AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #1 Skrevet 29. august 2018 Dukket opp et spørsmål i lunchen i dag: dersom man har kjæreste/kone fra et land som krever visum "og sånn".. må man oppgi helsestatus noe sted når man søker om visum, eller er deg "fritt frem" selv om man har en del forbigående og varige sykdommer? Anonymkode: 08843...1e6
stan Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Jeg vet ikke hvordan det er i Norge, men hverken til USA eller Kina er det spørsmål om helsetilstand, når man søker visum.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #3 Skrevet 30. august 2018 Jeg kan ikke se at man må opplyse om helsetilstand. Ved vanlig «besøksvisum» er det krav om at man må ha reiseforsikring som dekker utgifter til ev. sykdom. https://www.udi.no/en/word-definitions/travel-insurance-for-you-who-apply-for-a-visitors-visa/ Anonymkode: 6a99f...560
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 Okay! broren til en kollega vil få en dame fe Filippinene hit for å bli samboer, og for at hun skal få mer legehjelp... hun er ut og inn av sykehus med bukspyttkjertelen og maliaria of dengu feber og allslags rare sykdommer.... Anonymkode: 08843...1e6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #5 Skrevet 30. august 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okay! broren til en kollega vil få en dame fe Filippinene hit for å bli samboer, og for at hun skal få mer legehjelp... hun er ut og inn av sykehus med bukspyttkjertelen og maliaria of dengu feber og allslags rare sykdommer.... Anonymkode: 08843...1e6 Helsehjelp hun skulle trenge før hun eventuelt får permanent opphold må vel da dekkes av en reiseforsikring, antar jeg. Det er nok ikke så enkelt at man kan flytte hit, bli samboer, og få vederlagsfri helsehjelp. Behandlingstiden for søknad om «familieinnvandring» som samboer er vel minst 6 mnd, mener jeg å ha lest. Anonymkode: 6a99f...560 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #6 Skrevet 30. august 2018 Men så snart hun har kommet til Norge på familieinnvandring så ksn hun legges inn på norsk sykehus og få ordnet alle sykdommene? Anonymkode: 08843...1e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå