AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #1 Skrevet 28. august 2018 Når man har avtalt med en venninne at man skal besøke henne, en man ikke har sett på lenge, og man kommer dit også er det allerede besøk der...er det bare meg som misliker det? Jeg gleder meg til å oppdatere meg på venninnens liv og barna gleder seg til å leke med hennes barn, også kommer vi dit og må føre en anstrengt samtale med folk jeg ikke kjenner..og barna sier ikke en gang hei til mine, fordi de er opptatt i lek med de andre barna. Da burde hun i hvertfall sagt at vi bare kunne komme, men at de og de var der liksom, så vi var forberedt på det. Eller er det bare jeg som er rar? Anonymkode: 977d7...049 26
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #2 Skrevet 28. august 2018 Jeg liker absolutt å vite sånt, men nå er jeg muligens litt sær som liker å vite mest mulig om alt før jeg skal noe. Anonymkode: 83eb1...317 15
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #3 Skrevet 28. august 2018 Skjønner deg godt, hadde nok tenkt akkurat det samme. Men kanskje de andre hadde kommet uanmeldt? Anonymkode: 56e8d...424 6
Gjest Stella Rose Skrevet 28. august 2018 #4 Skrevet 28. august 2018 Misliker det jeg også, hadde vært fint å få beskjed at det kom andre også.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #5 Skrevet 28. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg godt, hadde nok tenkt akkurat det samme. Men kanskje de andre hadde kommet uanmeldt? Anonymkode: 56e8d...424 Nei, de hadde vært der et par dager... Anonymkode: 977d7...049
Duff Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 Jeg blir ikke veldig begeistret akkurat. Hvis det er mennesker man kan snakke uanstrengt med går det jo greitt men av og til har man ting å lufte som ikke er for alles ører. Uansett litt ufint å ikke gi beskjed. 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man har avtalt med en venninne at man skal besøke henne, en man ikke har sett på lenge, og man kommer dit også er det allerede besøk der...er det bare meg som misliker det? Jeg gleder meg til å oppdatere meg på venninnens liv og barna gleder seg til å leke med hennes barn, også kommer vi dit og må føre en anstrengt samtale med folk jeg ikke kjenner..og barna sier ikke en gang hei til mine, fordi de er opptatt i lek med de andre barna. Da burde hun i hvertfall sagt at vi bare kunne komme, men at de og de var der liksom, så vi var forberedt på det. Eller er det bare jeg som er rar? Anonymkode: 977d7...049 Reagerte som deg sist det skjedde og dro fortere enn planlagt. Veldig spesielt syns jeg. Anonymkode: 261c9...57f 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #8 Skrevet 28. august 2018 Det har skjedd med meg også. Var plutselig to andre familier på besøk hos vårt vennepar, så det ble jo fullt hus med mange barn rundt middagsbordet. Så de kom ikke tilfeldig innom. Jeg fikk så vidt snakket med de vi var på besøk hos og barna deres så jeg knapt. Hadde gledet meg til å catche up igjen med de vi var på besøk hos, i stedenfor ble det smalltalk (som jeg hater) med noen jeg ser annen hvert skuddår.. kall meg sær, men jeg hadde satt pris på å få vite at andre familier også var invitert på middag. Så er man hvertfall forberedt på det eller kan takke nei. Anonymkode: c252c...765 13
The Kitten Skrevet 28. august 2018 #9 Skrevet 28. august 2018 Enig med deg TS. Er noe med at samtalen blir mye mer anstrengt hvis det er ukjente tilstedet. 2
Gjest Katja09 Skrevet 28. august 2018 #10 Skrevet 28. august 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man har avtalt med en venninne at man skal besøke henne, en man ikke har sett på lenge, og man kommer dit også er det allerede besøk der...er det bare meg som misliker det? Jeg gleder meg til å oppdatere meg på venninnens liv og barna gleder seg til å leke med hennes barn, også kommer vi dit og må føre en anstrengt samtale med folk jeg ikke kjenner..og barna sier ikke en gang hei til mine, fordi de er opptatt i lek med de andre barna. Da burde hun i hvertfall sagt at vi bare kunne komme, men at de og de var der liksom, så vi var forberedt på det. Eller er det bare jeg som er rar? Anonymkode: 977d7...049 Jeg liker også å vite det på forhånd. Samtidig er det fint at folk er rause og inkluderende. En må bare ta det som det kommer.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #11 Skrevet 28. august 2018 Jeg hadde ikke likt dette, nei. Gi meg i det minste en beskjed først, om du skulle få uanmeldt besøk i siste lita, så kan jeg bestemme selv om jeg skal komme den dagen eller bare utsette avtalen. Anonymkode: d0c75...bd9 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #12 Skrevet 28. august 2018 Det hadde jeg reagert på. Hadde nok blitt et kort besøk. Det er jo det man har selskaper for. Når jeg blir invitert på besøk ønsker jeg jo at vi deler den tiden sammen. MEN, jeg møter jo ikke venner så ofte. Så derfor er tiden dyrbar. Hadde vi møttes oftere hadde det ikke vært et problem (var sånn tidligere).. Anonymkode: 8aff2...da0 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #13 Skrevet 29. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man har avtalt med en venninne at man skal besøke henne, en man ikke har sett på lenge, og man kommer dit også er det allerede besøk der...er det bare meg som misliker det? Jeg gleder meg til å oppdatere meg på venninnens liv og barna gleder seg til å leke med hennes barn, også kommer vi dit og må føre en anstrengt samtale med folk jeg ikke kjenner..og barna sier ikke en gang hei til mine, fordi de er opptatt i lek med de andre barna. Da burde hun i hvertfall sagt at vi bare kunne komme, men at de og de var der liksom, så vi var forberedt på det. Eller er det bare jeg som er rar? Anonymkode: 977d7...049 Du er kansje litt kravstor, ettersom du forventer full oppmerksomhet på deg og ditt barn hos henne... Det kan også være at det er en grunn til at denne veninnen har invitert flere dit samtidig, slik at hun feks ikke MÅ snakke om personlige ting med deg eller de andre. Kansje hun bare ønsket å være sosial. Har du prøvd å inkludere barnet ditt inn i leken med de andre barna? Hvordan går det da? Anonymkode: e3804...004 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #14 Skrevet 29. august 2018 Dette var kroken på døra for to vennskap for min del. Da dette ble normalen og ikke unntaket trakk jeg meg like greit unna og sluttet å treffe dem. Anonymkode: ef383...965 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #15 Skrevet 29. august 2018 Jeg har også opplevd dette. Da blir besøket kort, vi er der innom maks en time, og så stikker vi. Da sier jeg kanskje at det hadde vært hyggelig å få pratet litt ordentlig, kanskje vi kan avtale noe en annen gang. Anonymkode: 94ecf...b1a
Carrot Skrevet 29. august 2018 #16 Skrevet 29. august 2018 Oi, her er åpent hus og jeg har aldri tenkt at om noen kommer før andre så er det et problem? Normale sosiale antenner gjelder liksom.. Jeg får ikke besøk for å "oppdatere" noen om private ting jeg ikke kan snakke med alle vennene mine om - da avtaler jeg det spesielt i så fall og på en slik måte at det er helt klart at det er dette som er tema... Har aldri tenkt over at noen reagerer negativt på slikt, tror jeg må låne denne problemstillingen på neste jentekveld og høre hva de sier 8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #17 Skrevet 29. august 2018 2 timer siden, Carrot skrev: Oi, her er åpent hus og jeg har aldri tenkt at om noen kommer før andre så er det et problem? Normale sosiale antenner gjelder liksom.. Jeg får ikke besøk for å "oppdatere" noen om private ting jeg ikke kan snakke med alle vennene mine om - da avtaler jeg det spesielt i så fall og på en slik måte at det er helt klart at det er dette som er tema... Har aldri tenkt over at noen reagerer negativt på slikt, tror jeg må låne denne problemstillingen på neste jentekveld og høre hva de sier Det er sikkert noen som synes det er greit, men for min del så trives jeg best med å treffe en og en venninne. Det er helt greit at det kommer flere dersom det er andre felles venner, men jeg får ikke noe ut av overfladisk snakk med folk jeg ikke kjenner og mest sannsynlig aldri kommer til å se igjen. Og som noen nevnte - hvis man sees jevnlig, så er jo situasjonen en annen. Men når det er mange måneder mellom, så er det ikke greit! Anonymkode: 977d7...049 8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #18 Skrevet 29. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er kansje litt kravstor, ettersom du forventer full oppmerksomhet på deg og ditt barn hos henne... Det kan også være at det er en grunn til at denne veninnen har invitert flere dit samtidig, slik at hun feks ikke MÅ snakke om personlige ting med deg eller de andre. Kansje hun bare ønsket å være sosial. Har du prøvd å inkludere barnet ditt inn i leken med de andre barna? Hvordan går det da? Anonymkode: e3804...004 Nei, kravstor er jeg ikke når det er bortimot et år siden jeg så henne sist. Og ja, selvfølgelig inkluderer jeg barna i leken med de andre og det gikk fint. Men poenget er den følelsen du får når du kommer og det er dette som møter deg. Anonymkode: 977d7...049 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #19 Skrevet 29. august 2018 Det kan være helt greit at det flere der, men da er det fint å bli informert på forhånd. Opplever også flere ganger at jeg har avtale med noen om å gjøre noe konkret, lunsj ute etter noe slikt, så kommer det plutselig personer som jeg ikke engang kjenner. Det er meget ubehagelig Anonymkode: 0e9c1...f4e 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #20 Skrevet 29. august 2018 3 timer siden, Carrot skrev: Oi, her er åpent hus og jeg har aldri tenkt at om noen kommer før andre så er det et problem? Normale sosiale antenner gjelder liksom.. Jeg får ikke besøk for å "oppdatere" noen om private ting jeg ikke kan snakke med alle vennene mine om - da avtaler jeg det spesielt i så fall og på en slik måte at det er helt klart at det er dette som er tema... Har aldri tenkt over at noen reagerer negativt på slikt, tror jeg må låne denne problemstillingen på neste jentekveld og høre hva de sier Dette har vært problemet for min del, at de som synes det er helt greit tar det for gitt at andre også synes det er helt greit. Har selvfølgelig full respekt for at andre synes det er en fin omgangsform, men har savnet respekt for at jeg ikke synes det. Anonymkode: ef383...965 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå