Gå til innhold

Ormekur fungerer ikke! Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden har gått med rundorm nå i snart to mnder og har gått tre runder med panacur. Hun har fått medisinen ved at jeg har flippet hodet bakover og trykket ned pillene, og hun har vært under nøye oppsyn for å sjekke at de ikke har kommet opp. 

Alikevel så fant jeg i dag igjen ormer i avføringen hennes, og jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre når det dyrlegen gjør ikke har noen effekt.. :(

Anonymkode: 9f8cb...844

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme problem med katta, fikk tilslutt en ormekur som man skulle sette i nakken som funket veldig bra. Vet ikke om den finnes for hunder da.

Anonymkode: 08ad7...195

Skrevet

Har du desinfisert alt hunden er i kontakt med da? Det er jo velsig lett at den blir re-infisert av seg selv eller lekene sine. Og- ta det opp med veterinæren.

Anonymkode: 0f488...fc7

• Liker 2
Skrevet

Du kan også prøve en annen kur, som milbemax eller profender hvis disse midlene finnes til hund også. 

Anonymkode: 6fc39...cf4

Skrevet

Hørt med veterinær om å sende inn avføringsprøve? Fått identifisert type orm? Prøvd annen type kur (dråper/tabletter)? Det er jo slikt man har vært redd for mtp overforbruk av ormekur tidligere.. At ormen blir resistent.

Anonymkode: 69ae4...9b9

Skrevet

Jeg ante ikke at huset måtte desinfiseres. Fant ingenting om det på nettet, og hverken dyrlege assistent eller veterinær så ett pip om dette. Enda jeg spurte spesifikt om jeg skulle prøve å hindre henne i å sniffe på avføring ute på tur.

Men når hun har fått tre ormekurer på kort tid, så virker det jo mulig at ormen er blitt resistent allerede? Og hva i allverden gjør man da? 

Skal sende inn avføringsprøve nå, blitt fortalt at jeg burde velge en prøve hvor ormen er synlig. 

-TS

Anonymkode: 9f8cb...844

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...