe ny mobil da den sikkert er ubrukelig (min minste bekymring) men kan dette tette hele systemet? Må få den ut! Prøvde sugekopp for å pumpe den tilbake men bare vann som kom. Svetter av tanken på evt rørleggerregning... bor i blokk om det har noe å si. 

Er det mulig å få den ut igjen? Kommer dette til å tette doen min helt? Hjelp!

Anonymkode: deef6...be7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring den...mulig en ærlig kloakrotte svarer🐀

Anonymkode: 5002a...60f

• Liker 15
Skrevet

Du må jo stikke armen nedi og fiske den opp, evt bruke en staketråd (eller hva det heter). Går ikke det blir det rørlegger i morgen. 

Skrevet

Den er flushet ned, den ligger ikke bare nedi skåla, så armen kommer ikke særlig langt. Springfjær er ikke noe vits, får jo ikke «henta» den med en sånn tynn dings. Er redd den har forsvinni forbi noen svinger! Doen skylte jo som vanlig og ble ikke tett da det skjedde men kjenner jeg er nervøs for å bruke den og liksom fylle på med papir over der nå. Ååååå 😩😩

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er flushet ned, den ligger ikke bare nedi skåla, så armen kommer ikke særlig langt. Springfjær er ikke noe vits, får jo ikke «henta» den med en sånn tynn dings. Er redd den har forsvinni forbi noen svinger! Doen skylte jo som vanlig og ble ikke tett da det skjedde men kjenner jeg er nervøs for å bruke den og liksom fylle på med papir over der nå. Ååååå 😩😩

Ikke bruk  toalettet før rørlegger har vært der. Du kan gå på do på vaskebøtte med pose i, eller ha en svartsekk som du trer nedi do og fester rundt doringen, slik at du ikke etterlater noe i do. Svartsekken kastes og byttes ut ved behov.

Anonymkode: 55f7d...aec

• Liker 5
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ups. Men har du prøvd? Kan hende du får tak i den? 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bruk  toalettet før rørlegger har vært der. Du kan gå på do på vaskebøtte med pose i, eller ha en svartsekk som du trer nedi do og fester rundt doringen, slik at du ikke etterlater noe i do. Svartsekken kastes og byttes ut ved behov.

Enig. Gå på do i bøtte med pose oppi og få rørlegger raskt. 

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svetter av tanken på evt rørleggerregning.

kanskje en av dine forsikringer dekker dette, ettersom det var et uhell?

Skrevet

Må bare spørre, er du den som skylte en sokk ned i toalettet og ? 😂

Sorry, den telefonen er nok tapt.

(Er ikke en telefon litt stor og tung til å kunne bli skylt ned.....?)

• Liker 5
Gjest Stella Rose
Skrevet

Hva med å kontakte en rørlegger ? 

Skrevet

Telefonen kan da ikke bli skylt ned vel? 

Anonymkode: bd7d4...a05

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde dette på jobb, med en jobbtelefon. Dette var ikke en liten, smidig mobiltelefon, men mer som røret på en gammel fasttelefon. Det gikk helt fint an. Det verste var at det var så flaut. "Hvorfor plukket du den ikke opp igjen?" "Jeg skylte den ned."

Anonymkode: 7c5cc...cfa

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde dette på jobb, med en jobbtelefon. Dette var ikke en liten, smidig mobiltelefon, men mer som røret på en gammel fasttelefon. Det gikk helt fint an. Det verste var at det var så flaut. "Hvorfor plukket du den ikke opp igjen?" "Jeg skylte den ned."

Høres merkelig ut at det i det hele tatt skal være mulig.

Skrevet

Du må ringe en rørlegger, den har sikkert satt seg fast i en sving. Og da ender det opp med å bli tett fort. Ikke bruk doen før den er fjernet. 

Anonymkode: 360bf...56e

Skrevet

Hvis du er heldig har den stoppet tidlig så det er bare å fiske den opp. Hvis ikke må de til med spesialkamera som kan følge rørene for å finne den. Det koster en formue.

Anonymkode: 97a60...7e7

Skrevet

Har du prøvd å kjenne lenger ned i doen? Altså under «kulpen»? Har ei venninne som mista sin telefon i do, men den kom seg ikke over kulen bak doen så den fikk hun opp igjen.

Anonymkode: 4ae57...884

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Kritt said:

Høres merkelig ut at det i det hele tatt skal være mulig.

Du kan jo prøve selv da :P

Skrevet
6 timer siden, VoodooChild skrev:

Må bare spørre, er du den som skylte en sokk ned i toalettet og ? 😂

Sorry, den telefonen er nok tapt.

(Er ikke en telefon litt stor og tung til å kunne bli skylt ned.....?)

Det er ikke meg, nei.

Som sagt anser jeg telefonen som tapt og det kunne jeg ikke brydd meg mindre om - jeg er redd for en megaregning! 

Min iphone 5 gikk tydeligvis fint an å skylle ned. Får ikke tak i den med hverken sugekopp eller arm, så regner med at den har blitt med over minst én sving.

Spørsmålet nå er vel mer om dette stopper kun min do eller hele blokka sine. Vannet renner fint, og jeg har måttet tisse to ganger siden uhellet. Ingen tegn til tetting så langt.... vurderer nesten bare å ignorere det og tenke at folk mister ting i do hele tida og håpe det går bra selv om jeg vet det er totalt uansvarlig... 

Skrevet

Fatter ikke at det går an å miste mobil i toalettet.

Anonymkode: 7de0e...f92

• Liker 1
Skrevet

Nå er en mobil rimelig tung, derfor er det fult mulig og mest dannsynlig at den bare ligger i neste U i wc. Slå av vannet til wc, løft opp wc og sjekk fra undersiden.

Anonymkode: 04b8c...d7d

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke at det går an å miste mobil i toalettet.

Anonymkode: 7de0e...f92

Takk for innspill sykt nyttig

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...