AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #1 Skrevet 28. august 2018 bare lurer litt ? Anonymkode: 41b2d...11a
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #2 Skrevet 28. august 2018 Jeg er overbevist om at katten min har autisme. Så ja, jeg tror en del dyr kan få medfødt en form for psykiske lidelser som ligner de vi mennesker kan ha. Anonymkode: 92ae7...e24
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #3 Skrevet 28. august 2018 Det kommer vel litt an på hvordan man tenker på det. Det finnes nok dyr som er nevrologisk atypiske i måter som kan minne om autisme eller ADHD, men det finnes ingen diagnosemanual for å utrede dyr for adhd eller autisme og jeg ser vel uansett ikke helt poenget med å skulle gjøre dette. Anonymkode: f4d57...7b3 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #4 Skrevet 28. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er overbevist om at katten min har autisme. Så ja, jeg tror en del dyr kan få medfødt en form for psykiske lidelser som ligner de vi mennesker kan ha. Anonymkode: 92ae7...e24 Neppe. Den kan derimot ha blitt litt hjerneskadet av feks mangel på surstoff under fødsel. Som eksempel. Anonymkode: 22308...0eb
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #5 Skrevet 28. august 2018 Av de fire kattene jeg har (søsken) er det helt klart at den ene er...spesiell. Hva det er vet vi ikke men hun har alltid vert veldig rar. Anonymkode: 83ab5...b91
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 da jeg var barn fikk en venninne seg hund i familien, men denne måtte de gi bort fordi de mente at det var noe galt i hodet på hunden. den gikk til angrep på den yngre søsteren hennes, derfor bestemte de seg for å gi den bort. det var en Setter. men det kan vel like gjerne være rasen ? Anonymkode: 41b2d...11a
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neppe. Den kan derimot ha blitt litt hjerneskadet av feks mangel på surstoff under fødsel. Som eksempel. Anonymkode: 22308...0eb Hun er den mest intelligente katten jeg har hatt, så en hjerneskade er det nok ikke, nei. Anonymkode: 92ae7...e24
Perelandra Skrevet 28. august 2018 #8 Skrevet 28. august 2018 Min forrige katt oppførte seg som om han hadde Asperger, men kanskje det bare skyldes miljøpåvirkning fra sin matmor?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #9 Skrevet 28. august 2018 Just now, Perelandra said: Min forrige katt oppførte seg som om han hadde Asperger, men kanskje det bare skyldes miljøpåvirkning fra sin matmor? Hvordan oppførte katten seg? Anonymkode: cac51...ce8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #11 Skrevet 28. august 2018 Jeg er overbevist om at familiehunden har en hjerneskadeog er en stor grad av mentalt utviklingshemmet. Du ser det i blikket hans at han der, han er ikke helt god i hodet. Anonymkode: 4b6fc...774
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #12 Skrevet 28. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hun er den mest intelligente katten jeg har hatt, så en hjerneskade er det nok ikke, nei. Anonymkode: 92ae7...e24 Eh, feks evnen til å lære seg triks og kommandoer har ikke så mye med intelligens å gjøre. 2 minutter siden, Rucula said: Min hund har angst av ulike slag Noe som naturligvis er noe helt annet enn feks autisme. Det er velkjent at kanskje spesielt hunder kan slite med angst, mest kjent separasjonsangst og helt spesifikke angster. Anonymkode: 22308...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #13 Skrevet 28. august 2018 Er ganske sikker på at ene hunden min har noen autistiske trekk. Noe vansker med å forstå sosiale koder, tolker ofte sosiale settinger feil og veldig opphengt i ting han selv finner interessant. Ikke like fjernstyrt og lettlurt som resten av border colliene altså 😆 fantastisk type. Men utrolig snill er han og trolig den smarteste av dem, bare man finner hva som er den egentlige motivasjonen. Har hatt en med litt adhd likheter og. Først og fremst synlig gjennom konsentrasjonen, eller mangel på det, og enkelte irrasjonelle handlingsmønster utfra "normalen" i gitte situasjoner. Kuleste hunden jeg har hatt. Anonymkode: fcb48...f71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå