AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #1 Skrevet 29. august 2018 For nesten 20 år siden ble jeg kjent med en dame (da jente) i New Zealand på et lite forum som senere døde. Etter noen år fant vi medlemmene hverandre igjen på Facebook og har hatt kontakt siden. Det ene medlemmet og meg chatter på messenger i ny og ne og vi prater om alt mulig, ofte veldig personlige ting. I det siste har vi brutt en grense med litt fløring og i dag når jeg var på jobb sendte hun meg puppebilde. Ble veldig overrasket, det kom som lyn fra klar himmel....fikk ereksjon på jobben 😓 Hun har sagt at hvis jeg kommer på besøk kan jeg bo hos henne, og at hun skal vise meg rundt i området. Første reaksjonen var herregud nå må jeg spare penger fort og reise, men det er litt vilt da. Er det noen som har gjort lignende? Anonymkode: 221b4...b97
Værre Skrevet 29. august 2018 #2 Skrevet 29. august 2018 Så lenge du er singel, go for it. New Zealand er et kjempeflott land, verdt turen alene. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #3 Skrevet 29. august 2018 Først, at hun sendte puppebilde sånn uten videre kan jo indikere at det bare er ment som en flørt med seksuelle undertoner. Det bør være litt mer enn det før man begir seg ut på avstandsforhold, men kanskje jeg bare er gammeldags Har hatt avstandsforhold tidligere, men da innen Europa. Det er ikke umulig å få til, men man må være god til å få til å treffes ofte nok for at det skal være liv laget. Det var utfordrende for meg innen Europa med jobb og det hele, noe som bidro til at det ble slutt (ikke den eneste grunnen, men det var en del av det). For det andre bør man hvis man velger å satse seriøst på hverandre, planlegge for at man flytter sammen en dag. Det innebærer at en av dere (eller begge, hvis dere sammen flytter til et annet land ingen av dere er fra) må sørge for kompetanse for å få jobb etc. Samtidig trenger man egenskapen til å kunne leve sine liv der man er, og samtidig involvere hverandre gjennom chat/e-post/tlf. e.l. Jeg syntes ikke det var en enkel balanse. Avstandsforhold passer nok ikke alle heller. Jeg trivdes ikke veldig godt med det må jeg innrømme, fordi jeg ble gående å tenke på det hele tiden, om hva som kom til å skje, om vi noensinne kom til å bo samme sted osv. Man bør nok med tanke på kjærlighet være en rimelig bekymringsløs person for at det skal fungere - men ikke for bekymringsløs, for da har man kanskje ikke motivasjon nok til å jobbe for å flytte sammen Å ha et forhold på tvers av kontinenter har jeg som sagt aldri hatt, men vil tippe at det medfører en del av de samme utfordringene, bare i noe sterkere grad. Innen Europa kan man tross alt fly til hverandre på 1 til 5 timers tid, men til Oceania må man jo regne minst ca et døgn hver vei - og det er hvis man kjøper optimale billetter med så kort ventetid som mulig i mellomlandingene. Det krever at dere begge kan sette av den tiden med tanke på jobb, studier og annet, og de pengene. Det er jo betraktelig dyrere å fly til NZ enn innen europa, og man bør nok regne rundt 10.000,- i snitt per tur. Kanskje mer når det er høysesong, så et så langt avstandsforhold er noe som krever noe økonomisk handlingsrom. Så alt i alt: Motivasjon, tid og råd til det er stikkordene som skal til for å komme i gang. Når det er sagt trenger man jo ikke ta alt så seriøst i begynnelsen, og første gangen du drar ned vet du jo ikke om det blir noe forhold ut av det, og med mindre du skal være der veldig lenge (noen måneder eller lenger) så vil dere jo ikke vite om det er liv laga for et dypere forhold ennå. Til det kreves det et lengre opphold, eller flere turer. Men det ser dere an. Kanskje ender dere opp med at kjemien ikke er der og/eller at en eller begge syntes det blir for lang avstand. Det vet dere ikke nå, men jeg tror neppe du har noe å tape på å dra ned og få en flott tur, og kanskje et vennskap i det minste Anonymkode: 7bfff...409 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #4 Skrevet 29. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Først, at hun sendte puppebilde sånn uten videre kan jo indikere at det bare er ment som en flørt med seksuelle undertoner. Det bør være litt mer enn det før man begir seg ut på avstandsforhold, men kanskje jeg bare er gammeldags Anonymkode: 7bfff...409 Takk for svar! Neida, jeg hadde ikke reist dit med en ring i hånden. Hadde kun reist fordi vi kunne ha kost oss sammen, og fra der hvem vet liksom. Hadde nok heller ikke reise for noe lengre opphold, det hadde heller vært en 14 dagers feire og det er det vi snakker om. Jeg bare lurer på om det er innafor å reise på et slikt eventyr, jeg er ikke akkurat typen til det. Er veldig hjemmekjær og kanskje litt kjedelig. Quote Kanskje ender dere opp med at kjemien ikke er der Absolutt. Tenker det er 50-50 sjanse for akkurat det. Anonymkode: 221b4...b97
Lauge Skrevet 29. august 2018 #5 Skrevet 29. august 2018 (endret) Jeg tenker at du fort vil angre mange år i ettertid hvis du ikke reiser og ser hva som kan skje Endret 30. august 2018 av Lauge . 1
Leeloo Skrevet 29. august 2018 #7 Skrevet 29. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Neida, jeg hadde ikke reist dit med en ring i hånden. Hadde kun reist fordi vi kunne ha kost oss sammen, og fra der hvem vet liksom. Hadde nok heller ikke reise for noe lengre opphold, det hadde heller vært en 14 dagers feire og det er det vi snakker om. Jeg bare lurer på om det er innafor å reise på et slikt eventyr, jeg er ikke akkurat typen til det. Er veldig hjemmekjær og kanskje litt kjedelig. Absolutt. Tenker det er 50-50 sjanse for akkurat det. Anonymkode: 221b4...b97 Høres ut som det er akkurat et slikt eventyr du kunne trengt før du ev. slår deg til ro 😊 Så lenge det ikke er fare for at det er en scam av noe slag ville jeg gjort det, i hvert fall ettersom du er mann og har litt mindre sjans for å bli overfalt el. (som jente hadde jeg kanskje vært litt mer forsiktig). Ha en idé om hva du gjør om det skjærer seg helt da, legg opp en solotur som plan B. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #8 Skrevet 30. august 2018 Jeg har gjort det. Norge- Sør-Amerika. To besøk dit og et par år senere var vi ikke sammen lenger, men angrer ikke! Anonymkode: 39eb6...cc9
Gjest Overrasket Skrevet 30. august 2018 #9 Skrevet 30. august 2018 (endret) Vel ... lignende og lignende. Jeg har reist til et annet kontinent for å møte noen som skulle "vise meg rundt", og det gikk veldig bra det. Men første gang vi møttes var i levende live, så det blir nok litt annerledes enn om man aldri har sett hverandre før. Jeg hadde lett gjort det igjen, uten å tvile. Endret 30. august 2018 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #10 Skrevet 30. august 2018 Ikke reis uten at dere har hatt skypesamtaler først Anonymkode: 33aaa...134
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå