AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #1 Skrevet 29. august 2018 Jeg dater en kjempeflott fyr. I helgen skulle jeg være med å treffe vennene hans. Vi spiste middag ute, jeg og han og to vennepar. Jeg ble på forhånd advart at hun ene damen ikke var så snakkesalig, men at hun andre var veldig grei og kompisene var greie. Vel, ingen av damene sa noe særlig, prøvde å starte en samtale med å spørre hva de jobbet med og den slags, men den døde hen. Ingen av de spurte meg et spørsmål og selv om jeg prøvde å være med i samtalen så var det ingen som snakket med meg. Mye av tiden gikk til å snakke om tidligere turer og hendelser, men ingen tok seg tid til å oppdatere meg på hva det var snakk om (daten min kunne gjort en innsats der han også...). Store deler av middagen satt jeg og så ut i løse lufta, sånn etter å ha prøvd å engasjere meg i samtalene og høre etter første halvdelen av middagen. Jeg anser meg som en sosial og åpen person, føler jeg stort sett glir godt inn overalt og har ingen problem med å bli kjent med nye mennesker nye plasser. Men dette her var ille. Daten min er sosial og gøy, sikkert mer sosial enn meg, men nå føler jeg at det bare er så sinnsykt dårlig match med hans omgangskrets. Og gjengen hans er for så vidt flinke til å finne på ting sammen, så jeg er nå redd at dette blir en slags dealbreaker. Eller, hvor viktig er det å passe inn i gjengen hans? Anonymkode: 2cc05...d92
Skriblerinna Skrevet 29. august 2018 #2 Skrevet 29. august 2018 Jeg syns det er ganske viktig. Dette er mennesker du vil måtte omgås, og det blir slitsomt i lengden å mistrives med dem. Med det sagt, så er det jo ikke sikkert du vet dette etter ett møte. Kanskje tar det tid å bli tatt inn i varmen og bli kjent.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #3 Skrevet 29. august 2018 Gi det litt tid, noen ganger løsner det etterhvert. Anonymkode: 0966e...35a 2
Gent82 Skrevet 29. august 2018 #4 Skrevet 29. august 2018 (endret) Rom ble ikke bygget på èn dag! U gotta give it more time, babygurl! Endret 29. august 2018 av Gent82 1
I Grosny Skrevet 29. august 2018 #5 Skrevet 29. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg dater en kjempeflott fyr. I helgen skulle jeg være med å treffe vennene hans. Vi spiste middag ute, jeg og han og to vennepar. Jeg ble på forhånd advart at hun ene damen ikke var så snakkesalig, men at hun andre var veldig grei og kompisene var greie. Vel, ingen av damene sa noe særlig, prøvde å starte en samtale med å spørre hva de jobbet med og den slags, men den døde hen. Ingen av de spurte meg et spørsmål og selv om jeg prøvde å være med i samtalen så var det ingen som snakket med meg. Mye av tiden gikk til å snakke om tidligere turer og hendelser, men ingen tok seg tid til å oppdatere meg på hva det var snakk om (daten min kunne gjort en innsats der han også...). Store deler av middagen satt jeg og så ut i løse lufta, sånn etter å ha prøvd å engasjere meg i samtalene og høre etter første halvdelen av middagen. Jeg anser meg som en sosial og åpen person, føler jeg stort sett glir godt inn overalt og har ingen problem med å bli kjent med nye mennesker nye plasser. Men dette her var ille. Daten min er sosial og gøy, sikkert mer sosial enn meg, men nå føler jeg at det bare er så sinnsykt dårlig match med hans omgangskrets. Og gjengen hans er for så vidt flinke til å finne på ting sammen, så jeg er nå redd at dette blir en slags dealbreaker. Eller, hvor viktig er det å passe inn i gjengen hans? Anonymkode: 2cc05...d92 Når du får blitt med på noen turer så får du også mer å snakke om og vil da gli bedre inn. Jeg sliter med det samme på en helt annen måte. Jeg kan ikke språket til venninegjengen. Slitsomt. Jeg har prøvd å lære det men har delvis gitt opp.
Gjest Minesveiper Skrevet 29. august 2018 #6 Skrevet 29. august 2018 (endret) Jeg hadde ikke brydd meg noe særlig om det hadde vært meg. Skal først og fremst være med damen, de andre kommer i 2-3-4 rekke.. Endret 29. august 2018 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #7 Skrevet 29. august 2018 Dette hadde jeg tatt litt med ro hvis jeg var deg. Aller mest sannsynlig vil dette løsne etterhvert når dere møtes flere ganger. Dette var første gang du møtte dem; gi det litt tid 😊 Etter min mening er det i hvert fall for tidlig å tenke på en deal breaker kun etter å ha møtt dem en gang 😉 Anonymkode: a9cf1...f62
Gjest SVK Skrevet 31. august 2018 #8 Skrevet 31. august 2018 (endret) Prøv å gi vennegjengen hans en ny sjanse til å bli kjent med deg. Kan være de bare ikke tenkte seg om da de ikke inkluderte deg i samtalene. De kjenner deg jo ikke så det blir feil å si du ikke passer inn. Det vet du jo ikke enda! Uansett synes jeg det vitner om svært dårlige sosiale antenner når de ikke inkluderer deg. Tilsvarende med daten din om han gjorde en dårlig innsats. Forhåpentligvis så blir det bedre neste gang! Alle kan jo gjøre feil. Endret 31. august 2018 av SVK
Surikatta Skrevet 31. august 2018 #9 Skrevet 31. august 2018 Å møtes under en middag første gangen kan ofte være litt kleint og litt for nært ''intimsonen'' til at folk klarer å slappe av. Gi det tid. Kanskje dere skal finne på noe en annen gang...aktivitet, reise...et eller annet som gjør at dere får anledning til helt annen type interaksjon. Da løsner det. Og gjør det ikke, så er det vel ikke big deal? Jeg hadde ikke bekymret meg stort hvis jeg følte at jeg ikke hadde 100% kjemi med mine partners venner. De møter man uansett bare noen ganger i året
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #10 Skrevet 31. august 2018 Dette er grunnen til at man aldri skal date noen med venner! Anonymkode: e21e7...0b9 2
annebanane Skrevet 31. august 2018 #11 Skrevet 31. august 2018 (endret) Å komme fint overens og kunne være sosial med vennene til en partner ser jeg på som svært viktig. Det er ikke nødvendig å være bestevenner, men at en går i lag og kan prate sammen i sosiale settinger uten at partneren må være bindeleddet hele tiden er nødvendig. De skjer med de færreste første gangen en møtes, men forbedres stort sett over tid. Har hatt venner hvor det er vanskelig å være med partnere fordi de ikke viser interesse og vi er for forskjellige, og det ender i lengden for ofte opp med at vi ikke er så mye med vennen heller lengre. Heldigvis er de fleste partnerene i vennegjengen utrolig omgjengelige når vi blir kjent, og det er ikke noen utfordringer å invitere både alene og par til det aller meste. Endret 31. august 2018 av Moonwalker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå