AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #1 Del Skrevet 29. august 2018 Utenfor en butikk i min by er det parkeringspasser til denne butikken som er gratis i en time, men en må huske å trekke p-lapp og legge i ruta på vanlig vis. Hvis en skal inn i denne butikken og det tar fem minutter, så får en p-bot hvis en ikke har husket å trekke lapp. Det er altså helt gratis, men en må trekke lapp og p-vaktene sirkler som gribber og er klare til å gi bot som svir. Dette har pågått i mange år og jeg forstår ikke dette. Er det gratis, hvorfor må en trekke lapp da? Fem minutter borte fra bilen uten p-lapp og en får bot. Dette er dessverre selvopplevd. Noen som har en slags mulig forklaring på dette? Noen andre steder i landet hvor dette er praksis? Anonymkode: 568f2...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #2 Del Skrevet 29. august 2018 Husker jeg syntes dette var en tåpelig ting da jeg var innom Ski storsenter. Ja gratis parkering i 3 timer, men bare om du husker å legge en lapp i vinduet... verdig merkelig. Har ingen svar på hvorfor, her i område hvor jeg bor står man gratis parkert (uten noen form for parkeringslapp) ved kjøpesentre. Om man parkerer et sted med parkeringslapper er det pga. det koster penger. Anonymkode: cd6ed...a79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 29. august 2018 #3 Del Skrevet 29. august 2018 Lappen trekkes jo for at vaktene skal kunne se at man står der i inntil en time, og ikke lenger. De aller fleste parkeringsplassene med en viss tid gratis er utsatt for at folk prøver seg på å få stå lenger, og da er lappen til hjelp for å begrense det. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 29. august 2018 #4 Del Skrevet 29. august 2018 For at parkeringsvaktene skal kunne gi bot uten at det er et slik lappesystem, så må de bevise at bilen har stått der lenger enn en time ved at f.eks. hjulene ikke har flyttet på seg. De må dermed sjekke den samme bilen to ganger. Det er jo bortkastede ressurser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cmd Skrevet 29. august 2018 #5 Del Skrevet 29. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det gratis, hvorfor må en trekke lapp da? Fem minutter borte fra bilen uten p-lapp og en får bot. Dette er dessverre selvopplevd. Noen som har en slags mulig forklaring på dette? Noen andre steder i landet hvor dette er praksis? Det er pga at noen utnytter plassen. For eks. parkeringsplasser utenfor butikk gjelder for butikken. Men noen parkerer og tar tog inn til byen. Andre parkerer og er på besøk hos kompis/kjæreste og lar bilen være over natta, etc. Om du tenker litt, finner du MANGE sånne folk som fort utnytter disse plassene til andre bruk enn handling på butikk. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HanenIFlokken Skrevet 29. august 2018 #6 Del Skrevet 29. august 2018 Som @cmd skriver over så er dette et system for å sile bort folk som parkerer på det aktuelle stedet av helt andre grunner enn å være kunde på den butikken eller det senteret osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #7 Del Skrevet 29. august 2018 Ts her. Jeg vedder på at p-vaktene ser at vi parkerer og er raskt på plass for å skrive ut bot. Jeg sto i fem minutter: raskt inn i butikken, kjøpe to melk og et brød, betale og ut igjen, ingen kø. Han var i ferd med å ta bilde av min bil og få ut den gule lappen av maskinen sin og han må ha jobbet fort. Nyttet ikke å forklare. Jeg ble så jæ***g forbannet! Anonymkode: 568f2...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cmd Skrevet 29. august 2018 #8 Del Skrevet 29. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nyttet ikke å forklare. Jeg ble så jæ***g forbannet! Dere som KLAGER over at det er IKKE gratis parkering. Men her var det gratis parkering men du orket ikke å hente ut lappen fordi du gadd ikke ? Du skulle bare ta en kjapp tur til butikken for å kjøpe? Ok, du skal KUN kjøpe en ting men det kan evt. hende lang kø i kasse, eller kassesystem ikke fungerer og de må fikse noe etc. Folk klager over at det ikke er gratis parkering foran butikker , i senter etc. Folk klager også over at P-vaktene skriver bot for at dere IKKE bruker maks et minutt å skrive ut GRATIS lapp for å legge i bil. Nei, jeg er IKKE p-vakt. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #9 Del Skrevet 29. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Utenfor en butikk i min by er det parkeringspasser til denne butikken som er gratis i en time, men en må huske å trekke p-lapp og legge i ruta på vanlig vis. Hvis en skal inn i denne butikken og det tar fem minutter, så får en p-bot hvis en ikke har husket å trekke lapp. Det er altså helt gratis, men en må trekke lapp og p-vaktene sirkler som gribber og er klare til å gi bot som svir. Dette har pågått i mange år og jeg forstår ikke dette. Er det gratis, hvorfor må en trekke lapp da? Fem minutter borte fra bilen uten p-lapp og en får bot. Dette er dessverre selvopplevd. Noen som har en slags mulig forklaring på dette? Noen andre steder i landet hvor dette er praksis? Anonymkode: 568f2...eb9 Det er gratis mot lapp. Uten lapp må du enten betale via app eller andre måter, eller godta bot. Mange steder det er slik. Noen steder kan du trekke lapp, og ikke gå inn i butikken for så å bli observert og få bot. Betingelser er betingelser. Parkeringsvaktene tjener på å være "hauk", men de gjør faktisk en jobb de er satt til å gjøre. (Til irritasjon for mange). Anonymkode: 6e27c...94e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #10 Del Skrevet 29. august 2018 Har en slik parkeringsplass her også. Antar at man må trekke lapp fordi det er nært andre arbeidsplasser hvor det ikke er parkering, da ville de tatt hele parkeringsplassen. Men fy søren så lang den parkeringslappen er!! Det må da kunne gå an å kutte den ned, snakk om sløsing! Anonymkode: 9da06...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #11 Del Skrevet 29. august 2018 Herlighet... så vanskelig det er å hente seg en lapp da gitt. Føler virkelig med dere altså 🙄 lappen viser når man parkerte, så de kan se på lappen hvor lenge du har stått. Hvor vanskelig kan det være å skjønne det egentlig? Anonymkode: e9594...4c2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #12 Del Skrevet 29. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg vedder på at p-vaktene ser at vi parkerer og er raskt på plass for å skrive ut bot. Jeg sto i fem minutter: raskt inn i butikken, kjøpe to melk og et brød, betale og ut igjen, ingen kø. Han var i ferd med å ta bilde av min bil og få ut den gule lappen av maskinen sin og han må ha jobbet fort. Nyttet ikke å forklare. Jeg ble så jæ***g forbannet! Anonymkode: 568f2...eb9 Da er det faktisk deg selv du må bli forbannet på, for det har helt sikkert vært skilt som sier at du MÅ trekke lapp. Forstår godt irritasjonen, men å bli forbannet på parkeringsvakten fordi at du "skulle bare", det blir teit. Tidsbegrensningen er der for å unngå misbruk av plassene, og det kommer alle til gode i og med at det vil være lettere å få plass når du skal handle så lenge det er en tidsbegrensning og den blir fulgt opp. Anonymkode: 9ae3f...f21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #13 Del Skrevet 29. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg vedder på at p-vaktene ser at vi parkerer og er raskt på plass for å skrive ut bot. Jeg sto i fem minutter: raskt inn i butikken, kjøpe to melk og et brød, betale og ut igjen, ingen kø. Han var i ferd med å ta bilde av min bil og få ut den gule lappen av maskinen sin og han må ha jobbet fort. Nyttet ikke å forklare. Jeg ble så jæ***g forbannet! Anonymkode: 568f2...eb9 Hva forklarte du da? At du ikke gadd trekke lapp? Er du slik andre steder også? Det hadde tatt deg 1/2 min å trekke lapp. Kun deg selv du kan være forbanna på. For din egen latskap. Og skal banne på du bare var «fem minutter» inne. De fleste er «bare» det. Men de fleste mangler også tidsperspektiv når det gjelder parkering. Anonymkode: 7cfaa...946 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 29. august 2018 #14 Del Skrevet 29. august 2018 Mitt nærmeste handlesenter i ved bussholdeplass og jeg forstår godt at det er begrenset parkering. Det er gratis å parkere 2 timer i senterets åpningstid, mot at man trekker lapp, og det er da virkelig ikke store jobben? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppi Skrevet 29. august 2018 #15 Del Skrevet 29. august 2018 Du misforstår jo totalt, det er ikke én times gratis parkering, det er én times gratis parkering - mot at du trekker parkeringslapp! All den tid det er p-selskapet som drifter plassen, så er det dem som bestemmer betingelsen! Én ting som er verre enn parkeringsselskapene, er brukere som ikke gidder sette seg inn i betingelsene, for å så sutre over at de får en parkeringssanksjon på 300kr! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 30. august 2018 #16 Del Skrevet 30. august 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det faktisk deg selv du må bli forbannet på, for det har helt sikkert vært skilt som sier at du MÅ trekke lapp. Forstår godt irritasjonen, men å bli forbannet på parkeringsvakten fordi at du "skulle bare", det blir teit. Tidsbegrensningen er der for å unngå misbruk av plassene, og det kommer alle til gode i og med at det vil være lettere å få plass når du skal handle så lenge det er en tidsbegrensning og den blir fulgt opp. Anonymkode: 9ae3f...f21 TS hadde nok også blitt forbannet om parkeringsplassen var full pga manglende kontroll eller p-lappsystem 😛 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #17 Del Skrevet 30. august 2018 Det er ganske vanlig, men det er også lite kundevennlig, og mange større aktører går bort fra det igjen. Her i Oslo har man feks Bryn-senteret, som gjorde en ting ut av at de droppet dette. Eneste grunnen til å gjøre dette er at p-selskapet som drifter dette skal tjene mer penger. De har full mulighet til å merke seg biler som står for lenge, og gi dem bot utover x timer. Og de fleste som får bot pga manglende lapp er folk som er inne en kort tid, og rett og slett glemte det, fordi systemt er idiotisk. Anonymkode: 8f175...093 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 30. august 2018 #18 Del Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske vanlig, men det er også lite kundevennlig, og mange større aktører går bort fra det igjen. Her i Oslo har man feks Bryn-senteret, som gjorde en ting ut av at de droppet dette. Eneste grunnen til å gjøre dette er at p-selskapet som drifter dette skal tjene mer penger. De har full mulighet til å merke seg biler som står for lenge, og gi dem bot utover x timer. Og de fleste som får bot pga manglende lapp er folk som er inne en kort tid, og rett og slett glemte det, fordi systemt er idiotisk. Anonymkode: 8f175...093 Hvordan mener du at man skal gjøre dette på en effektiv måte? De må jo følge med på den aktuelle bilen. Høres ut som unødvendig bruk av tid og penger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 30. august 2018 #19 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) Flere steder her i byen har systemer med nummergjenkjenning på bilen så man nå slipper å trekke lapp om man kun skal stå i for eksempel to timer. Systemet er der blant annet fordi de ansatte ved kjøpesenteret ikke skal oppta alle parkeringsplassene til kundene. Jeg synes det fungerer godt jeg. Endret 30. august 2018 av Violetta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 30. august 2018 #20 Del Skrevet 30. august 2018 3 minutter siden, penny_ skrev: Hvordan mener du at man skal gjøre dette på en effektiv måte? De må jo følge med på den aktuelle bilen. Høres ut som unødvendig bruk av tid og penger. Nummergjenkjenning. Smidig og enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå