Gå til innhold

Narsissist bruker the silent treatment på meg.. What to do?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har vært sammen med narsissister, hvor lenge brukte han/henne The silent treatment på dere? Gikk det dager, måneder, år? 

Hvordan hadde dere det i denne perioden, og hvordan kom dere gjennom den? Tok dere kontakt eller tok han kontakt?

Jeg har det helt jævlig for tiden, han har brukt the silent treatment på meg i snart en uke nå, og jeg føler jeg holder på å råtne bort.. Vet ikke hva jeg skal gjøre, alt jeg tenker på er han han han hele tiden. Får nesten ikke sove, klarer ikke konsentrere meg og jeg føler jeg holder på å gå i fra vettet snart:sad: Dette er vell tredje gangen han bruker denne usle metoden på meg nå, men tidligere jeg har alltid klart å "ha en grunn" til ta kontakt med han igjen da jeg ikke har klart å holde meg borte fra han i mer en uke.. Jeg vet hva dere tenker, at jeg må la være å ta kontakt og komme meg videre, men det er lettere sagt enn gjort..

Kan dette være siste gang jeg hører fra han nå siden han allerede har brukt metoden på meg et par ganger før?

Jeg bruker all energien jeg har nå til å ikke ta kontakt, men jo mer jeg nekter meg selv, jo vanskeligere blir det. Råd til hvordan jeg skal klare å holde meg borte, hvordan jeg kan tenke annerledes? Er så redd jeg sprekker til slutt😢 

Anonymkode: 4f3d3...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste du kan gjøre for deg selv er å fortsette med det du gjør nå. Ikke ta kontakt med han. Du er flink som har holdt ut så lenge! Jeg vet det er tøft. Men det er nettopp det han ønsker, at du skal komme til han, trygle, be, si unnskyld (selv om du ikke har gjort noe galt).. og han vil at du skal ha det vondt. Vær sterk, og stå imot. Det er det beste, tro meg. Du vil ikke angre. Lykke til!! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RoH skrev:

Hvordan vet du at du er sammen med en narsissist? 

Det er den nye motediagnosen. Før var alle psykopater, nå er alle narsissister. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Det er den nye motediagnosen. Før var alle psykopater, nå er alle narsissister. 

Ja mye psykopater her inne også. Ekte psykopater tror jeg faktisk ikke jeg har truffet i mitt liv. I mitt hode er dette er veldig farlige mennesker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RoH skrev:

Ja mye psykopater her inne også. Ekte psykopater tror jeg faktisk ikke jeg har truffet i mitt liv. I mitt hode er dette er veldig farlige mennesker. 

Jeg har heller aldri truffet noen. Men drittsekker har jeg møtt. Jeg vil tro de fleste som omtales som narsissister her er gode, gammeldagse drittsekker.

TS, bare ikke finn deg i det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, CamillaCollett skrev:

Jeg har heller aldri truffet noen. Men drittsekker har jeg møtt. Jeg vil tro de fleste som omtales som narsissister her er gode, gammeldagse drittsekker.

TS, bare ikke finn deg i det.

Jepp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RoH skrev:

Du ser gjerne ikke at personen er psykopat før du har omgått h*n over tid. Det er godt mulig du har møtt flere

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på vei til å bli skikkelig destruktiv og selvutslettende Ts. Du burde hatt noen å snakke med, som kunne korrigert deg. Vært ærlig med deg.

For det første, så er det vanskelig nok å være i forhold med en narssissist, hvis det er det han er. For det andre, så er det psykisk terror om han ikke snakker med/til deg i lange perioder.

Er det skjedd etter en krangel, eller er det sånn at han har nevnt at han vil det skal være slutt, og at han holder seg unna pga det? Hvis det er noe sånt, så blir det annerledes. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gent82 skrev:

Du ser gjerne ikke at personen er psykopat før du har omgått h*n over tid. Det er godt mulig du har møtt flere

Tja si det. Den diagnosen krever at en mangler empati for andre enn seg selv. Mennesker som evner å ta del i andre lidelser er ikke psykopater. En kan ha trekk, likeså kan en ha narsissistiske trekk. Dette har vi alle i varierende grad. Men en diagnose på dette stilt av et team psykologer ville jeg ikke sluppet inn i livet mitt.   

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RoH skrev:

Tja si det. Den diagnosen krever at en mangler empati for andre enn seg selv. Mennesker som evner å ta del i andre lidelser er ikke psykopater. En kan ha trekk, likeså kan en ha narsissistiske trekk. Dette har vi alle i varierende grad. Men en diagnose på dette stilt av et team psykologer ville jeg ikke sluppet inn i livet mitt.   

Jeg sa bare at det var godt mulig. Ingen har peiling på hvem som har diagnose eller skulle hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har vært sammen med narsissister, hvor lenge brukte han/henne The silent treatment på dere? Gikk det dager, måneder, år? 

Hvordan hadde dere det i denne perioden, og hvordan kom dere gjennom den? Tok dere kontakt eller tok han kontakt?

Jeg har det helt jævlig for tiden, han har brukt the silent treatment på meg i snart en uke nå, og jeg føler jeg holder på å råtne bort.. Vet ikke hva jeg skal gjøre, alt jeg tenker på er han han han hele tiden. Får nesten ikke sove, klarer ikke konsentrere meg og jeg føler jeg holder på å gå i fra vettet snart:sad: Dette er vell tredje gangen han bruker denne usle metoden på meg nå, men tidligere jeg har alltid klart å "ha en grunn" til ta kontakt med han igjen da jeg ikke har klart å holde meg borte fra han i mer en uke.. Jeg vet hva dere tenker, at jeg må la være å ta kontakt og komme meg videre, men det er lettere sagt enn gjort..

Kan dette være siste gang jeg hører fra han nå siden han allerede har brukt metoden på meg et par ganger før?

Jeg bruker all energien jeg har nå til å ikke ta kontakt, men jo mer jeg nekter meg selv, jo vanskeligere blir det. Råd til hvordan jeg skal klare å holde meg borte, hvordan jeg kan tenke annerledes? Er så redd jeg sprekker til slutt😢 

Dere har en ekstremt dårlig kjemi. Han som er passiv agressiv og stille og du som er følsom sårbar og trengende. Du er jo perfekt å utnytte for noen som han. LØP

Anonymkode: bdfd7...ebd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best for deg å komme deg ut av det forholdet. Sånn skal du ikke ha det, dette skal du ikke bruke livet ditt på.  Du finner en annen og bedre etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare overskriften sier meg "What you should do."

Den ene, narsissisten spiller på følelsene dine. Den andre har du følelser for. 

Jeg har levd med en narsissist i 14 år. Han tok fra meg alt, psyke, penger, verdier, satt meg i gjeld, og det vanskligste, min selvfølelse.

All den tid og energi du bruker nå på surre rundt med x MÅ du blokkere fullstendig og gi det til deg selv og din nye potensielle, om det er han du har følelser for. 

Du har ikke følelser for narsissisten egentlig. Hjernen din er opptatt med å lage en coctail med godsaker med han andre. Ikke forstyrr den fantastiske prosessen med å blande ett ekstremt problem-menneske inn i livet ditt igjen som forstyrrer en emosjonell opplevelse det ikke er alle forunt å noensinne oppleve. 

What happens to your brain when you are in love

Vær så snill og hør på oss. *klem*

Anonymkode: ba8fc...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så om du tar kontakt, så kommuniserer dere igjen, og dere møtes? Jeg skjønner ikke problemstillingen. Det er vel ikke en /silent treatment/, om han er på banen igjen med engang du tar kontakt? Kanskje han ønsker at du også skal ta litt initiativ om du er interessert? 

Om han hadde hatt narsissistisk personlighetsforstyrrelse tviler jeg på at du hadde ønsket videre kontakt med ham, uansett. 🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du sitter skikkelig fast i garnet. Om det er en narc er du fucked uansett. Det som kommer til å skje er ganske enkelt: du vil gjennomgå jævlig behandling - mange ganger - fordi det er uungåelig. Det er fremtiden din, og det virker som du går rett mot den. Skjønner at kreftene er sterke, men du utsetter bare det uunngåelige, nemlig et brudd, og du kommer til å kaste bort mye tid, energi og penger. (Snakker av erfaring). 

Anonymkode: 5c500...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet hva dere tenker, at jeg må la være å ta kontakt og komme meg videre, men det er lettere sagt enn gjort..

Ja, vi tenker at du må la være å ta kontakt og komme deg videre, men vi tenker ikke at det er lett. Det er vanskelig! Men du får det lettere med tida hvis du greier det. Hvis du ikke lar han være og ikke kommer deg videre, så blir det å ha det mye jævlig fremover så lenge du er sammen med han. Så du må ha det vanskelig en stund fremover nå, for at du skal få en bra fremtid hvor du slipper det greiene her.

Du skal ikke finne deg i noe annet enn å bli behandla på en bra måte! :klem:

Anonymkode: d6fe6...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...