AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #1 Skrevet 29. august 2018 Har ett barn, som sliter med forskjellige ting, har og høyst sannsynlig en diagnose. Vi har full støtte av lege, lærer, helsesøster og oppvekstteamet på at barnet må på BUP. Er ganske alvorlig det barnet sliter med å. Men BUP, de vil ikke ta inn barnet. Skal klage til fylkesmannen. Men kjenner jeg blir så oppgitt, med den alvorlighetsgraden av det barnet sliter med. Vi har og vært på møte med BUP, hvor og helsesøster og oppvekstteamet var, der og ville de ikke ha noe ansvar. I søknaden til BUP, så ble det lagt ved papirer fra skole og helsesøster. Helsesøster har jobbet tett med barnet. Bare lurer på om dette er vanlig? Er det sånn at man må klage for å få hjelp, samme hvor alvorlig det er så får man avslag. Anonymkode: b2cd1...5f9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #2 Skrevet 29. august 2018 Har du fått begrunnelse for avslaget? Ofte blir enhvisningser avvist fordi de er for dårlig skrevet eller mangler vesentlig informasjon, i så fall bør fastlegen skrive ny henvisning og legge inn det som mangler. Eller at BUP ikke er rett adressat for henviningen, men det avhenger å klart av problemstillingen. For en den vansker må det somatiske avklares først. Anonymkode: 7e413...a03 1
Peter007 Skrevet 29. august 2018 #3 Skrevet 29. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ett barn, som sliter med forskjellige ting, har og høyst sannsynlig en diagnose. Vi har full støtte av lege, lærer, helsesøster og oppvekstteamet på at barnet må på BUP. Er ganske alvorlig det barnet sliter med å. Men BUP, de vil ikke ta inn barnet. Skal klage til fylkesmannen. Men kjenner jeg blir så oppgitt, med den alvorlighetsgraden av det barnet sliter med. Vi har og vært på møte med BUP, hvor og helsesøster og oppvekstteamet var, der og ville de ikke ha noe ansvar. I søknaden til BUP, så ble det lagt ved papirer fra skole og helsesøster. Helsesøster har jobbet tett med barnet. Bare lurer på om dette er vanlig? Er det sånn at man må klage for å få hjelp, samme hvor alvorlig det er så får man avslag. Anonymkode: b2cd1...5f9 Hei, det et slik hos noen instanser at du nesten må klage for få hjelp. Det er ofte økonomiske årsaker men det har de ikke lov til å si. Eller mer bestemte er Ikke noe hjemmel til å gi avslag. Saker som dette er ofte basert på vurderinger, og dette gjør det mulig å få avslag på noe som kanskje skulle fått medhold. Det er viktig du klager innen utgangen av fristen. Masse lykke til.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #4 Skrevet 29. august 2018 Jeg opplevde det samme med min sønn. Prøvde å få han inn på bup for utredning fra han var 7 år til han var 16. Til slutt tok jeg kontakt med barnevernet. Der la jeg alle kort på bordet, alle frustrasjoner og utfordringer og la ikke skjul på at jeg var redd for at gutten skulle gå til grunne og at jeg snart ikke torde å ha ansvar for han lenger i frykt for hva som kunne skje. Barnevernet skrev en henvisning til bup og to uker etter var han inne til utredning og kom ut av det med en soleklar diagnose. Vet mange er redde for barnevernet og vegrer seg for å ta kontakt. Men får du ikke gehør, så anbefaler jeg det på det sterkeste. Anonymkode: c9376...f50 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå