AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #1 Skrevet 29. august 2018 Kan innrømme det først som sist; Jeg er feig. Jobber ikke fast på arbeidplassen, og er dermed langt nede på ansatt-rangstigen. Men er så jævla lei av late møkkakollegaer som sitter og sladrer sammen halve vakten. Jobber i omsorg, og er nødt til å ha oversikt til en hver tid over hva som foregår med beboere siden de er syke og ting oppstår hele tiden. Mine kollegaer har jobbet der i mange år. Sykmelder seg stadig. Når de er på jobb, går det sport i å gjøre minst mulig, bortsett fra når de er helt nødt. Typisk arbeidsplass? Hvordan er din late kollega? Anonymkode: e42fa...b74 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #2 Skrevet 29. august 2018 Tja...Hvor skal vi begynne...Et par av mine kolleger har kun 1-2 ansvarsområder hver, mens jeg har 5 ansvarsområder. Tar lange ferier - full ferie hvert år, mens jeg knapt får tatt ut ferie i det hele tatt, fordi det alltid er mye å gjøre og fordi arbeidsgiver ikke gidder å ta tak i bemanningen. Flere av dem gidder aldri å ta på seg noe ekstra, og når det er snakk om å lære noe nytt, så er vi de samme to personene som stadig vekk går på interne kurs, mens et par andre omtrent ikke har utviklet sin kompetanse i det hele tatt. Selv om de har jobbet der over 10 år. Jeg og en annen løper som faen, og har knapt nok pusterom i lange perioder, mens andre sitter og spiller spill på sine arbeidsplasser (Har lagt merke til det flere ganger). Noen har sykemeldinger i hytt og pine etc. Nei, jeg spør meg selv oftere om hvorfor jeg gidder. Planlegger heldigvis å begynne for meg selv, og er i kontakt med potensielle kunder. Hvorfor skal jeg jobbe ræva av meg for en arbeidsgiver som ikke engang gidder å forsøke å dele arbeidsbyrden litt jevnere? Jeg kan like godt jobbe for meg selv, siden jeg jobber 0800-2000 og gjerne litt til uansett. Dagens arbeidsliv er noe møkk der de som tilfeldigvis sitter i nærheten av sjefen og har muligheter til å godsnakke litt gjennom dagen face to face, får fordeler og aksept for å gjøre mindre. Trynefaktor teller 100%, ikke noe annet. Anonymkode: 96ef6...273 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #3 Skrevet 29. august 2018 Jeg er lei av faste ansatte som bare sitter på kontoret og skravler med hverandre i stedet for å ta i et tak på jobb, samtidig som de selvsagt tar sladrerunden på hvilke av vikarene som er flinke og de som ikke er det. Jeg er også lei av faste ansatte som etterlater vikarene med de verste oppgavene og tar lunsj på 1,5 time uten å si ifra. Anonymkode: 42a46...236 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #4 Skrevet 31. august 2018 Hos oss er det mye sykefravær, og det er de samme som er syke gang på gang. Både langtids- og korttidsfravær. Når de er på jobb finner de på alle mulige unnskyldninger for å ikke være ute, og spør alltid andre om å gjøre ting for dem. Ikke rart man er tykk når man aldri beveger seg. Anonymkode: 58b6d...5e2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #5 Skrevet 31. august 2018 Har en som utmerker seg spesielt på dette dessverre..kommer sent på jobb/går tidlig,mye syk og gjør minst mulig. MEN når han ser leder komme, så nærmest hopper han opp og blir en ivrig arbeider.. En annen er typisk "utadvent" som vil si at han bruker 40% av arbeidstiden på å prate med alle som orker å prate med han. Anonymkode: 2d167...307 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #6 Skrevet 31. august 2018 Vikaren som tror h*n kan alt.Men alt h*n kan et å fortelle at h*n er flinkest med brukerene, selv om h*n så og si aldri er hos de mer enn for det aller nødvendigeste. Og her er det brukere som skal ha 1 til 1. Men den vikaren synes det viktigeste er å fortelle om sin fortreffelighet, jobbe må alle vi andre. Anonymkode: 079cd...402
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 Tror jeg er en lat kollega Anonymkode: 59b5e...b4e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #8 Skrevet 1. september 2018 Vel, ofte koker det ned til innsats kontra utbytte. Som det ble sagt i filmen Office Space, dersom man jobber ræva av seg, men bare får marginalt bedre kompensasjon (om noe, i det hele tatt), hvor ligger motivasjonen da? Får man ikke lønn for strevet, så kan man miste motivasjon, og dermed gjøre absolutt minimum. Når man får betalt det samme for å minimum arbeid, og maksimum arbeid, så sier det seg selv at folk kan bli umotiverte. Anonymkode: 9fe5b...97e 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #9 Skrevet 2. september 2018 Jeg har en sånn kollega som gjør minimalt, gjør mye feil, men er utrolig god til å vise seg frem når det gjelder. Og det får han betalt for. Det er ekstremt frustrerende! Anonymkode: f4ff7...f71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå