AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #1 Skrevet 29. august 2018 Spørsmål under praksis.. Hvorfor er foreldrekontakten viktig som bhg lærer ? Dette er ett spørsmål det finnes mange svar på. Ønsker høre hva dere andre mener er riktig svar på dette. Anonymkode: d4cf2...40e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #2 Skrevet 29. august 2018 Noen som vil svare? Anonymkode: d4cf2...40e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #3 Skrevet 29. august 2018 Lære om barnet fra de som virkelig kjenner barnet. Foreldre føler seg tryggere ved jevnlig kontakt med bgh, og føler da barnet blir godt ivaretatt Anonymkode: 7f004...480
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #4 Skrevet 29. august 2018 Foreldre må ha tillit til at du gjør en god jobb med å passe på barnet. Foreldre kjenner barnet best, og kan gi gode svar om du lurer på noe. Anonymkode: 66e19...daf
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #5 Skrevet 29. august 2018 Takk for gode svar. Noe mer teoretisk? Anonymkode: d4cf2...40e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #6 Skrevet 29. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for gode svar. Noe mer teoretisk? Anonymkode: d4cf2...40e Gjør leksa di selv! Anonymkode: 4b4d2...7e8 7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #7 Skrevet 29. august 2018 Jeg blir oppriktig bekymret over at du søker svar på dette på nettet. Svarene er mange, og flere av dem helt åpenbare - selv for meg som ikke jobber i bhg. Av teori er det sikkert en drøss å velge i, både innenfor pedagogikk, men også fra psykologi og organisasjonsledelse (med tanke på samarbeid). Anonymkode: 8a111...880 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #8 Skrevet 29. august 2018 Hvis du planlegger en fremtid som barnehagearbeider så er dette et tema du bør bruke tid på å jobbe med og reflektere rundt. Hva tror du selv? Er foreldrekontakt viktig for å kunne danne seg et bilde av hvordan barnet har det hjemme f. eks? Anonymkode: 228ec...cd9 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #9 Skrevet 29. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for gode svar. Noe mer teoretisk? Anonymkode: d4cf2...40e Jeg er helt sikker på at det finnes noen mer teoretiske svar i pensumbøkene dine. Det er du som utdanner deg innen dette, ikke vi. Så veldig teoretiske svar kan du ikke regne med å få her - Foreldrene føler seg trygge og føler at barnet er ivaretatt - Foreldre er eksperter på eget barn og kan ha mange gode svar - Barnet har godt av et godt samarbeid og god kommunikasjon mellom de som tar vare på det. Da legger man fortere merke til om noe er galt, problemer kan løses i fellesskap med innsats av begge osv. Anonymkode: 836de...752
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #10 Skrevet 29. august 2018 Men du lærer vel noe under studiet, gjør du ikke? Jeg skjønner at det er fint å få ulike innfallsvinkler, men når du spør om svar som bunner i teori blir jeg litt skeptisk. Dette er det vel du som kan aller best og som er enkelt å slå opp. Anonymkode: c6a12...fe7
Gjest studentmammaen Skrevet 29. august 2018 #11 Skrevet 29. august 2018 Jeg er litt uenig, jeg er barnehagelærer-student selv. Ledelse f eks kommer ikke før i siste semester. Kanskje denne studenten får første skoleår ? Jeg anbefalder deg se litt i rammeplanen.
Vampen Skrevet 29. august 2018 #12 Skrevet 29. august 2018 11 minutter siden, studentmammaen skrev: Jeg er litt uenig, jeg er barnehagelærer-student selv. Ledelse f eks kommer ikke før i siste semester. Kanskje denne studenten får første skoleår ? Jeg anbefalder deg se litt i rammeplanen. Hvorfor god kontakt med hjemmet er viktig burde være en smal sak å si noe om, selv om ledelse ligger i siste semester. Nå er ikke jeg barnehagelærer, men jeg synes også det virker litt merkelig at det har noe med ledelse å gjøre. 1
LivetErEnLek Skrevet 29. august 2018 #13 Skrevet 29. august 2018 Nå skal jeg være litt grei og gi deg denne linken. Den forklarer enkelt og greit viktigheten av et godt Foreldresamarbeid. https://laringsmiljosenteret.uis.no/barnehage/barnehage-hjem-samarbeid/hvorfor-barnehage-hjem-samarbeid/foreldresamarbeid-i-barnehagen-article118667-21893.html Teoriene rundt dette får du finne ut av selv. I og med at dette er en oppgave du har i praksis nå, har du enten teori som passer i pensumet ditt, eller så er det kun forventet at du skal reflektere rundt det fra ditt eget ståsted. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #14 Skrevet 29. august 2018 27 minutter siden, studentmammaen skrev: Jeg er litt uenig, jeg er barnehagelærer-student selv. Ledelse f eks kommer ikke før i siste semester. Kanskje denne studenten får første skoleår ? Jeg anbefalder deg se litt i rammeplanen. Og da er det forventet at man svarer som en førsteårsstudent, ikke som en sisteårsstudent. Verre er det ikke. Anonymkode: c6a12...fe7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå