Gå til innhold

Hva er ditt beste råd mot hard mage (treg avføring)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kaffe på tom mage setter ofte systemet i sving. Ellers vil jeg anbefale svisker og et lett kosthold med mye salat og grønnsaker samt grove kornprodukter. 

Håper noe av dette var til hjelp.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe, vann, mosjon - yoga, gåtur i terreng, og roe ned mtp stress så godt som mulig. Spis noe som får fart på magen som feks tørket fiken

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk vann! De aller fleste drikker altfor lite vann, og te og kaffe er ikke hydrerende. Vann med ferskpresset sitron og honning er supert.

Anonymkode: 3c052...ad9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svisker, yoghurt naturell og masse vann. Var overrasket over hvor raskt det virket for meg da jeg var forstoppet under graviditeten. 

Lykke til!

Anonymkode: 733a8...cc8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lapskaus 3 ganger i uken. Er ikke en mage laget som klarer å være hard da:-)

Anonymkode: 10c5e...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det engangstilfelle eller varig? Om det er engangstilfelle hjelper som regel de typiske kjerringrådene. Men om dette skjer ofte, så må du nok se på kostholdet ditt og finne ut hva som forårsaker det. 

Anonymkode: 4adb2...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-10 svisket. Er du ofte hard i magen 10 ml lactulose eller 10ml olivenolje pr dag

Anonymkode: 3c895...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange damer er flinke til å holde seg. Skal bare først... Dette gir problemer på sikt, kroppen suger ut fuktigheten av avføringen og den blir hard. Jeg ble veldig mye bedre etter at jeg begynte og gå på do så fort jeg kjente noe. Slipper alt jeg har i hendene og går. Omtrent som menn gjør 😉

Anonymkode: 062e0...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelttilfelle: Tidlig om morgenen: Kaffe på tom mage og en sigarett, mens man står, funker som fjell for å få fortgang på magen for meg. Men jeg er ikke så vant til å røyke, om du er en garvet røyker hjelper det kanskje ikke.

Jevnlig: Drikk mye vann.

Anonymkode: 5a6db...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...