Gå til innhold

Den som aldri finner noen - sikter for høyt?

Sikter for høyt?  

48 stemmer

1. 1. Sikter for høyt?

• Korrekt
      19
    • Sludder og pølsevev
      29

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det å fremstå som "for kresen" ofte er et skalkesjul for andre ting. Derfor tror jeg at en del av de man tenker at er singel fordi de er kresne, kanskje er single av andre grunner.

Det er lettere å si " jeg er frivillig singel, og jeg er såpass kresen at du må være ganske så amazing for å ha sjans på meg" enn å si "jeg er singel fordi jeg er usikker på meg selv, og ikke klarer å slippe ned guarden og la andre komme inn på meg". 

Anonymkode: 5c578...849

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, magikeren skrev:

Mye tilfeldigheter. Alt fra oppdragelse, til vennemiljø (eller mangel på), til hvordan den induviduelle hjerne og kropp fungerer, til sykdommer osv påvirker hvem man er som individ og hvor mange andre som er like nok til at man kan finne en tiltrekning. Jeg tror nok mennesker som skiller seg mer ut vil ha større vanskeligheter med å finne de fåtall mennesker som skiller seg ut på en måte der de begge ville vært kompatible med hverandre. 

Dess mer "normal" man er, dess mer har man å velge mellom. Normale mennesker kan nok også i større grad velge mellom de som er litt rare. De som er litt rare vil ofte ha problemer med å tiltrekke seg normale mennesker

Er alltids noen som sikter for høyt, men mange mennesker møter bare ikke de riktige personene. De er ikke i riktig miljø, kjenner ikke de riktige personene eller kanskje har noe særlig med sosiale nettverk, de kjenner kanskje ikke seg selv bra nok til å vite hvilke mennesketyper de ville likt og passet med, de er sjenerte osv. Det er alt for mange faktorer involvert til at man kan dra en så enkel konklusjon

Dette var veldig bra!

Skrevet
8 timer siden, boblevann skrev:

Tror det til en viss grad. Noen av vennene mine som sitter å klager over at de er evig single - er sinnsykt kresne. Personer som er interessert i dem er for rar, for tjukk, for tynn, for lite trent, for mye trent, for høy, for lav, etc. Det er alltid noe galt med folk som er interessert i dem, selv om de selv er langt fra perfekte. 

Sier ikke at det gjelder alle, men det gjelder noen. Kjenner også to menn som er fra veldig, veldig små steder uten en eneste jente på deres alder omtrent - og de nekter å flytte på seg for å møte noen. De jobber, lever og bor på dette stedet, reiser ikke på ferie en gang. Nettdating driver de ikke med. De sitter i stua i huset sitt, på dette bittelille stedet og venter på at drømmedama skal komme på døra og ringe på liksom 🤣Er nok noen sånne rundt om i landet også! 

Vel,  jeg er kanskje kresen, men er ikke det mitt problem?  Når jeg har forelsket meg har jeg aldri hatt noen tanke om hvordan han skal være. Følelser har bare kommet. Foreløpig 2 tynne litt dvask menn og en som var kraftig bygd. Jeg er selv slank og trent og jo, jeg har aldri blitt noe tent av disse som har ølmage. Om det er ølmagen eller dem selv vet jeg ikke. Men nå er det flust av trente menn også som jeg ikke har fått følelser for. Kresenheten min kommer ihvertfall ikke av at det er enkelt ting ved mannen. 

Anonymkode: 9ed0d...858

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel,  jeg er kanskje kresen, men er ikke det mitt problem?  Når jeg har forelsket meg har jeg aldri hatt noen tanke om hvordan han skal være. Følelser har bare kommet. Foreløpig 2 tynne litt dvask menn og en som var kraftig bygd. Jeg er selv slank og trent og jo, jeg har aldri blitt noe tent av disse som har ølmage. Om det er ølmagen eller dem selv vet jeg ikke. Men nå er det flust av trente menn også som jeg ikke har fått følelser for. Kresenheten min kommer ihvertfall ikke av at det er enkelt ting ved mannen. 

😂 haha!  Vet ikke hva som gikk av mobiltastaturet nå!  Jeg skulle skrive: "har aldri blitt tent av disse med ølmage". 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

😂 haha!  Vet ikke hva som gikk av mobiltastaturet nå!  Jeg skulle skrive: "har aldri blitt tent av disse med ølmage". 

Nei, det var hodet som ikke var med. Jeg skrev visst "aldri"  likevel. Trodde det stod "jeg har blitt noe tent". 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det å fremstå som "for kresen" ofte er et skalkesjul for andre ting. Derfor tror jeg at en del av de man tenker at er singel fordi de er kresne, kanskje er single av andre grunner.

Det er lettere å si " jeg er frivillig singel, og jeg er såpass kresen at du må være ganske så amazing for å ha sjans på meg" enn å si "jeg er singel fordi jeg er usikker på meg selv, og ikke klarer å slippe ned guarden og la andre komme inn på meg". 

Anonymkode: 5c578...849

Jeg sier aldri at jeg er kresen. Det høres så selvdiggende ut. 

Og det er jo sannheten, at jeg er usikker på meg selv, for jeg kan jo forelske meg. Men jeg er nok også kresen i og med at det skjer så sjeldent. 

Skrevet
On 8/29/2018 at 8:10 PM, puppi said:

Korrekt?

Eller sludder og pølsevev?

Kjør debatt! :nordvesta:

Er du dame så sikter du definitivt for høyt...

Er du mannfolk så er det sannsynligvis fordi det er for få single kvinnfolk i ditt nærområde. Eller det har kommet for mange av Ali og Muhammed. 

Skrevet

Tja...

Utseende betyr lite, men liker menn son ser hyggelige ut. Det viktigste er å kunne snakke godt sammen, ha en del felles interesser og ha lyst til å prioritere noenlunde likt i fritid/ferier og økonomisk. 

Dessverre er jeg ikke særlig fysisk tiltrekkende, så lite interesse fra menn gjennom livet. Men jeg er ikke desperat nok til å være sammen med noen som gjør meg ulykkelig bare fordi jeg MÅ ha kjæreste. Har brutt noen forhold når jeg ser at vi ikke fikser det, at vi vi forskjellige ting. Når jeg vil ut i naturen i helga eller oppleve verden i ferien, mens han vil sitte på pub hele helga og helst vil til samme hotell år etter år, og vi er uenig om pengebruken - det fungerer bare ikke.

Anonymkode: 53c92...65f

• Liker 1
Skrevet

Svarene man kan gi gir lite rom for nyanser, men jeg valgte sludder og pølsevev...Joda, det er nok slik at enkelte er kresne, men det er nok også mange som ikke når opp. Det er dessverre en del mennesker det ikke finnes noen for, dette gjelder særlig menn, men også en økende andel kvinner (skal vi tro f. eks. andelen barnløse kvinner og menn etter 40). Noen blir rett og slett aldri valgt, og grunnene er mange. Alt fra store psykiske problemer, til dårlig helse, dårlig sosioøkonomisk fremtid, utseende etc. Konkurransen om goder i samfunnet er i dag knallhard, og det reflekteres også i det å finne seg en partner. 

Anonymkode: 7cffa...74e

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke helt enig i dette. Det kommer selvsagt an på hvor rar, men det kan ogs oppleves tiltrekkende.

Jeg har noen litt spesielle trekk ved min personlighet og opplever å ha mer «draget» på grunn av det. 

Normal kan av og til bety gørr kjedelig.

Anonymkode: 95397...04e

Jeg snakker i generelle regler, ikke absolutte regler. Dvs, det gjelder ikke for absolutt alle, bare majoriteten.

De fleste normale synes ikke at andre normale er kjedelige, fordi de deler mange interesser, verdier osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...