AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #61 Del Skrevet 30. august 2018 5 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Og her gjorde du det igjen. Jeg tar feil og du har rett, din mening er riktig. Tragisk. Ok. Men denne tråden handler altså ikke om hva DU synes og mener og hvor vondt du har det. Den handler om trådstarter. Anonymkode: dcf33...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 30. august 2018 #62 Del Skrevet 30. august 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Men denne tråden handler altså ikke om hva DU synes og mener og hvor vondt du har det. Den handler om trådstarter. Anonymkode: dcf33...443 Og den handler ikke om hva du synes heller. Så du kan egentlig slutte å kommentere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #63 Del Skrevet 30. august 2018 1 time siden, ItchyBitchySpider skrev: Og den handler ikke om hva du synes heller. Så du kan egentlig slutte å kommentere. SLUTT! Det du holder på med, sjefe, kommandere, osv, er ufyselig opppførse! Selv om du ikke ser dette selv. Anonymkode: dcf33...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 30. august 2018 #64 Del Skrevet 30. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: SLUTT! Det du holder på med, sjefe, kommandere, osv, er ufyselig opppførse! Selv om du ikke ser dette selv. Anonymkode: dcf33...443 Neida er bare du som kan kommandere og fortelle oss at vi er dumme. Vi andre må bare holde kjeft, sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #65 Del Skrevet 30. august 2018 3 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Neida er bare du som kan kommandere og fortelle oss at vi er dumme. Vi andre må bare holde kjeft, sant? Jeg har aldri sagt du er dum. Jeg har sagt at du - og flere andre - ødelegger trådene her inne, og hele forum, med måten dere hele tiden fokuserer på ALT ANNET enn trådstarter. Det er ofte ikke direkte regelbrudd, heller, men medfører dårlig stemning og at alle som liker å hjelpe eller er interessert i fornuftige løsninger, forsvinner fra forum. Hvem som helst kan gå inn i andre tråder - feks den om mannlig alderskrise, som ligger på forsiden nå - og se at kvaliteten var mye bedre før, himmelvid forskjell. Før kunne folk få hjelp her inne, nå for tiden er det kun skrik og skrål. Jeg opplever det som sykelig egoisme at man nekter å ta hensyn til andre, og gjør alle tråder til sin egen tråd hvor man kan tulle og tøys, rope og skrike. Anonymkode: dcf33...443 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 30. august 2018 #66 Del Skrevet 30. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri sagt du er dum. Jeg har sagt at du - og flere andre - ødelegger trådene her inne, og hele forum, med måten dere hele tiden fokuserer på ALT ANNET enn trådstarter. Det er ofte ikke direkte regelbrudd, heller, men medfører dårlig stemning og at alle som liker å hjelpe eller er interessert i fornuftige løsninger, forsvinner fra forum. Hvem som helst kan gå inn i andre tråder - feks den om mannlig alderskrise, som ligger på forsiden nå - og se at kvaliteten var mye bedre før, himmelvid forskjell. Før kunne folk få hjelp her inne, nå for tiden er det kun skrik og skrål. Jeg opplever det som sykelig egoisme at man nekter å ta hensyn til andre, og gjør alle tråder til sin egen tråd hvor man kan tulle og tøys, rope og skrike. Anonymkode: dcf33...443 Du har enda ikke vist meg hvor jeg skriker og hyler. Du må seriøst tåle at ikke alle liker utroskap, og at folk er uenige med deg. Bare fordi vi gir ts råd som du er uenig i, betyr det ikke at vi ødelegger tråden. Vi har like stor rett på å ytre vår mening, som du har. Du viser til erfaringer som du aldri har hatt, og til tråder som du ikke kan linke til fordi de ikke eksisterer. Du sier at ingen er interessert i vår mening, men når vi sier akkurat det samme om din mening, så klikker du i vinkel og sier at det er ufyselig oppførsel. Du stiller diagnoser på ukjente mennesker, du skiver at de hyler og skriker uten å kunne vise hvor. Så nei, det er ikke vi som bidrar til at kvalitet på tråder er dårlig. Du sørger nok for dette selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #67 Del Skrevet 30. august 2018 5 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Vi har like stor rett på å ytre vår mening, som du har. Jotakk, det er jeg MEGET klar over. Det er derfor jeg stadig forsøker å anmode om å vise hensyn og respekt for andre. Det er faktisk lov å ta hensyn til andre også, selv om man har hundre prosent RETT til å være ufyselig. Det eneste man egentlig risikerer ved å fortsette å være ufyselig, er at man jager bort de rundt, jager interessante folk fra forum, opplever at partneren ikke liker en lengre, at partneren drar, at partneren plutselig er utro, uten at man forstår hvorfor, etc. Så noen fordeler har det å oppføre seg fint og være real. Da opplever man feks gode vennskap, fredelige relasjoner, hyggelige stunder sammen med andre. Men man har RETT til å være ufyselig ja, man havner ikke i fengsel for det. Så du får bare fortsette da, siden du tydeligvis ikke ser fordelene ved å slutte. Anonymkode: dcf33...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 30. august 2018 #68 Del Skrevet 30. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jotakk, det er jeg MEGET klar over. Det er derfor jeg stadig forsøker å anmode om å vise hensyn og respekt for andre. Det er faktisk lov å ta hensyn til andre også, selv om man har hundre prosent RETT til å være ufyselig. Det eneste man egentlig risikerer ved å fortsette å være ufyselig, er at man jager bort de rundt, jager interessante folk fra forum, opplever at partneren ikke liker en lengre, at partneren drar, at partneren plutselig er utro, uten at man forstår hvorfor, etc. Så noen fordeler har det å oppføre seg fint og være real. Da opplever man feks gode vennskap, fredelige relasjoner, hyggelige stunder sammen med andre. Men man har RETT til å være ufyselig ja, man havner ikke i fengsel for det. Så du får bare fortsette da, siden du tydeligvis ikke ser fordelene ved å slutte. Anonymkode: dcf33...443 Ja, men du har jo ingen respekt for våre meninger. Du mener at kun slike som du er interessant, smart og høflig. Da kan du ikke forvente respekt tilbake. Start med deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #69 Del Skrevet 30. august 2018 19 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Ja, men du har jo ingen respekt for våre meninger. Du mener at kun slike som du er interessant, smart og høflig. Da kan du ikke forvente respekt tilbake. Start med deg selv. Målet her inne er å hindre utroskap, fremme gode forhold og mellommenneskelige relasjoner. Da må man tåle at noen former for kommunikasjon fungerer bedre enn andre. Nei, jeg har tildels gitt opp å forvente forståelse for disse tingene fra enkelte her inne. Men som sagt, før i tiden så oppførte folk seg langt hyggeligere, og da gikk det faktisk an å finne på løsninger og at trådstarter fikk det bedre i livet sitt. Skulle tro de fleste kunne ha interesse av å ha det bedre i livene sine, ikke bare verre og verre og havne i stadig nye konflikter og oppleve stadig nye svik. Det å oppføre seg fint, gagner som regel de som gjør det. Men da må man tåle at trådene her inne handler om noen andre enn seg selv, og tåle at ikke alle får det bedre ved å høre på de rådene som ikke har hjelper noen, nemlig å møte enhver situasjon ved å lage drama og konflikt. Anonymkode: dcf33...443 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 30. august 2018 #70 Del Skrevet 30. august 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Målet her inne er å hindre utroskap, fremme gode forhold og mellommenneskelige relasjoner. Da må man tåle at noen former for kommunikasjon fungerer bedre enn andre. Nei, jeg har tildels gitt opp å forvente forståelse for disse tingene fra enkelte her inne. Men som sagt, før i tiden så oppførte folk seg langt hyggeligere, og da gikk det faktisk an å finne på løsninger og at trådstarter fikk det bedre i livet sitt. Skulle tro de fleste kunne ha interesse av å ha det bedre i livene sine, ikke bare verre og verre og havne i stadig nye konflikter og oppleve stadig nye svik. Det å oppføre seg fint, gagner som regel de som gjør det. Men da må man tåle at trådene her inne handler om noen andre enn seg selv, og tåle at ikke alle får det bedre ved å høre på de rådene som ikke har hjelper noen, nemlig å møte enhver situasjon ved å lage drama og konflikt. Anonymkode: dcf33...443 Da må du ta ditt eget råd til deg, og fokusere på ts istedet for deg selv og den sykelige trangen til å opphøyde seg selv på bekostning av andre. Du forhindrer heller ikke utroskap ved å fortelle at det er helt greit å være utro. Du bidrar til at flere er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #71 Del Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Da må du ta ditt eget råd til deg, og fokusere på ts istedet for deg selv og den sykelige trangen til å opphøyde seg selv på bekostning av andre. Du forhindrer heller ikke utroskap ved å fortelle at det er helt greit å være utro. Du bidrar til at flere er det. Jeg har aldri sagt at det er helt greit at folk er utro, tvert i mot mener jeg det er et problem at folk er det. Det er trist, ofte både for de som er utro og for den bedradde. Men jeg ser på det som en reaksjon på noe, og dermed som enten; 1) at utroskap er en reaksjon på en ekstern krise, og dermed ikke knyttet til relasjonen, og da bør ma forsøke å tilgi og komme videre sammen (noe jeg tror er saken her i tråden) 2) at utroskap skyldes fortvilelse over at man er i et forhold hvor partneren oppfører seg ufyselig, og da bør man bryte opp (noe jeg tror var årsaken hos mange av de bedradde som skriver i «alle» trådene her inne; de oppfører seg ufyselig her, og da er det nærliggende å tro at de gjorde det mot partner også) Jeg har lest begge trådene til trådstarter og forsøkt å gi henne råd på bakgrunn av det hun skriver der. Har du? Anonymkode: dcf33...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 30. august 2018 #72 Del Skrevet 30. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri sagt at det er helt greit at folk er utro, tvert i mot mener jeg det er et problem at folk er det. Det er trist, ofte både for de som er utro og for den bedradde. Men jeg ser på det som en reaksjon på noe, og dermed som enten; 1) at utroskap er en reaksjon på en ekstern krise, og dermed ikke knyttet til relasjonen, og da bør ma forsøke å tilgi og komme videre sammen (noe jeg tror er saken her i tråden) 2) at utroskap skyldes fortvilelse over at man er i et forhold hvor partneren oppfører seg ufyselig, og da bør man bryte opp (noe jeg tror var årsaken hos mange av de bedradde som skriver i «alle» trådene her inne; de oppfører seg ufyselig her, og da er det nærliggende å tro at de gjorde det mot partner også) Jeg har lest begge trådene til trådstarter og forsøkt å gi henne råd på bakgrunn av det hun skriver der. Har du? Anonymkode: dcf33...443 Så i begge situasjonene legger du skylda på alle andre enn den utro. Herlig. Voksne folk som tar aktivt valg og bedrar sin partner, bør stilles til ansvar. Og ikke skylde på omstendigheter eller partneren. Er partneren ufyselig? Gå, og SÅ knulle andre. Har du en krise? Gå til psykolog, snakk med venner, tren osv. Å stikke tissen i en annen dame hjelper verken på personlige kriser eller problemer i forholdet. Så slutt å gi skyld til alle andre og plasser den der den hører hjemme. Og ja, vi andre har lest tråden og forsøkt å gi råd ut fra det ts skriver. Slutt å tro at du er smartere enn alle andre, du er akkurat likedan som oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #73 Del Skrevet 30. august 2018 34 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Så i begge situasjonene legger du skylda på alle andre enn den utro. Herlig. Voksne folk som tar aktivt valg og bedrar sin partner, bør stilles til ansvar. Og ikke skylde på omstendigheter eller partneren. Er partneren ufyselig? Gå, og SÅ knulle andre. Har du en krise? Gå til psykolog, snakk med venner, tren osv. Å stikke tissen i en annen dame hjelper verken på personlige kriser eller problemer i forholdet. Så slutt å gi skyld til alle andre og plasser den der den hører hjemme. Og ja, vi andre har lest tråden og forsøkt å gi råd ut fra det ts skriver. Slutt å tro at du er smartere enn alle andre, du er akkurat likedan som oss. Jeg er ALDELES IKKE likedan som «dere». Vi er faktisk mange som ikke verken ville funnet på å skrive et avsnitt så fullt av ukvemsord eller snerrende fraser som det du gjør i ditt første avsnitt her, eller som tror at en partner vil bli værende hos oss hvis vi likevel gjør det. En stor del av problemet er jo at mange tror at de oppfører seg som alle andre, og vice versa, og så ser de ikke at de oppfører seg helt på siden av sunn, frisk, normal og hyggelig. Ser du virkelig ikke selv hvordan det første avsnittet ditt skiller seg fra hvordan voksne mennesker normalt sett snakker til andre? Eller hvordan måten du henger etter meg i tråden og angriper meg bare fordi jeg er uenig med deg og mener du følger for dårlig med? Eller for å spørre på en annen måte, og dette gjelder til alle som er en del av en relasjon, og er derfor relevant i tråden; Har du noen sinne gått i deg selv og spurt deg selv om du oppfører deg på en måte som får andre til å slappe av, ha det hyggelig og fint? For jeg spurte deg personlig om du har brydd deg med å svare trådstarter, ItchyBitchy. Og du svarer bare generelt om hva folk har gjort. Hva med DEG? Har DU brydd deg? Har DU lest begge trådene? Har DU svart trådstarter? Hvis ikke, så vil jeg med største frimodighet fortsette å anbefale trådstarter om å heller snakke med noen profesjonelle enn med noen her. Ser tilmed at enkelte håner profesjonelle mennesker for å ikke kunne noe. Og flere av dere har lest så dårlig at dere har trodd jeg er en utro mann. Det at man ikke tåler andres utsagn, sier litt om hvor besatt man er av å trumfe gjennom sine egne kaotiske oppfatninger. Anonymkode: dcf33...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 30. august 2018 #74 Del Skrevet 30. august 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ALDELES IKKE likedan som «dere». Vi er faktisk mange som ikke verken ville funnet på å skrive et avsnitt så fullt av ukvemsord eller snerrende fraser som det du gjør i ditt første avsnitt her, eller som tror at en partner vil bli værende hos oss hvis vi likevel gjør det. En stor del av problemet er jo at mange tror at de oppfører seg som alle andre, og vice versa, og så ser de ikke at de oppfører seg helt på siden av sunn, frisk, normal og hyggelig. Ser du virkelig ikke selv hvordan det første avsnittet ditt skiller seg fra hvordan voksne mennesker normalt sett snakker til andre? Eller hvordan måten du henger etter meg i tråden og angriper meg bare fordi jeg er uenig med deg og mener du følger for dårlig med? Eller for å spørre på en annen måte, og dette gjelder til alle som er en del av en relasjon, og er derfor relevant i tråden; Har du noen sinne gått i deg selv og spurt deg selv om du oppfører deg på en måte som får andre til å slappe av, ha det hyggelig og fint? For jeg spurte deg personlig om du har brydd deg med å svare trådstarter, ItchyBitchy. Og du svarer bare generelt om hva folk har gjort. Hva med DEG? Har DU brydd deg? Har DU lest begge trådene? Har DU svart trådstarter? Hvis ikke, så vil jeg med største frimodighet fortsette å anbefale trådstarter om å heller snakke med noen profesjonelle enn med noen her. Ser tilmed at enkelte håner profesjonelle mennesker for å ikke kunne noe. Og flere av dere har lest så dårlig at dere har trodd jeg er en utro mann. Det at man ikke tåler andres utsagn, sier litt om hvor besatt man er av å trumfe gjennom sine egne kaotiske oppfatninger. Anonymkode: dcf33...443 Haha, så mye svada. Bare fortsett å tro at du er så mye bedre enn alle andre, så kommer karma etter hvert og biter deg i ræva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #75 Del Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Haha, så mye svada. Bare fortsett å tro at du er så mye bedre enn alle andre, så kommer karma etter hvert og biter deg i ræva. Jeg synes oppriktig talt det er trist å se på når folk ødelegger forseg selv. Vil tro at det er like vondt for de som kontinuerlig kjefter og oppfører seg truende, at noen er utro mot de eller er kjipe mot de, som det ville vært for alle andre. Kanskje tilmed verre, siden de tilsynelatende ikke klarer å se sin egen rolle. Og jeg tror de ville hatt stor hjelp i å finne gode verktøy for å oppføre seg fint mot folk og opplevd at andre oppfører seg fint mot de. Uansett, jeg kommer ikke til å svare deg noe mer, men ønsker deg lykke til Anonymkode: dcf33...443 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 30. august 2018 #76 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes oppriktig talt det er trist å se på når folk ødelegger forseg selv. Vil tro at det er like vondt for de som kontinuerlig kjefter og oppfører seg truende, at noen er utro mot de eller er kjipe mot de, som det ville vært for alle andre. Kanskje tilmed verre, siden de tilsynelatende ikke klarer å se sin egen rolle. Og jeg tror de ville hatt stor hjelp i å finne gode verktøy for å oppføre seg fint mot folk og opplevd at andre oppfører seg fint mot de. Uansett, jeg kommer ikke til å svare deg noe mer, men ønsker deg lykke til Anonymkode: dcf33...443 Lykke til tilbake, får håpe du blir mer voksen med årene du hadde hatt godt av det. Endret 30. august 2018 av ItchyBitchySpider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeanette123 Skrevet 31. august 2018 Forfatter #77 Del Skrevet 31. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har nå lest begge trådene. Virker på meg som at kjæresten din hadde en krise. Men at den krisen fikk han til å innse hva han hadde, og hva han ønsket. Da er han bedre rustet neste gang. Jeg personlig ser ikke på det som som tyder på at han er en dårlig person, og jeg synes i hvertfall ikke du skal slå til på en «reddende engel» som står der og sier at du skal komme til han i stedet (den andre fyren). Jeg tror heller du bør tenke deg godt om, i forhold til om kjæresten din er en du dypest sett ønsker å fortsette livet med. Hvis han er det, så synes jeg dere skal forsøke å bruke denne krisen til å lære av og vokse på, sammen. Jeg tenker at de følelsene han hadde, sier endel om hvordan han opplevde deg, eller det å være påvei til å etableres som familie. Det kan være skummelt, og bør være, mener jeg, noe man tar på alvor, nok til at det kan føre til en krise. Lykke til! Anonymkode: dcf33...443 Takk for fint svar 👌🌺 Godt å få litt andre synspunkter også. Jeg prøver å tenke over om jeg kan leve uten han. Og har ikke kontakt med tredje part nå. Jeg må ikke la en crush ødelegge. Det handler om meg og eksen nå. Og det er et valg som må tas. Bor for meg selv nå, siden jeg flyttet når jeg fikk vite det, så tenker å ikke ta noen forhastet valg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polarexpressen Skrevet 1. september 2018 #78 Del Skrevet 1. september 2018 Jeg har vert gjennom det samme for 5 år siden. Når han ble tatt for dette gråt han å var hysterisk lei seg. Skulle aldri drikke alene igjen, ville gjøre alt for å ikke miste meg osv.. Jeg valgte etter mye om å men å tilgi, men kjenner en anger på dette ganske ofte. Nå 5 år etter er tilliten fortsatt ikke der. Han går ut å drikker mens jeg sitter hjemme og lurer. Han skylder utroskapen på meg, å sier han ikke kan leve i ett fengsel. Jeg har gitt opp egentlig, er bare her for barna. Jeg burde gått for lenge siden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå