Gå til innhold

Jentenavnet Moa

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Skilpadden skrev:

Moa er et guttenavn i mange land, haha. Kjenner en ved det navnet 

Og et vanlig jentenavn i Sverige. Det kommer visst fra "mor", så det er kanskje babyspråk for mor?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moa minner meg bare om diverse ord. Minner mer om stedsnavn og utenladsk ord. 
Er enig med ab nr 2, at det blir tåpelig å hete det som voksen. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, funginger skrev:

Og et vanlig jentenavn i Sverige. Det kommer visst fra "mor", så det er kanskje babyspråk for mor?

Danskene sier hvertfall «Moa» for mor

Anonymkode: d069e...748

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Typisk moderne trendnavn, tenker jeg. I samme kategori som Molly, Milla og Ea.

Sikkert søtt i barnehagen, men som voksen blir det bare tåpelig å hete Moa. I alle fall uten er solid mellomnavn i tillegg. Feks Moa Margrete. Det kunne funket.

Anonymkode: 3481a...7a9

Milla er da ikke moderne. :P 

Anonymkode: b1e89...990

Skrevet

Jeg kjenner to jenter som heter det, kjente bare til Moa Martinson fra før (svensk arbeiderklasseforfatter). Problemet med Moa-navnet er at det visstnok skal uttales med tonem 1, og altså annerledes enn Mia, Tea, Oda, Lea, Pia,  som vanligvis er tonem 2. Det gjør et ellers veldig enkelt navn litt vanskelig. "Godtar" dere begge uttaler, så er det greit.

Anonymkode: db171...02e

Gjest Solsmil
Skrevet

Har hørt flere som har brukt Moa som en forkortelse for guttenavnet Mohammed. Så jeg ville ikke brukt det.

Skrevet

Likte det veldig godt! Hva så om ett kjøpe senter heter Moa, her har vi Amanda senteret, mange som heter Amanda, til og med noen i nabolaget. 

Anonymkode: 0fdf4...b98

• Liker 1
Skrevet

Grusmomt navn. Hvorfor ikke heller bruke navnet Mona? Det er mye finere, og høres mye mer ordentlig ut.

Anonymkode: f45b2...9c1

Skrevet

Jeg kjenner faktisk tre Moa. Ei er nærmere 40 og har en svensk forelder, ei er 20 og ei er 6.

Er vant til navnet og synes det er litt tøft. Synes overhodet ikke hun på snart 40 ikke passer til å hete det! 

• Liker 1
Skrevet

Syns det er et helt OK navn, fint å hete som barn og fint å hete som voksen! 

Skrevet

Huff, likte ikke det. Hun skal bli voksen en dag og Moa høres ut som et kosenavn. Tenker mer på en utenlandsk gutt

Anonymkode: 1cc65...3b7

Skrevet

Elsker det! Og det er ikke et nymotens navn, det er et godt etablert navn i Sverige.

At det tilfeldigvis er et kjøpesenter i Ålesund som heter det er ikke rarere enn å kalle barnet sitt Idun, Freia, Nelly eller Tine som alle er merkenavn.

Mye heller Moa enn Linnea, Sofia, Lilly, Emma eller Leah som alle småjentene heter i dag.

Anonymkode: 61ab3...c78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...