AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #1 Skrevet 29. august 2018 Retter dette kanskje mest mot menn, men også kvinners erfaringer. Har vært på noen dater med en fyr, og er fortsatt i usikkerhetsfasen. Dvs. jeg har ganske mange positive tegn, men også ting som gjør meg usikker. Vi har ikke hatt sex. Luftet dette for en venninne som anbefalte at jeg holdt hodet kaldt og ventet på hans initiativ i denne runden, men at "han sannsynligvis ikke drar på fire-fem dater med en jente han ikke har noen romantisk interesse for". Jeg lever alltid i en frykt for at det hele kan kollapse uten forklaring. Og jeg føler det tar langt tid før jeg er på sikkert territorium og kan konkludere med at "han liker meg" (man kan selvsagt si at man ikke er trygg før man er i et forhold, det skjønner jeg jo, men snakker om generell interesse på et lavere nivå). Når jeg ser tilbake har jeg selvsagt vært på en del førstedater som ikke har blitt noe mer. Jeg har ved noen anledninger vært på to dater med en fyr før vi har gått hvert til vårt. Men når vi først har hatt tre dater er det fordi begge er interessert, og det har gått videre til å vare i hvert fall noen måneder. Man kan selvsagt dumpe noen når som helst i datingforløpet. Men mitt inntrykk er at det enten skjer tidlig eller etter noe spesifikt (sex, hvis det var alt vedkommende var ute etter), evt. etter at en dealbreaker har dukket opp. Noen dater flere samtidig, men erfaringsmessig pågår det ikke altfor lenge før du gjør et "valg". Når er man forbi "smerteterskelen" der ting lett kan ebbe ut i ingenting uten forklaring? Og hva skal til for at en mann mister interesse etter fire-fem dater? Anonymkode: 16f88...02e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #2 Skrevet 29. august 2018 Lurer jeg og på.. Anonymkode: 48a71...4f7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #3 Skrevet 29. august 2018 Ingen som kan si noe om hvor de som regel står etter fire-fem dater? TS Anonymkode: 16f88...02e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 Tenker det er ingen fasit på det etter antall dater. Men en merker jo om kontakten er god på dagene og mellom. Om han lar det sitte med følelsene om mixa signal så er jo det et tegn på at han enda ikke er "DER". Men er det en gjensidig interesse for å være sammen, finne på ting sammen en blir med inn i livet til hverandre så går jo det naturlig inn i et forhold. Og at du skal vente på hans iniativ for sex er jeg ikke nødvendigvis enig i. La prosessen går.. Sex er også noe som knytter en sammen. Anonymkode: a27cd...d79
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #5 Skrevet 30. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker det er ingen fasit på det etter antall dater. Men en merker jo om kontakten er god på dagene og mellom. Om han lar det sitte med følelsene om mixa signal så er jo det et tegn på at han enda ikke er "DER". Men er det en gjensidig interesse for å være sammen, finne på ting sammen en blir med inn i livet til hverandre så går jo det naturlig inn i et forhold. Anonymkode: a27cd...d79 Nei, det er det. Jeg er mye usikker men det vet jo kanskje ikke han. Nå tok jeg initiativ til å treffes sist, så jeg har avventet initiativ fra ham denne gangen. Nå har det snart gått en uke uten et ord. Vi meldes generelt lite mellom dater, men likevel... Går det mer tid vil jeg jo selvsagt ha en siste avklaring, men jeg er også så redd for en direkte avvisning. Alle sier jo de vil ha "closure", men jeg synes det gjør veldig vondt. TS Anonymkode: 16f88...02e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #6 Skrevet 30. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er det. Jeg er mye usikker men det vet jo kanskje ikke han. Nå tok jeg initiativ til å treffes sist, så jeg har avventet initiativ fra ham denne gangen. Nå har det snart gått en uke uten et ord. Vi meldes generelt lite mellom dater, men likevel... Går det mer tid vil jeg jo selvsagt ha en siste avklaring, men jeg er også så redd for en direkte avvisning. Alle sier jo de vil ha "closure", men jeg synes det gjør veldig vondt. TS Anonymkode: 16f88...02e Han hadde villet være med deg, så mye han kunne, om han var interessert i deg. Når du ikke hører noe på én hel uke, er han ikke interessert i deg. Anonymkode: 725c0...efe 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #7 Skrevet 30. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han hadde villet være med deg, så mye han kunne, om han var interessert i deg. Når du ikke hører noe på én hel uke, er han ikke interessert i deg. Anonymkode: 725c0...efe Ja, det er jo det jeg også tenker. Han har tatt initiativ til alle datene unntatt en (siste) og har uttrykt at han har hatt det så hyggelig både der og da og i etterkant. Han har kommentert hvor pen han synes jeg er, selv om han ikke helt har turt å gjøre noe fysisk. Jeg er også blitt introdusert for en venn Han bruker alltid lang tid mellom hver gang vi snakkes, men det får være grenser... Det hadde vært bedre å bare få en avslutningsmelding, så får det heller gjøre vondt men være på det rene. Jeg har som regel en god magefølelse på hva en fyr synes om meg og er ikke en som tenker at menn er interessert om de ikke er det, og nettopp derfor har denne relasjonen vært litt rar. Men kanskje han mistet interessen sist. TS Anonymkode: 16f88...02e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #8 Skrevet 30. august 2018 Sånn jeg skjønner.. så er det ingen av dere som har tatt kontakt på nesten en uke? Om det er tilfelle så hadde jeg tatt kontakt med han. Han kan også tenke det samme som deg. Anonymkode: a27cd...d79 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #9 Skrevet 30. august 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn jeg skjønner.. så er det ingen av dere som har tatt kontakt på nesten en uke? Om det er tilfelle så hadde jeg tatt kontakt med han. Han kan også tenke det samme som deg. Anonymkode: a27cd...d79 Nei, ingen av oss har tatt kontakt. Selvsagt mulig han tenker det samme, men grunnen til at jeg avventer er jo at jeg synes han har vært treg generelt og jeg er usikker. Siden jeg tok initiativ til å treffes sist synes jeg det var legitimt å legge ballen hos ham. Jeg trenger den bekreftelsen på at han faktisk er såpass interessert. Han er hele veien positiv, men jeg prøver jo å tenke litt handling > ord. TS Anonymkode: 16f88...02e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #10 Skrevet 30. august 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ingen av oss har tatt kontakt. Selvsagt mulig han tenker det samme, men grunnen til at jeg avventer er jo at jeg synes han har vært treg generelt og jeg er usikker. Siden jeg tok initiativ til å treffes sist synes jeg det var legitimt å legge ballen hos ham. Jeg trenger den bekreftelsen på at han faktisk er såpass interessert. Han er hele veien positiv, men jeg prøver jo å tenke litt handling > ord. TS Anonymkode: 16f88...02e Jeg har ingen problem med å skjønne deg, hadde tenkt samme sak. Men jeg hadde uansett sendt han en melding. Skrevet kort hva du har gjort i dag..kanskjen noe morsomt.. og spurt hvordan dagen hans var. Tar det flere dager for å få svar, så hadde jeg tenkt dette blir for treigt. Anonymkode: a27cd...d79 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #11 Skrevet 30. august 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen problem med å skjønne deg, hadde tenkt samme sak. Men jeg hadde uansett sendt han en melding. Skrevet kort hva du har gjort i dag..kanskjen noe morsomt.. og spurt hvordan dagen hans var. Tar det flere dager for å få svar, så hadde jeg tenkt dette blir for treigt. Anonymkode: a27cd...d79 Han bruker ikke flere dager på å svare meg når jeg sender ham en melding først, da svarer han som regel samme dag / innen kort tid. Men når jeg har sendt melding først så har det vært etter dager med stillhet. Det er altså ikke slik at han "ignorerer" meg når jeg faktisk tar kontakt. Jeg er dratt mellom å sende en "vanlig" melding og det å sende ham en melding der jeg spør om han egentlig er interessert. Sistnevnte kan bli litt heavy, men jeg vet ikke om jeg har lyst til å ta initiativ hvis det er slik at det er litt halvhjertet fra hans side. Merker at jeg vil ha litt avklaring. TS Anonymkode: 16f88...02e
Vandrer1 Skrevet 30. august 2018 #12 Skrevet 30. august 2018 Høres ut som meg og hun jeg prøver å date det. Alltid jeg som må stå for initativet og å ta kontakt.Man blir så sjukt usikker, hvertfall når ting dabber litt av, som det har gjort i mitt tilfelle. 1
FrodeF Skrevet 30. august 2018 #13 Skrevet 30. august 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen som kan si noe om hvor de som regel står etter fire-fem dater? TS Anonymkode: 16f88...02e Etter 4 - 5 dater har man som regel allerede hatt sex flere ganger. Tror denne typen har gitt opp fordi du ikke virker interessert. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #14 Skrevet 30. august 2018 Kan du ikke bare snakke med ham og få en avklaring? Hva er det verste som kan skje? Anonymkode: 4ab80...9f8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #15 Skrevet 30. august 2018 7 minutter siden, Vandrer1 skrev: Høres ut som meg og hun jeg prøver å date det. Alltid jeg som må stå for initativet og å ta kontakt.Man blir så sjukt usikker, hvertfall når ting dabber litt av, som det har gjort i mitt tilfelle. Det forstår jeg godt. Men jeg har altså tatt initiativ jeg også - både med 'vanlig' melding og spørsmål om hvordan det går, og til å treffes. Det hadde jeg jo ikke gjort om jeg ikke var interessert. TS Anonymkode: 16f88...02e
Vandrer1 Skrevet 30. august 2018 #16 Skrevet 30. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det forstår jeg godt. Men jeg har altså tatt initiativ jeg også - både med 'vanlig' melding og spørsmål om hvordan det går, og til å treffes. Det hadde jeg jo ikke gjort om jeg ikke var interessert. TS Anonymkode: 16f88...02e Ja, tenker liksom vi er i litt lik situasjon da. Jeg er jo den som spør mest om å treffes osv. Men nå er hun "alltid opptatt", så ekstremt dårlig tegn. Hun har også sagt at hun er veldig usikker nå.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #17 Skrevet 30. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo det jeg også tenker. Han har tatt initiativ til alle datene unntatt en (siste) og har uttrykt at han har hatt det så hyggelig både der og da og i etterkant. Han har kommentert hvor pen han synes jeg er, selv om han ikke helt har turt å gjøre noe fysisk. Jeg er også blitt introdusert for en venn Han bruker alltid lang tid mellom hver gang vi snakkes, men det får være grenser... Det hadde vært bedre å bare få en avslutningsmelding, så får det heller gjøre vondt men være på det rene. Jeg har som regel en god magefølelse på hva en fyr synes om meg og er ikke en som tenker at menn er interessert om de ikke er det, og nettopp derfor har denne relasjonen vært litt rar. Men kanskje han mistet interessen sist. TS Anonymkode: 16f88...02e Hva har dere gjort på datene? Anonymkode: a1607...b12
duplexx Skrevet 30. august 2018 #18 Skrevet 30. august 2018 (endret) Ingen situasjon er lik. Man kan date fem menn fem ganger, men det er helt ulikt. Jeg var nettopp på date med en fyr, utvekslet nummer og fikk meld et par timere senere av han - «Ville bare takke igjen - jeg hadde det kjempehyggelig!». Jeg fulgte opp med «Tid til å ses i morgen?», hvorpå han ikke kunne, men foreslo dagen etter. Vi har ikke snakket noe utenom, men begge ga uttrykk for at dette var hyggelig og kult og vi ønsker å ses igjen. Jeg tror kommunikasjonen der må gå frem og tilbake uavhengig av forløp, sex eller hvor høyt eller lavt romansen går. Hvis mannen jeg dater ikke kan gi inntrykk av at han liker meg mister jeg totalt interessen. Endret 30. august 2018 av duplexx
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #19 Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har dere gjort på datene? Anonymkode: a1607...b12 Masse forskjellig, mye tid til prating. TS Anonymkode: 16f88...02e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #20 Skrevet 30. august 2018 5 minutter siden, Vandrer1 skrev: Ja, tenker liksom vi er i litt lik situasjon da. Jeg er jo den som spør mest om å treffes osv. Men nå er hun "alltid opptatt", så ekstremt dårlig tegn. Hun har også sagt at hun er veldig usikker nå. Så du mener du er i samme posisjon som meg, ikke han jeg dater? Jeg har tatt initiativ, men ikke mesteparten av initiativene, de lar jeg ham stå for. Jeg er også alltid tilgjengelig når han spør. Så ja jeg er enig i at "alltid opptatt" er et veldig dårlig tegn. Anonymkode: 16f88...02e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå