Gå til innhold

ICE - mobilabonnement


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å bli kunde der ettersom de har greie priser på abonnementene sine. Er dere fornøyde, dere som har ice? Dekning, kundeservice osv, holder de det de lover?

Anonymkode: f0bfe...145

Skrevet

Har hatt ICE i ett par år, aldri hatt problemer med de. Aldri hatt behov for å kontakte kundeservice. Dekningen er god den. De bruker Telia sitt nett.

 

 

Anonymkode: 15f58...8b6

  • Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt ice de 11 1/2 siste mnd. og for å si det sånn så skal jeg over til noe annet straks bindingen er over. Dårlig dekning, både nett og telefon, uspesifikke regninger og dårlig kundeservice. Hadde talkmore i maaange år før jeg byttet og hadde aldri problem med de. 

Anonymkode: fa506...4ca

  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å bli kunde der ettersom de har greie priser på abonnementene sine. Er dere fornøyde, dere som har ice? Dekning, kundeservice osv, holder de det de lover?

Anonymkode: f0bfe...145

Jeg har ice og har hatt de fleste andre og er ikke fornøyd.

De lover at man skal få nett på tlf selv etter at man har brukt opp GB. Dette nettet går så tregt at det er ubrukelig.

Kundeservice er frekke. Jeg måtte kjøpe ekstra GB til mobilnett når jeg var i utlandet, og kjøpte ved feiltagelse ekstra. Regningen ble svær, og jeg satt igjen med masse GB til mobil som jeg ikke hadde bruk for. Dette ville de ikke gi meg penger tilbake for, og kundeservice var vrange og ubehagelige å snakke med. 

Jeg er bundet til neste år mai og må betale over 3000 for å bryte.

Man kan heller ikke sjekke på websidene deres om man har betalt regningen.. Lite brukervennlig side.

Anonymkode: a8743...bbc

  • Liker 1
Skrevet

Dere som sier dere er bundet; jeg forstod som det ikke er noe bindingstid hos dem? Jeez, er lei av dette styret med mobilabonnementet nå 😩

Anonymkode: f0bfe...145

Skrevet (endret)

Om faktura er betalt kan man se i ice-appen. Har en liste som viser gamle fakturaer også. Synes appen gir en grei oversikt over abo. Dataforbruk, rollover data, gi bort data etc.

Har ikke hatt noen problemer så har ikke trengt kundeservice. Spørsmål har jeg fått svar på ganske kjapt de få gangen jeg har sendt email.

Så er fornøyd med det abonnemente jeg har hos ice.

Jeg fikk 12mnd bindingstid på mobilabonnementet grunnet kjøp av mobil i tillegg. Det går ann å få uten bindingstid.

Endret av Poledra
  • Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sier dere er bundet; jeg forstod som det ikke er noe bindingstid hos dem? Jeez, er lei av dette styret med mobilabonnementet nå 😩

Anonymkode: f0bfe...145

Jeg er "tvangsmedlem". Kjøpte ny mobil i desember og selgeren hos Lefdal/Elkjøp spurte om jeg ville bytte til Ice. Dobbelt så mange gB til samme pris. Sa ja til det, tenkte at jeg prøver og bytter bare om det ikke fungerer.

Det selgeren aldri sa var at de hadde bindingstid på 12 måneder.

Jeg har vært i kontakt med kundeservice to ganger for å få satt opp MMS og mobildata, det gikk til slutt begge deler.

Det var også vanskelig da jeg hjalp noen med det i fjor, for ikke å nevne mobildata  utlandet - da måtte man legge inn alt på nytt, manuelt, og ingen av fremgangsmåtene på nett eller kundeservice foreslo fungerte - man måtte legge inn mer info enn de gav de første gangene jeg var i kontakt. Men det gikk jo det også.

Men da jeg først var kommet i gang hadde jeg ingen problemer, så jeg vil ikke klage heller. Veldig enkelt å forholde seg til dem, de sender ikke reklame og alt funker som det skal.

Du spurte om mobil, da skal jeg ikke kommentere på mine opplevelser med kundeservice på mobilt bredbånd.

Skrevet

Etter å ha jobbet for kundeservicen til Ice i 2 år kommer jeg aldri til å ha abonnement hos dem! Prisene osv. Er bra og jeg har Telia idag så hadde fått samme dekning, men måten ledelsen holder på gjør at jeg ikke vil støtte dem før det eventuelt blir ny ledelse for firmaet som har kundeservicen

Anonymkode: b0738...cea

  • Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

[...]

Man kan heller ikke sjekke på websidene deres om man har betalt regningen.. Lite brukervennlig side.

Anonymkode: a8743...bbc

Om du går inn på Min Side -> Faktura får du opp om faktura er betalt, men ikke dato for innbetaling.

Skrevet

De skryter av god dekning, men utrolig dårlig langs strøk på Vestlandet. Kjører du fra vest til øst så er det ikke dekning veldig mange steder og glem 3g og 4g. Når det er uvær så er dekninga deres enda verre. Skal bytte til telefon veldig fort. 

Anonymkode: 30eb7...ba9

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ice og har hatt de fleste andre og er ikke fornøyd.

De lover at man skal få nett på tlf selv etter at man har brukt opp GB. Dette nettet går så tregt at det er ubrukelig.

Kundeservice er frekke. Jeg måtte kjøpe ekstra GB til mobilnett når jeg var i utlandet, og kjøpte ved feiltagelse ekstra. Regningen ble svær, og jeg satt igjen med masse GB til mobil som jeg ikke hadde bruk for. Dette ville de ikke gi meg penger tilbake for, og kundeservice var vrange og ubehagelige å snakke med. 

Jeg er bundet til neste år mai og må betale over 3000 for å bryte.

Man kan heller ikke sjekke på websidene deres om man har betalt regningen.. Lite brukervennlig side.

Anonymkode: a8743...bbc

Ja, klart det var kundeservice sin feil at du ikke klarete å kjøpe riktig kvote:fnise:

Anonymkode: e3f60...ab6

  • Liker 5
Skrevet

ICE fungerer meget godt. Der jeg ferdes har de i særklasse best dekning. Kundeservicen deres har jeg aldri måttet kontakte så vet lite om den.

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Har hatt 2 mobilabonnement hos Ice nå i rundt 3 år og er veldig fornøyd. Bra dekning, god kundeservice og oversiktlig app/fakturaer.

Prisene er også ganske bra, og kommer du over en konkurrent som har litt lavere pris for tilsvarende abonnement så sender du bare en mail til de og Vipps så har de satt ned prisen din tilsvarende. Hver gang. :)

Endret av TMB
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ice og har hatt de fleste andre og er ikke fornøyd.

De lover at man skal få nett på tlf selv etter at man har brukt opp GB. Dette nettet går så tregt at det er ubrukelig.

Kundeservice er frekke. Jeg måtte kjøpe ekstra GB til mobilnett når jeg var i utlandet, og kjøpte ved feiltagelse ekstra. Regningen ble svær, og jeg satt igjen med masse GB til mobil som jeg ikke hadde bruk for. Dette ville de ikke gi meg penger tilbake for, og kundeservice var vrange og ubehagelige å snakke med. 

Jeg er bundet til neste år mai og må betale over 3000 for å bryte.

Man kan heller ikke sjekke på websidene deres om man har betalt regningen.. Lite brukervennlig side.

Anonymkode: a8743...bbc

De er da helt klare på netthastighet som gjelder etter datamengden er oppbrukt. Det er som et gammeldags modem. Fungerer helt ypperlig til meldinger og mail, men til surfing blir det for smalt. Blir som du kjører bilen din inn på det som er skiltet som traktorvei og at du etterpå klager på at det ikke var 12 felts motorvei.

Hvilket selskapet returnerer ubrukt data? Det blir vel overført til neste måned.

Ellers har man jo kunnet sjekke saldo på nettsidene tidligere. For øvrig har de en flott app som gjør dette enklere tilgjengelig. Ellers stusser jeg litt på hvorfor noen må sjekke om de har betalt regningen, men folk er vel forskjellige:-)

Skrevet

Jeg har hatt Ice ca. 6mnd, og er ganske fornøyd med menge GB i forhold til pris på abb. Litt dårlig dekning på hytta, men det bryr jeg meg lite om.

Litt O.T kanskje, men syns at det å velge kundeforhold med hvem som helst basert på andre sin oppfatning av kundeservice er litt rart, alle har sine standarder på hva de syns er god service.

  • Liker 2
Skrevet

Jeg endte opp med å bryte abonnementet mitt med bindingstid hos de. Elendig kundeservice, og jeg hadde knapt dekning (jeg bor i Akershus, rett utenfor Oslo!) Mamma har også byttet vekk fra de pga manglende dekning. Frarådes! 

Anonymkode: 05498...8a4

  • Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt de i et par år og har aldri hatt noen problemer. Skal sies at jeg er en ganske "enkel" kunde. Har abonnementet med 1 GB i måneden og bruker det aldri opp. Aldri hatt problemer med dekning. Er ikke så mye i kontakt med kundeservice siden alt fungerer som det skal, men de få gangene jeg har vært det har de hjulpet meg raskt. Vil absolutt anbefale dem

Anonymkode: f041f...5fc

Skrevet

Super kundeservice,greie priser.

Litt dårligere dekning enn Telenor,men mye billigere

Anonymkode: 68d7f...f1e

Skrevet

Jeg byttet nylig til Ice fra telenor. Og halverte kostnadene mine!

Har snakket flere ganger med kundeservice, og fått veldig god hjelp alle gangene. Jeg er kjempeglad for at jeg byttet, når Telenor øker og øker prisene på abonnementene sine.

Det var litt styr med å få sendt mms i starten, men nå har det ordnet seg. Mener å huske at det har vært slik alle gangene jeg har byttet til nytt abo. Merkelig at det må plottes inn koder og slikt manuelt for akkurat dette....

Anonymkode: 04a42...15b

Skrevet

Ja, de er nå bare der. Om jeg har god dekning har nok ikke så mye å si for deg med mindre du er naboen min. Har aldri hatt problemer eller behov for å ta kontakt med dem. Alt kan jo fikses selv på nett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...