Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på før skatt og etter. Vurderer å bli det men fikk høre i dag at det er vanlig 0 få ca 19000 etter skatt... jeg vil ikke ta bachlor i sykepleie om det er så dårlig betalt.. det blir trossalt studielån på 150-200 000 i løpet av 3 år... 

Anonymkode: 88073...efd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes veldig lite ut. Jeg jobber 75% i 3-delt turnus og har vel rundt 25 tusen etter skatt. Har riktignok full ansiennitet, men jobber jo ikke fullt.

Anonymkode: 1ea1d...d32

• Liker 1
Skrevet

Da må den jobbe mindre enn 100%. Jeg får ca utbetalt 34000,- mnd men jeg jobber mye ekstra og forskyvde vakter. Der jeg jobbet tidligere fikk jeg utbetalt ca 28000,- i mnd. Begge deler er 100% stillinger. Vet ikke hva jeg har før skatt. 

Anonymkode: 905ad...5e5

• Liker 1
Skrevet

Hun som sa dette jobber 100%.. men jeg har mistanke om at hun ikke vil at jeg skal bli sykepleier. Hun vil være den eneste i familien som er høyskoleutdannet.. 

• Liker 3
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun som sa dette jobber 100%.. men jeg har mistanke om at hun ikke vil at jeg skal bli sykepleier. Hun vil være den eneste i familien som er høyskoleutdannet.. 

Det er helt gjennomsnittelig lønn, akk som lærer/lektor/politi osv. Rundt 30 000 utbetalt. Du kan såklart tjene mye mer med ekstravakter osv.  Jeg tjener rundt 600 000 i året, og jobber noen dobbeltvakter i mnd, men ellers normalt. Hadde tjent mer om jeg tok nattevakter

Anonymkode: 60f0f...f74

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 407 000 før tillegg. Er jo ikke noe å skryte av med en bachelor. I tillegg må du stort sett alltid jobbe turnus. Tenk godt gjennom hva det innebærer før du velger. Er ikke gøy med barn. 

Anonymkode: 103d0...f3b

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 407 000 før tillegg. Er jo ikke noe å skryte av med en bachelor. I tillegg må du stort sett alltid jobbe turnus. Tenk godt gjennom hva det innebærer før du velger. Er ikke gøy med barn. 

Takk for svar! Jeg har tenkt å bli gravid ofte å sykemelde meg

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg har tenkt å bli gravid ofte å sykemelde meg

Håper du tuller nå.

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har master og tjener kun litt mer enn det du gjør. Men har en stilling som i grunn bare krever bachelor, såe... 

men altså. Å tjene over 400 000 er ganske bra.

Anonymkode: 9abf4...8b2

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 410 000 kr i grunnlønn med snart full ansiennitet (8 år). Med tredelt turnus så har man jo greit utbetalt når man kommer opp i ansiennitet, men går du over til en dagstilling som mange gjør når man får barn så vil man ikke ha mye penger utbetalt per måned. Mine tillegg utgjør ca 8000 kr i måneden, uten det hadde jeg hatt utbetalt rundt 24 000 kr, det er ikke mye med snart full ansiennitet og 100% stilling. Man blir definitivt ikke sykepleier for lønnen sin skyld. 

Anonymkode: 38a6f...f67

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har master og tjener kun litt mer enn det du gjør. Men har en stilling som i grunn bare krever bachelor, såe... 

men altså. Å tjene over 400 000 er ganske bra.

Anonymkode: 9abf4...8b2

Hvor mange års ansiennitet har du da? Startlønnen til sykepleier ligger definitivt ikke på 407 000. 

Anonymkode: 38a6f...f67

Skrevet

Tror det er muligheter for å tjene atskillig mer hvis man blir avdelingsleder eller seksjonsleder på sykehus. Avdelingsleders lønn kan fort komme opp i et sted mellom 800 000 og 900 000 kr. 

Skrevet

100%, 5 års ansiennitet, 2-delt turnus. 23.500 utbetalt 

Anonymkode: 3b543...bd8

• Liker 1
Skrevet

4 års ansiennitet. Jobber 80% natt. Tjener ca. 40 000 før skatt.

Anonymkode: 34a37...710

• Liker 1
Skrevet

8 års ansinitet har 448 000 i grunnlønn. 29 000 utbetalt. Lite tillegg da jeg har mest dagvakter

Skrevet

Der jeg jobber kan du tjene 50.000 i mnd om du jobber mye ekstra, overtid, netter m.m. Du kan altså tjene greit, men overskuddet i hverdagen og fritidsaktiviteter må du i så fall se langt etter. Du sier at du vil ha mange barn, og da er det nok vanskelig å jobbe mye turnus.

Anonymkode: 9833e...71b

• Liker 1
Skrevet

Jobber i 85% stilling. Har ingen tilleggsutdanning og ikke full anseinnitet.

Har 42000kr før skatt og 29500kr etter skatt.

Anonymkode: 1f4c5...e3e

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! 

Skrevet
På 29.8.2018 den 0.16, AnonymBruker skrev:

Lurer på før skatt og etter. Vurderer å bli det men fikk høre i dag at det er vanlig 0 få ca 19000 etter skatt... jeg vil ikke ta bachlor i sykepleie om det er så dårlig betalt.. det blir trossalt studielån på 150-200 000 i løpet av 3 år... 

Nå har jo sykepleierne tariffavtale som garanterer en minstelønn da.

Etter årets lønnsoppgjør er minstelønna til en nyutdannet sykepleier 386200,- Dette tilsvarer ca. 32000 pr. måned i brutto. Skatter man på 30% vil man ha utbetalt ca. 21.000,- bare for grunnlønna. Men som sykepleier har man jo en hel del tillegg for kveld, natt, helg og høytid. Disse tilleggene utgjør fort 30-40000 kr. pr år i en normal turnus.

I tillegg er det blitt mer og mer vanlig at kommuner tilbyr 10 års ansiennitet direkte til nyutdannede sykepleiere som et rekrutteringstiltak. Da snakker vi om en minstelønn på 446800,-

Sykepleierne har etter mange års kamp faktisk fått en anstendig lønn vil jeg påstå.

Anonymkode: 1389a...723

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...