Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er noen situasjoner i livet jeg ikke takler. Det er spesielt jobbintervjuer, er g føler jeg ødelegger mye for meg selv med at jeg blir så nærvøs, jeg skjelver, blir redd og jeg kommer ikke videre. Jeg sitter på stor kompetanse på mitt område, men det hjelper ikke når jeg ikke får jobb. Tildels er det noe i min fortid som har vært med på å skape denne "angsten".

Jeg er også tildels redd for oppmerksomhet fra andre. Jeg opplever meg som utilstrekkelig og er redd for å få kritikk. Jeg føler det som truende å møte andre menneskers blikk i avgjørende situasjoner, og har enorm respekt for autoriteter.

Dette ødelegger så mye for meg at jeg nå vurderer å gå til lege for å få noe som kan roe meg ned i slike situasjoner. Det er jo snakk om kun ved slike situasjoner, ellers fungerer jeg utmerket.

Noen som har lignende erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har mye av samme problem, men det er verst under eksamener, muntlig, da jeg får helt hetta, og ALLTID stryker pga det. Jeg klarer ikke holde meg i ro, og glemmer alt jeg har lært. Det er helt fælt. Jeg takler ikke at noen skal sitte og spørre meg om ting, uansett hvor bra jeg kan det. Samboeren min kan øve med meg dag ut og inn og det går bra, men på eksamen og jobb går det altså ikke bra. Og tro meg, det er ikke lett, for jeg går medisinstudiet. :veldigsur: Skal følge nøye med i denne tråden for råd og hjelp :oops:

Gjest Aurélie
Skrevet

Du sier at det er noe i fortiden din som har lagt grunnlaget for frykten du føler. Å gå til legen for å "få noe" hjelper sikkert på sitt vis, men jeg vil tro at du på sikt hadde hatt mye større utbytte av å f.eks. begynne med f.eks. kognitiv atferdsterapi, delta i grupper hvor du utsetter deg for "de andres blikk"; rett og slett trener deg opp til å takle disse situasjonene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...