AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #1 Del Skrevet 29. august 2018 Hei! Barnet mitt på halvannet år elsker å løpe og gå, er ikke veldig glad i å sitte i vogna over lengre tid..ikke alltid lett hvis man er alene.. Problemet er at jeg eier null tillit til fremmede folk rundt oss, og vurderer å kjøpe sånn sekk med sele i tilfelle situasjonen blir krevende.. (hun er slett ikke vanskelig, men når man må handle, og hun verken vil bli bært eller sitte i vogna, blir det stress og løpe etter henne.. er man to er det lettere) Men jeg har ikke sett at folk bruker det..Burde jeg? Anonymkode: e0d17...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #2 Del Skrevet 29. august 2018 Jeg syns nei. Har en ettåring og tvillinger i magen, så ser problemet, men kommer ikke til å gå rundt med den trioen i bånd. Tenker at det er endel av det de må lære, så få det bare ta den tiden det tar og være litt stress. Også får de sitte i vogna når jeg bestemmer at de skal det. Dessuten, hvis hun klikker i vogn og på armen, kommer hun iallfall til å klikke om du tar på henne bånd 😉 h Anonymkode: 6ac85...8d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #3 Del Skrevet 29. august 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns nei. Har en ettåring og tvillinger i magen, så ser problemet, men kommer ikke til å gå rundt med den trioen i bånd. Tenker at det er endel av det de må lære, så få det bare ta den tiden det tar og være litt stress. Også får de sitte i vogna når jeg bestemmer at de skal det. Dessuten, hvis hun klikker i vogn og på armen, kommer hun iallfall til å klikke om du tar på henne bånd 😉 h Anonymkode: 6ac85...8d4 Jeg får kanskje utsette de lengre utfluktene til senter og butikk alene frem til hun forstår mer, og heller få med en til dersom vi må bruke ekstra tid:) ser at hun bare sitter i vogna og er passiv,.og glimter til i det jeg tar henne ut..blir litt følsom.. ^^ men takk for godt og seriøst svar! Gratulerer med tvillinger forresten:) Anonymkode: e0d17...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #4 Del Skrevet 29. august 2018 Jeg har det til min eldste på 2. Bruker det sjeldent, men gørr kjekt de dagene det er behov for det Anonymkode: 375f8...2cf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #5 Del Skrevet 29. august 2018 Sele er veldig kjekt å ha til viltre barn på folksomme steder som feks flyplassen. Anonymkode: bf2ee...070 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #6 Del Skrevet 30. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får kanskje utsette de lengre utfluktene til senter og butikk alene frem til hun forstår mer, og heller få med en til dersom vi må bruke ekstra tid:) ser at hun bare sitter i vogna og er passiv,.og glimter til i det jeg tar henne ut..blir litt følsom.. ^^ men takk for godt og seriøst svar! Gratulerer med tvillinger forresten:) Anonymkode: e0d17...e76 Takk for det! Du får bare øve noen minutter av gangen så går det seg nok til. Hvis hun syns vogna er så kjedelig vil hun ganske fort skjønne at hvis hun hører på deg får hun gå og hvis ikke blir det vogn :) Ettåringer er noen smartinger, selv om nysgjerrigheten tar litt overhånd ofte :P Anonymkode: 6ac85...8d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 30. august 2018 #7 Del Skrevet 30. august 2018 Vi brukte det til storebror. Han var 9 måneder når han startet å gå, etter dette var det full vognnekt. Nå er han 3 og selen brukes naturligvis ikke lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #8 Del Skrevet 30. august 2018 Vi brukte bæresele (Ergo-baby og tilsvarende) når barna måtte være med på ting der vi måtte ha kontroll på dem. Begge har elsket det, selv om de hatet vogn. Da hadde jeg "full kontroll" med en unge på ryggen, og ungen hadde god utsikt til å se seg rundt. Dessuten blir det fine samtaler om det man ser og gjør når avstanden mellom hodene er så kort at man hører hverandre godt. Har brukt dette på flyplass, i store, ukjente byer, ved trafikkert vei og på kjøpesenter. Anbefaler å låne en bæresele av noen du kjenner for å prøve om dette kan være noe for dere. Anonymkode: f48ac...92d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 30. august 2018 #9 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg ser ikke den helt store prinsipielle forskjellen på å bruke sele og å stroppe barnet fast i vogn med nettopp seler. Ville valgt det som passet min situasjon best helt uavhengig av hva slags oppfatninger folk har om «barn i bånd». Å sitte fast i en vogn, er minst like mye tvang, om man skal se litt rasjonelt på det. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #10 Del Skrevet 30. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi brukte bæresele (Ergo-baby og tilsvarende) når barna måtte være med på ting der vi måtte ha kontroll på dem. Begge har elsket det, selv om de hatet vogn. Da hadde jeg "full kontroll" med en unge på ryggen, og ungen hadde god utsikt til å se seg rundt. Dessuten blir det fine samtaler om det man ser og gjør når avstanden mellom hodene er så kort at man hører hverandre godt. Har brukt dette på flyplass, i store, ukjente byer, ved trafikkert vei og på kjøpesenter. Anbefaler å låne en bæresele av noen du kjenner for å prøve om dette kan være noe for dere. Anonymkode: f48ac...92d Hadde bæresjal til hun ble for stor:) Har aldri tenkt på at det finnes slik til eldre og tyngre barn, men skal sjekke det ut:D Anonymkode: e0d17...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #11 Del Skrevet 30. august 2018 2 timer siden, Hactar skrev: Jeg ser ikke den helt store prinsipielle forskjellen på å bruke sele og å stroppe barnet fast i vogn med nettopp seler. Ville valgt det som passet min situasjon best helt uavhengig av hva slags oppfatninger folk har om «barn i bånd». Å sitte fast i en vogn, er minst like mye tvang, om man skal se litt rasjonelt på det. Godt poeng. Ser jeg det fra barnets perspektiv blir det jo verre å bli tvunget til å sitte i vogna, enn å få løpe rundt "fritt" som jeg ville. En sånn biesekk med sele jeg så på nettet ser ikke så ekstremt ut heller.. Anonymkode: e0d17...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #12 Del Skrevet 30. august 2018 3 timer siden, Minlillelykke skrev: Vi brukte det til storebror. Han var 9 måneder når han startet å gå, etter dette var det full vognnekt. Nå er han 3 og selen brukes naturligvis ikke lenger Fikk dere mange sure blikk? Anonymkode: e0d17...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #13 Del Skrevet 30. august 2018 Vi brukte sele til eldste vår, og kan ikke huske at vi fikk mange sure blikk. Vår var formet som en dinosaur-rygg med pigger, og var i tillegg ryggsekk så de gangene noen brydde seg var det for å spørre hvor vi hadde kjøpt den. Andre igjen spørsmål om vi ikke var redd for å bli stemplet som dårlige foreldre siden vi måtte ha barnet i sele, men hvorfor skulle vi bli det? Vi unngikk jo tross alt at barnet løp ut i trafikken, eller forsvant fra oss på flyplasser og andre uoversiktelige steder. Selen var gull verdt! Anonymkode: 510db...70b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #14 Del Skrevet 30. august 2018 Er helt for sele der det er mye folk. Slipp hånden i 1 sekund og alt kan skje. I tillegg sparer det ryggen på de voksne og barnet lærer mer av det å ha litt "frisone". Lærte på den tøffe måten at sele var lurt, slapp hånden for å hente ned en genser som hang høyt, vips var ungen borte, den følelsen er rett og slett jævlig, selv om jeg var veldig heldig og fant ungen fort, inni et klesstativ. Anonymkode: f78c4...1eb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #15 Del Skrevet 30. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi brukte sele til eldste vår, og kan ikke huske at vi fikk mange sure blikk. Vår var formet som en dinosaur-rygg med pigger, og var i tillegg ryggsekk så de gangene noen brydde seg var det for å spørre hvor vi hadde kjøpt den. Andre igjen spørsmål om vi ikke var redd for å bli stemplet som dårlige foreldre siden vi måtte ha barnet i sele, men hvorfor skulle vi bli det? Vi unngikk jo tross alt at barnet løp ut i trafikken, eller forsvant fra oss på flyplasser og andre uoversiktelige steder. Selen var gull verdt! Anonymkode: 510db...70b Godt poeng.. vurderer å kjøpe sånn sekk selv. Jeg er egentlig bare redd for å bli dømt. Det er det ene eller det andre. Enten fordi hun løper rundt og de skal se ned på meg fordi "jeg ikke har kontroll", eller fordi "hun går i bånd". Blir feil uansett. Men det er jo faktisk pga hennes sikkerhet at jeg vurderer det. Folk er ondskapsfulle og kan finne på å skade barnet mitt når jeg ikke ser. Får bestille en sånn:) Anonymkode: e0d17...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 30. august 2018 #16 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg bruker bæretøy på mine, men du snakker om sele med "bånd" som du kan holde i, liksom? Hvis mine ikke hadde likt bæretøy hadde jeg ikke nølt med å bruke "bånd" på de på store uoversiktlige steder med mye folk ihvertfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #17 Del Skrevet 30. august 2018 Brukte det en sommer. Hadde alltid med en sele til restaurant- og kafebesøk (hun kunne ikke sitte på vanlig stol uten å klatre ned, falle ned) og det fulgte med en slik forlengelse som "bånd", bare å kneppe på. Helt nødvendig av og til. Har mista henne i avgangshallen på Gardermoen, på museum, i (stor) butikk- løpt jeg vet ikke hvor mange ganger etter henne i gågate. Hun vandrer av gårde ennå, er sju Men det var bare den sommeren hun var snaue to vi faktisk gikk med henne i sele en del (Hun nekta å sitte i vogn, hadde en fireårig storesøster). Anonymkode: a5dc6...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #18 Del Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er helt for sele der det er mye folk. Slipp hånden i 1 sekund og alt kan skje. I tillegg sparer det ryggen på de voksne og barnet lærer mer av det å ha litt "frisone". Lærte på den tøffe måten at sele var lurt, slapp hånden for å hente ned en genser som hang høyt, vips var ungen borte, den følelsen er rett og slett jævlig, selv om jeg var veldig heldig og fant ungen fort, inni et klesstativ. Anonymkode: f78c4...1eb Huff, det må være skremmende..:( Hadde ikke taklet det. Og i disse tider kan alt skje. Noen kan finne på å skade eller kidnappe barnet, eller ta seg friheten til å slå det hvis de ikke liker foreldrene liksom.. Anonymkode: e0d17...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #19 Del Skrevet 30. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Huff, det må være skremmende..:( Hadde ikke taklet det. Og i disse tider kan alt skje. Noen kan finne på å skade eller kidnappe barnet, eller ta seg friheten til å slå det hvis de ikke liker foreldrene liksom.. Anonymkode: e0d17...e76 Eh, det der har skjedd meg mange ganger. Ungen stakk jo av, gjemte seg, glemte seg, bare vandret avgårde. Jeg er ikke redd for kidnapping, jeg er redd for å ikke finne henne og måtte lete i butikken/kjøpesenteret i en time og belaste de ansatte, jeg er redd for at hun ikke har gjemt seg men gått seg bort og er redd, jeg er redd for trafikk, jeg er redd for at hun ødelegger noe, jeg er redd for at stikker avgårde langt. Men kidnapping eller at noen bevisst skal rekke å skade henne? Nei. Når skjedde det sist? Et barn er uten tilsyn i en butikk, og noen SLÅR barnet? Anonymkode: a5dc6...305 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #20 Del Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, FantasDick skrev: Jeg bruker bæretøy på mine, men du snakker om sele med "bånd" som du kan holde i, liksom? Hvis mine ikke hadde likt bæretøy hadde jeg ikke nølt med å bruke "bånd" på de på store uoversiktlige steder med mye folk ihvertfall. Ja, sånn jeg mener. Hun elsker å gå rundt (så mye at hun ler). Liker ikke å bli bært noe særlig, men er kanskje annerledes med en bæresele:) Jeg har smerter i bryst og rygg, så orker ikke bære for lenge heller, men er kanskje lettere på ryggen derfor tenkte jeg at en slik sekk ville vært midt i blinken. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Brukte det en sommer. Hadde alltid med en sele til restaurant- og kafebesøk (hun kunne ikke sitte på vanlig stol uten å klatre ned, falle ned) og det fulgte med en slik forlengelse som "bånd", bare å kneppe på. Helt nødvendig av og til. Har mista henne i avgangshallen på Gardermoen, på museum, i (stor) butikk- løpt jeg vet ikke hvor mange ganger etter henne i gågate. Hun vandrer av gårde ennå, er sju Men det var bare den sommeren hun var snaue to vi faktisk gikk med henne i sele en del (Hun nekta å sitte i vogn, hadde en fireårig storesøster). Anonymkode: a5dc6...305 Det er jo en trygghet for vandrere Det gir kanskje følelsen at de får bevege seg litt rundt sjøl, men at vi får se dem likevel liksom må man så må man. Hun holder seg jo for det meste i nærheten, hun snur seg alltid for å se på meg eller pappaen, men jeg er stressa uansett pga folka rundt Anonymkode: e0d17...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå