AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #1 Skrevet 29. august 2018 Har blitt litt venn med ei artig jente på jobben. Alltid mye liv og røre rundt henne i lunsjen og gøyal på fest. Men har mistenkt en stund at hun overdriver historiene sine en smule. Nå siste tiden har jeg skjønt at mesteparten av det hun sier er reinspikka jug. «Alle andre» begynner å legge merke til det også, og hun har begynt å bli baksnakket og ledd av. Det er historier om alt hun har opplevd på reiser, hvem hun har hatt sex med og hvor ofte, hvor mye penger hun bruker (og med hennes lønn kan hun umulig ha så mye penger) og hvor hun får alle disse pengene fra. Skal jeg si noe til henne? Eller skal jeg bare la henne holde på. Hun blir ganske sur og vrang hvis ting tilsynelatende ikke går hennes vei. De fleste mener hun driter seg ut og får dårlig rykte. Hun bil gjerne ha fast jobb i bedriften, men slik hun holder på nå tar neppe sjefen henne seriøst. Og ikke vi andre heller for den saks skyld.... Anonymkode: 47467...12a
stan Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Si det til henne under fire øyne. Enten tar hun deg på alvor, eller så legger hun deg for hat. 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #3 Skrevet 30. august 2018 Synes bare du kan la henne grave sin egen grav slik at hun ikke får fast jobb Tenk om hun skjerper seg og setter i gang igjen når fast jobb er i boks? Anonymkode: 92d6c...4c9 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 2 timer siden, stan skrev: Si det til henne under fire øyne. Enten tar hun deg på alvor, eller så legger hun deg for hat. Jeg hadde selvfølgelig ikke tatt det annet enn med henne alene. Men syns det er skikkelig vanskelig. Hun er jo skikkelig underholdende, men stakkars jenta skjønner jo ikke at alle nå ler av og ikke med henne. Og jeg er ganske sikker på at hun ikke tar meg på alvor, så vet ikke. Hvis hun ikke blir på arbeidsplassen vil vi neppe ha mer kontakt, til det er vi for forskjellige, så spiller liten rolle på lang sikt. Syns bare det er synd at hun ødelegger så sykt mye for seg selv. Anonymkode: 47467...12a 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #5 Skrevet 30. august 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes bare du kan la henne grave sin egen grav slik at hun ikke får fast jobb Tenk om hun skjerper seg og setter i gang igjen når fast jobb er i boks? Anonymkode: 92d6c...4c9 Ja, sant nok. Men tror ikke det er snakk om å skjerpe seg. Alt rundt henne ser ut til å være bygd på løgn, så løpet er nok kjørt for å vise sitt sanne seg på vår jobb. Fast jobb får hun ikke hos oss. Men tenker litt at hun bør få bort dette til neste jobb. Hun er jo en dyktig medarbeider, men går jo ikke å forholde seg profesjonelt til noen som bare lyver. Anonymkode: 47467...12a 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #6 Skrevet 30. august 2018 Skriv et anonymt brev til henne den dagen hun slutter. Så slipper hun å måtte dra tilbake til dere og lure på hvem som sendte det. Skriv at du ønsker henne alt godt, og skriver for at du vil hjelpe. Kom med eksempler på hva hun lyver om, mange eksempler. Anonymkode: 961ca...854 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #7 Skrevet 30. august 2018 Har aldri forstått hvorfor folk gjør dette.. Er det for å gjøre seg selv populær og «kul»? Anonymkode: 18240...e13
Raven.Writingdesk Skrevet 30. august 2018 #8 Skrevet 30. august 2018 Jeg opplevde her om dagen at noen sa det motsatte.. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri forstått hvorfor folk gjør dette.. Er det for å gjøre seg selv populær og «kul»? Anonymkode: 18240...e13 Kanskje for å være morsom? Eller underholdende ? Er det så skadelig da? Er løgnene på noen som helst måte farlige? Er de ondsinnede? Det var en kompis her for leden slm snakket om alle skrønene sjømenn og «mannfolka» fortalte i «gamle dager». Overdrivelsene var så store at det var jo åpenlyst at det var smurt godt med smør på flesk, men de var morsomme, uhøytidelige og underholdende. Sist gang han hadde hørt noen fortelle en god historie var en mann som hadde gjenfortalt en hendelse hvor han hadde sklidd og lent seg bakover : «jeg bøyde meg så langt bak at jeg kjente håret streifet i asfalten, men jeg falt IKKE»! Hva med å se humoren i venninna di sine skrøner ? Kanskje hun er en god «storyteller» og underholder. må man ta alt så seriøst? 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #9 Skrevet 31. august 2018 På 30.8.2018 den 16.39, veggteppe skrev: Jeg opplevde her om dagen at noen sa det motsatte.. Kanskje for å være morsom? Eller underholdende ? Er det så skadelig da? Er løgnene på noen som helst måte farlige? Er de ondsinnede? Det var en kompis her for leden slm snakket om alle skrønene sjømenn og «mannfolka» fortalte i «gamle dager». Overdrivelsene var så store at det var jo åpenlyst at det var smurt godt med smør på flesk, men de var morsomme, uhøytidelige og underholdende. Sist gang han hadde hørt noen fortelle en god historie var en mann som hadde gjenfortalt en hendelse hvor han hadde sklidd og lent seg bakover : «jeg bøyde meg så langt bak at jeg kjente håret streifet i asfalten, men jeg falt IKKE»! Hva med å se humoren i venninna di sine skrøner ? Kanskje hun er en god «storyteller» og underholder. må man ta alt så seriøst? Det er jo noe helt annet. Anonymkode: 67446...c0f 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #10 Skrevet 31. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo noe helt annet. Anonymkode: 67446...c0f Ja, det er noe helt annet. Hun her blir sur hvis man ikke tror henne. Og det er liksom ikke bare overdrevne historier selv om det er det også. Det viser seg rett og slett at ingenting av det hun har fortalt om seg selv stemmer. Var en gjeng på jobben som sagt og spurte henne masse om fortiden idag, om steder hun har vært og hva hun har gjort. Det kan umulig ha vært sant. Samme hva andre har gjort har hun gjort det dobbelte. Jeg syns synd i henne, lurer jo på hvorofor hun har behov for å juge sånn. TS Anonymkode: 47467...12a
Duff Skrevet 1. september 2018 #11 Skrevet 1. september 2018 Hva er det hun lyver om som påvirker jobbmuligheter da? Å skrøne om sitt eget privatliv er jo adskilt jobb egentlig. Pausesnakk men hun gjør jo jobben bra.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #12 Skrevet 1. september 2018 På hva slags arbeidsplass er det vanlig å fortelle om hvem man har hatt sex med og hvor ofte? Høres meget spesielt ut. Anonymkode: fef60...f1c 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #13 Skrevet 1. september 2018 4 timer siden, Duff skrev: Hva er det hun lyver om som påvirker jobbmuligheter da? Å skrøne om sitt eget privatliv er jo adskilt jobb egentlig. Pausesnakk men hun gjør jo jobben bra. Det har jo ingenting med jobben å gjøre, så ser poenget ditt der. Det er bare at når man hele tiden lyver så blir man ikke tatt seriøst. Og selv om noen historier er helt ville, som beskrivelser av hvor man hadde sex med hvem, og hva man gjorde, og det gjerne er gutter fleste av oss vet hvem er, og noe er skryt om hvor mye hasj eller kokain man har brukt i helga, så er mye av det helt greie ting også. Problemet er at man etterhvert finner ut at det ikke kan være sant. Jenta er helt i starten sv 20 årenen, hun var russ for et par år siden. Og for å ha rukket alt hun sier i forhold til reiser, utdanning og jobber hun har hatt etter det burde hun ha vært nærmere 30. Jeg mener, man rekker ikke 3 lange reiser hver på rundt 10 mnd, tre årsstudium på høgskole/universitet og å ha jobbet i tre fire år fra 2015 til idag? Og samtidig ha et pengeforbruk som minst er sekssifret pr mnd når man har en årslønn på under 500 000 Anonymkode: 47467...12a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #14 Skrevet 1. september 2018 6 timer siden, Duff skrev: Hva er det hun lyver om som påvirker jobbmuligheter da? Å skrøne om sitt eget privatliv er jo adskilt jobb egentlig. Pausesnakk men hun gjør jo jobben bra. Jeg synes ikke det er så enkelt. At dersom det man ikke lyver om har noe med jobben å gjøre så er det greit. Det handler jo om troverdighet. Det er klart man tenker seg to ganger om før man ansetter noen som lyver om alt mulig. Hvem vet når vedkommende begynner å lyve om arbeidsplassen og om kollegaene osv. Anonymkode: 10418...3c0
Gjest Irened75 Skrevet 1. september 2018 #15 Skrevet 1. september 2018 På 30.08.2018 den 9.35, AnonymBruker skrev: Jeg hadde selvfølgelig ikke tatt det annet enn med henne alene. Men syns det er skikkelig vanskelig. Hun er jo skikkelig underholdende, men stakkars jenta skjønner jo ikke at alle nå ler av og ikke med henne. Og jeg er ganske sikker på at hun ikke tar meg på alvor, så vet ikke. Hvis hun ikke blir på arbeidsplassen vil vi neppe ha mer kontakt, til det er vi for forskjellige, så spiller liten rolle på lang sikt. Syns bare det er synd at hun ødelegger så sykt mye for seg selv. Anonymkode: 47467...12a Nå er det jo sånn at man ikke skal le av mennesker eller baksnakke andre mennesker, man aner jo ikke hvordan de egentlig har det. Du kan ikke være sikker på om hun ikke tar deg på alvor før du har vært ærlig ( er jo det du vil hun skal være ) og sagt dette til henne. Har selv hatt slike venner og bekjente/kollegaer, som forteller andres historier, som forteller historier som er helt hinsides, som forteller ting man vet er løgn fordi de ikke takler huske de andre løgnene. Disse kalles lystløgnere og der er en grunn til at de gjør det. Det kan være traumer, som gjør at de har løyet hele livet. ( barn av alkoholikere/psykisk syke/fattige som har måttet dikte opp historier for å ikke ta med venner hjem når de var barn/ungdom for de har lært at er de ærlig så blir de mobbet av de som de trodde de kunne stole på ) Ofte er det slik at de også faktisk tror på denne historien selv. Så hvorfor ikke være en venn i stedet og finne roten til " problemet " ? Regner med der ligger en tung historie i bakgrunnen og at hun egentlig trenger støtte og skikkelige venner.
FrodeF Skrevet 1. september 2018 #16 Skrevet 1. september 2018 På 29.8.2018 den 22.39, AnonymBruker skrev: Det er historier om alt hun har opplevd på reiser, hvem hun har hatt sex med og hvor ofte, hvor mye penger hun bruker (og med hennes lønn kan hun umulig ha så mye penger) og hvor hun får alle disse pengene fra. Anonymkode: 47467...12a Hvordan vet du hvem hun har sex med og hva hun har opplevd på reiser? Er du alltid med på turer og på soverommet? Det er også mange som har og bruker mere penger enn de tjener. Har du egentlig noe konkret du vet er løgn? Og ikke det at du og kollegaer baksnakker om at dere ikke tror på henne.
Duff Skrevet 1. september 2018 #17 Skrevet 1. september 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke det er så enkelt. At dersom det man ikke lyver om har noe med jobben å gjøre så er det greit. Det handler jo om troverdighet. Det er klart man tenker seg to ganger om før man ansetter noen som lyver om alt mulig. Hvem vet når vedkommende begynner å lyve om arbeidsplassen og om kollegaene osv. Anonymkode: 10418...3c0 Jeg sier ikke at det er så enkelt. Jeg spør for å få ett bedre inntrykk av hva som foregår egentlig.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #18 Skrevet 1. september 2018 6 timer siden, FrodeF skrev: Hvordan vet du hvem hun har sex med og hva hun har opplevd på reiser? Er du alltid med på turer og på soverommet? Det er også mange som har og bruker mere penger enn de tjener. Har du egentlig noe konkret du vet er løgn? Og ikke det at du og kollegaer baksnakker om at dere ikke tror på henne. Det vet jeg selvfølgelig ikke. Men historiene er av en sånn art at det er vanskelig å tro det. Og at det er lite trolig at man ville fortalt det under lunsjen dersom det er sant. Hva hun gjør på reiser vet vi jo ikke. Hun reiser alltid alene. Og det finnes ibgenting på sosiale medier om reisene hennes. Men vi kan regne. Det er enkel matematikk at 3 slike reiser, hver seg på langt over halvåret, tre årsstudium på univeristet/høgskole og antall jobber hun har hatt ikke er mulig å gjennomføre etter vgs når vgs bare er 3 år siden. Anonymkode: 47467...12a 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #19 Skrevet 2. september 2018 På 29.8.2018 den 22.39, AnonymBruker skrev: Har blitt litt venn med ei artig jente på jobben. Alltid mye liv og røre rundt henne i lunsjen og gøyal på fest. Men har mistenkt en stund at hun overdriver historiene sine en smule. Nå siste tiden har jeg skjønt at mesteparten av det hun sier er reinspikka jug. «Alle andre» begynner å legge merke til det også, og hun har begynt å bli baksnakket og ledd av. Det er historier om alt hun har opplevd på reiser, hvem hun har hatt sex med og hvor ofte, hvor mye penger hun bruker (og med hennes lønn kan hun umulig ha så mye penger) og hvor hun får alle disse pengene fra. Skal jeg si noe til henne? Eller skal jeg bare la henne holde på. Hun blir ganske sur og vrang hvis ting tilsynelatende ikke går hennes vei. De fleste mener hun driter seg ut og får dårlig rykte. Hun bil gjerne ha fast jobb i bedriften, men slik hun holder på nå tar neppe sjefen henne seriøst. Og ikke vi andre heller for den saks skyld.... Anonymkode: 47467...12a Husk at det alltid er en grunn til at jeppe drikker. og en ting til: «hun blir baksnakket og ledd av». Vokte deg vel for å ikke bli det du selv beskylder henne for. Anonymkode: 67ddf...542
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #20 Skrevet 2. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Husk at det alltid er en grunn til at jeppe drikker. og en ting til: «hun blir baksnakket og ledd av». Vokte deg vel for å ikke bli det du selv beskylder henne for. Anonymkode: 67ddf...542 I know. Og det er derfor det er så vanskelig. Syns det er skikkelig kjipt. TS Anonymkode: 47467...12a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå