AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #1 Skrevet 28. august 2018 Er en jente på 18 år, med relativt stor vennekrets, og omringet av de jeg er glad. Har også en kjæreste jeg har det veldig fint med. Til tross for dette, føler jeg egentlig at hele meg bare er en stor vits. Ble nettopp ferdig med 13 års skolegang, den skolegangen var ikke akkurat noe å skryte av. Avsluttet på påbygg med 3 i snitt, og maange anmerkninger og oppgitte lærere. Av lærere har jeg alltid fått samme tilbakemelding: sliter med konsentrasjonen. Som naturligvis gikk utover resultater. Var også den ene i vennegjengen som hadde veldig lyst på jobb men slet med å få det. Enda verre, jeg slet rett og slett med å beholde de. Jeg ville så gjerne, men de blir aldri fornøyde med meg. Dette er såklart et stort knekk i selvfølelsen. og nå har jeg altså friår, der jeg skal jobbe et år. Har fått jobb, og nå blir vel målet at sjefen er fornøyd med meg og at jeg ikke får sparken. Igjen. Alt dette har ført til en jente som er ekstemet usikker på seg selv med dårlig selvfølelse. Jeg har utviklet en angst, og jeg er livredd fremtiden ikke bringer det jeg ønsker. Har satt meg et mål om å jobbe, tjene penger, få lappen. Og på siden ta opp fag å finne ut av hvordan jeg skal komme inn på studie jeg ønsker til neste år. Jeg er konstant stresset over å ikke få til målet mitt. Har blitt en veldig giddeløs, umotivert og en lat person når jeg aldri får mestringsfølelse og konstant umotivert. Hvordan skal jeg klare å snu tankegangen. For akkurat nå er jeg en vits, og det er hele fortiden også. Det er ikke noe å legge skjul på. Føler skam over meg selv. Anonymkode: 6b7be...fd6
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #2 Skrevet 29. august 2018 Du har ikke dårlig tid! Hvis du ikke er veldig motivert enda, så syns jeg du bare skal jobbe, få lagt vekk litt penger og enten reise litt eller være flink og spare det. Stress minst mulig. Kan jeg spørre hva du ønsker å studere? For meg var studier ganske tøft da jeg var 18-19 år, og angret på at jeg ikke ventet lenger. Man reflekterer så mye bedre når man har fått noen år på baken. Videre vil jeg anbefale at du prøver å snakke deg selv opp, bli din beste venn. Du har helt sikkert masse å by på, men som det er nå undergraver du deg selv. Anonymkode: a279a...e88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå