Gå til innhold

Hva liker du å "pimpe" opp torosuppene/grytene med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker best hjemmelaget, men er greit å ha noen toro-produkter på lur for litt travlere dager. 

Selv liker jeg å tilsette mais, løk, gulrot, paprika i kyllinggrytene, samt kylling selvsagt :) Kan også bruker rester av grønnsaker om jeg har eller bønner. 

Anonymkode: 44e88...a34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er stort sett tomat- eller ertesuppene jeg bruker, og pleier da å ha pølsebiter i ertesuppen, og gjerne ekstra makaroni i tomatsuppen.

• Liker 1
Skrevet

Ekstra løk og hvitløk gjør susen. Gjerne også andre grønnsaker om man har, men løk og hvitløk gir mest smak.

Skrevet

Tomatsuppe: ekstra makaroni, ekstra mye melk, og kokte egg.

Fiskesuppe: ekstra fløte og masse fiskebiter. Kanskje litt reker også.

Andre ferdigsupper har jeg ikke spist på mange år.

• Liker 1
Skrevet

For tomatsuppen. Kok opp melk med smeltet smør, ca 4-5dl til sammen, ha i salt og pepper og kok spinat i et par minutter. Sil væsken i et målebeger og tilsett vann til du har 1 liter til sammen, og bruk dette til å koke suppen. Kok makaroni i suppen, og tilsett spinaten og kokt egg til slutt. Kjempegodt :) 

Anonymkode: a153d...816

• Liker 2
Skrevet (endret)

Slenger oppi litt pølsebiter i tomatsuppa, litt chili, egg, rømme og en dæsj extra virgin oil. Av og til litt fullkornspasta, om jeg har lyst på et litt mer mettende måltid. 

Endret av HalldirV2
Skrevet

Liker godt de små kjøttbollene i tomatsuppa. Gjerne meksikansk type (de er mer krydret).

Tar gjerne litt matfløte i også.

Makraoni og egg er også godt i.

Anonymkode: c042b...823

Skrevet

Idéen om å "pimpe" posesupper kommer fra posesuppereklamen, bare så det er sagt. Det er et gammelt markedsføringstriks som Toro har fulgt gjennom hele posesuppehistorien, dvs undersøkelser viser at folk liker å føle at de tilfører suppen noe, og lager litt mat selv likevel når de bare rører pulver ut i vann og koker opp.

Derav tipsene bakpå posen til hva som kan tilsettes. Og melkeskvetten som skal oppi noen supper kunne fint vært erstattet med tørrmelk og dermed gjort overflødig, det gjøres bare på denne måten for at suppen skal selge mer.

Posesupper er ekstremt salte (helt hisides saltinnhold faktisk), og fulle av industribuljong og smaksforsterker. Den underliggende industrielle smaksprofilen forsvinner ikke uansett hva man tilsetter. Så jeg lar være, og lager heller suppene mine selv. Ikke tar det mer tid heller, særlig ikke om jeg når jeg lager posesuppe likevel skal stå og kutte opp ingredienser for å "supplere" med.

Anonymkode: a557f...8f9

• Liker 5
Skrevet (endret)

Avhengig av hva det er...men geitost, tyttebærsyltetøy, ripsgelé,  einerbær, sopp og rødløk.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 2
Skrevet

Fiskesuppen fra Rema er faktisk god å bruke som base, pimper de med ex fisk, gulerøtter, broccili creme fraishe og safran

Skrevet

Skjønner ikke helt greia med å "pimpe opp" posesuppe.. Hvis du først skal kutte grønnsaker og steke bacon eller kylling, så er det vel bare å lage hele suppa sjøl. For hjemmelaget, enkel tomatsuppe trenger man bare å koke opp en boks hakkede tomater, litt løk/hvitløk, krydder etter ønske, og spe det ut med buljong eller kraft. Mose litt med stavmikser om ønskelig, tilsette en dæsj fløte.. Tar seriøst fem minutter ekstra, og det er stor smaksforskjell. 

Anonymkode: 69b3e...540

• Liker 3
Skrevet

Eneste toro vi bruker her i huset til vanlig er glutenfri brunsaus (fordi det er et herk å brune glutenfritt mel) Slenger i litt fond/vin/eplejuice/einebær/løk/solbærsyltetøy/pepper alt ettersom hva sausen skal brukes til. Eller koker ut steikepanna med en skvett vann og visper inn en liten spiseskje brunsauspulver til rask sjysaus.

Anonymkode: 81694...430

• Liker 1
Skrevet

Tomatsuppe pimpes ikke men serveres med makaroni og egg.

i bergens fiskesuppe tilsetter jeg små biter av laks, finkuttet gulrot og purre.

Blomkålsuppe tilsettes blomkål

Anonymkode: 2ce6d...ab9

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Idéen om å "pimpe" posesupper kommer fra posesuppereklamen, bare så det er sagt. Det er et gammelt markedsføringstriks som Toro har fulgt gjennom hele posesuppehistorien, dvs undersøkelser viser at folk liker å føle at de tilfører suppen noe, og lager litt mat selv likevel når de bare rører pulver ut i vann og koker opp.

Derav tipsene bakpå posen til hva som kan tilsettes. Og melkeskvetten som skal oppi noen supper kunne fint vært erstattet med tørrmelk og dermed gjort overflødig, det gjøres bare på denne måten for at suppen skal selge mer.

Posesupper er ekstremt salte (helt hisides saltinnhold faktisk), og fulle av industribuljong og smaksforsterker. Den underliggende industrielle smaksprofilen forsvinner ikke uansett hva man tilsetter. Så jeg lar være, og lager heller suppene mine selv. Ikke tar det mer tid heller, særlig ikke om jeg når jeg lager posesuppe likevel skal stå og kutte opp ingredienser for å "supplere" med.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt greia med å "pimpe opp" posesuppe.. Hvis du først skal kutte grønnsaker og steke bacon eller kylling, så er det vel bare å lage hele suppa sjøl. For hjemmelaget, enkel tomatsuppe trenger man bare å koke opp en boks hakkede tomater, litt løk/hvitløk, krydder etter ønske, og spe det ut med buljong eller kraft. Mose litt med stavmikser om ønskelig, tilsette en dæsj fløte.. Tar seriøst fem minutter ekstra, og det er stor smaksforskjell. 

Anonymkode: 69b3e...540

Jeg er forsåvidt helt enig med dere, men dette er da helt irrelevant for denne tråden. 

Anonymkode: e5f6c...222

• Liker 6
Skrevet

Laget standard Toro tandoori i masse år. Har nylig lagt merke til serveringsforslaget på pakken, hiv i litt rødløk og brokkoli I tillegg og jommen meg, det gjorde faktisk retten minst fem ganger bedre. Anbefales virkelig! 

• Liker 1
Skrevet

Torosuppegrytene har blitt ubrukelige. Det er umulig å pimpe dem opp; de blir ikke bra uansett. Det var ikke sånn før i tiden.

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker av og til Lofoten eller Bergen fiskesuppe fra Toro. 

Pimper opp med massevis av reker, fløte i stedet for melk, revet gulrot. Funker veldig bra på dager der vi ikke har tid til mer enn 10-15 minutters "ferdigmat"

Anonymkode: 118ad...61c

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tomatsuppe pimpes ikke men serveres med makaroni og egg.

i bergens fiskesuppe tilsetter jeg små biter av laks, finkuttet gulrot og purre.

Blomkålsuppe tilsettes blomkål

Anonymkode: 2ce6d...ab9

Akkurat som jeg gjør det :) 

Har laget både tomatsuppe og blomkålsuppe fra grunnen, men barnebarna ble skuffet.  De liker best Toro-posene!  Og jeg pimper som deg.

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi vet dette, det var ikke dette som er temaet. Du virker veldig forknytt.

Anonymkode: 194d6...e0e

• Liker 4
Skrevet

Det er tre Toro-produkter jeg bruker av og til;

Tomatsuppe: tar i ekstra melk og ekstra makaroni. Har oppi egg, revet ost og pepper før jeg spiser. 

Mexicansk gryte: tar i endel chilli og bønner

Viltsaus: tar i en dæsj fløte, litt rømme eller creme fraiche, litt brunost og tyttebærsyltetøy. Evt en liten klunk solbærsirup 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...