Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en ateist?

Anbefalte innlegg

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det sies at religion og politikk er noe av det viktigste man bør ha felles for at et forhold skal fungere. Jeg ser det er flere religiøse her, kunne du blitt sammen med en ateist? En som så på all religion som noe stort tull?

For min egen del tror jeg ikke det. Han trenger ikke tro det samme eller være enig i alt, men han må respektere min tro og at den er viktig for meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Tja. Nå tror jeg ikke så sterkt selv, men derifra til å synes at all religion er tull? Jeg tror nok at jeg helst ville vært sammen med en person som var åpen for andres meninger og tro.

Gjest lilletroll
Skrevet
Tja. Nå tror jeg ikke så sterkt selv' date=' men derifra til å synes at all religion er tull? Jeg tror nok at jeg helst ville vært sammen med en person som var åpen for andres meninger og tro.[/quote']

En kan være åpen og forstå at andre ønsker å tro selv om en er ateist selv..Bare en liten avsporing :wink:

Skrevet

Ja, kunne godt det. Er jo ateist selv. Men det er absolutt ikke noe jeg krever eller 'vil helst' at han skal være.

Han jeg er sammen med nå er katolsk og det går helt fint.

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda, men spørsmålet var jo blant annet om du kunne være sammen med en som så på all religion som noe tull :wink:

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg ville nok foretrukket en tollerang/avslappet ateist framfor en som var dypt religiøs og strengt praktiserende.

Gjest Bellatrix
Skrevet

:Nikke:

Tror nok ateister kan være tolerante, men ser en del tendenser til nedlatende holdninger av og til. Som Embla s skriver så er det jo bedre med en tolerant ateist enn en fundamentalist av en kristen.

Gjest Anonymous
Skrevet

:Nikke:

Tror nok ateister kan være tolerante, men ser en del tendenser til nedlatende holdninger av og til. Som Embla s skriver så er det jo bedre med en tolerant ateist enn en fundamentalist av en kristen.

Enig med du! :wink:

Gjest SumoBryter
Skrevet

Jeg er ikke religiøs, men jeg har sterk tro. Nei jeg kunne ikke blitt sammen med en som kun trodde på det vitenskapen hittil har bevist. Men heller ikke med en som var religiøs.

Skrevet

Ja, det kunne jeg, siden jeg ikke er kristen selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...