AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #1 Skrevet 29. august 2018 Kvinne som nærmer meg 40. Har aldri hatt fett på magen slik mange har, heller på rumpa, særlig i 20-25-alderen. Veier vel 5 kg mer enn jeg gjorde for 6-7 år siden, var kanskje litt vel tynn da pga. vanskelig periode. For ca. 2 år siden oppdaget jeg ganske plutselig at det var en liten "bilring" på magen, får fremdeles på meg buksene jeg hadde før men det henger liksom litt ut. Når jeg står, er nok ikke dette særlig synlig, men når jeg sitter føles det så j...ille. Dette klarer jeg bare ikke å akseptere. I lange perioder tenker jeg omtrent ikke på annet, føler meg kjempefeit. Ser på andre som har større problemer med vekt, og vet at det sikkert er umulig å unngå "litt" med alderen. Jeg spiser ganske sunt og er aktiv, tror ikke det er kostholdsendring e.l. som har gjort dette. Har ikke barn. Har gjennomført div. mer eller mindre desperate endringer i trening, begynt å trene styrke etc., men synes ikke det hjelper stort. Jeg sier til meg selv 100 ganger om dagen at det er vel viktigere å være frisk, at jeg har venner og familie etc. Tipper de jeg treffer ikke legger merke til dette, men jeg klarer knapt å tenke på annet, føler meg som en 16-åring som er opptatt av "helt feil ting her i livet". Har tenkt på om jeg burde få meg psykolog men jeg synes dette problemet er utrolig pinlig. Lurer på om det er flere som har opplevd å være såpass fiksert, og om noen har tips til å komme ut av det... Anonymkode: aed18...681
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #2 Skrevet 29. august 2018 Enten gjør du noe med bilringen eller så gjør du noe med fikseringen din. Foreslår det siste alternativet, for dette er nok ikke den siste bilringen du vil oppleve i løpet av ditt liv, og det er greit å jobbe mot å akseptere at kroppen endrer seg med alderen. Men vet ikke om du trener styrke? Det kan hjelpe å stramme opp litt. Anonymkode: 95e2e...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #3 Skrevet 29. august 2018 Jeg tror det vil hjelpe å gå litt ned i vekt. Når man blir eldre trenger man mindre kalorier. Dersom det plager deg såpass mye(40års krise??), så ville jeg gjort den lille innsatsen med kostholdet. Anonymkode: b5863...d55
Marie_K Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 (endret) Edit Endret 30. august 2018 av Marie_K
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #5 Skrevet 30. august 2018 Takk for svar virker som et godt råd å forsøke å gjøre noe mer med problemet, på en eller annen måte. Anonymkode: aed18...681
Inwe Skrevet 31. august 2018 #6 Skrevet 31. august 2018 Hva med å skaffe deg en (god) PT? Det kan både endre ditt syn på valken og kanskje fjerne den helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå