AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #1 Skrevet 29. august 2018 Det blir familieforøkelse. De har alt fra før, men ingen typiske jenteklær. Vet ikke om de er så opptatt av å markere skille. Moren kler seg aldri i rosa, men i mer klassiske plagg og nøytrale farger. Jeg vet at man finner fine klær som ikke er rosa. Har kjøpt gave til storebror. Må jeg kjøpe noe eller blir det bortkastet til en nyfødt? Tenker litt på dette med å spare miljøet. Skal jeg først se hva de får av andre? Men føler at jeg må gi en oppmerksomheti, men står litt låst. Kanskje en kjole til jenta blir litt eldre, men er redd andre også tenker på samme måte. Setter pris på tips. Anonymkode: f9010...ecb
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #2 Skrevet 29. august 2018 Spør dem om det er noe de har behov for? Anonymkode: 22384...642 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #4 Skrevet 29. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Spør dem om det er noe de har behov for? Anonymkode: 22384...642 Jeg har spurt. De hadde ikke helt oversikten, men mente de hadde alt av babyklær til starten. Er redd de kan få mye av en ting og at det bare opptar skapplass. Ts Anonymkode: f9010...ecb
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #5 Skrevet 29. august 2018 Hva med klær til når barnet begynner å vokse? Noen fine barne bøker hvor du kan skrive en liten hilsen inni? Man kan aldri ha nok kluter/håndklær/tepper. Vet ikke hva budsjettet dit er, men ett gavekort til babymassasje eller til fotograf? Penger til å sette inn på sparekonto? Anonymkode: 5ad68...59d 1
Hactar Skrevet 29. august 2018 #6 Skrevet 29. august 2018 Hva med en sånn sansebabybok med "dun" og "pels" til ulike dyr? Her i huset ble slike bøker så slitt at det ikke var noe kjekt for andremann å arve dem, selv om vi hadde fra før. 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #7 Skrevet 29. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har spurt. De hadde ikke helt oversikten, men mente de hadde alt av babyklær til starten. Er redd de kan få mye av en ting og at det bare opptar skapplass. Ts Anonymkode: f9010...ecb Vi var i samme situasjon, hadde egentlig alt det vi trengte til starten, og hadde mye nokså kjønnsnøytrale farger til storebror, så mye passet lillesøster og. (Naturhvitt, mintgrønt, beige/brunt). Det vi fikk i gaver i str 50-68 hadde vi egentlig ikke bruk for, men var hyggelig med litt blomster og blonder da, selv om jeg ikke er veldig jentete av meg. Fikk noen søte hjemmestrikka luer, rompere/shorts, sokker og krager som vi har brukt mye sammen med bodyene og strømpebuksene fra storebror. Og satte stor pris på klær av god kvalitet i de litt større størrelsene. Fra str 74 og oppover var det meste slitt etter storebror, så da kom klærne godt med, spesielt heldrakter og bukser. Anonymkode: 8e0bc...c33 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #8 Skrevet 29. august 2018 Jeg husker jeg hadde masse bruk for babytepper, for min gulpa ofte:) Anonymkode: f5be5...358 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #9 Skrevet 29. august 2018 Hva med praktiske ting? Håndklær, gulpekluter, vaskekluter, smekker, tepper? Jeg hadde en gulper som nr. 1 så alt dette har nesten blitt kjøpt nytt/oppgradert. Eller hva med biteleker eller en kosebamse/klut? Det er gjerne noe som ikke går i arv. Ser at det jeg mangler til kommende baby er tykke sokker (både ull og bomull), luer og ulldress bl.a. Anonymkode: 7374c...056
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå