Gå til innhold

Kattungene mine er helt gale og har ødelagt ting for flere tusen kr :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er strax 7 mnd og helt crazy. Ingenting kan stå framme for de ødelegger absolutt alt. Tallerkner/glass blir knust, mat blir spist, blomsterpotter knust, ladere tygget på, mobiler/pc-er blir ripet opp. Jeg har ikke råd til dette her! 

Har prøvd å kjefte, sprute vann, låse de inne på badet, alt mulig men ingenting hjelper. Nå har mac-en min blitt ødelagt så da var det 15.000 kr rett i dass :( 

Hva gjør man med sånne katter? Kan vel ikke avlive dem akkurat heller? 

Anonymkode: 8d237...a50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det med kattunger. Du får rett og slett kattesikre huset ditt. Og nei, du avliver ikke kattene fordi.

Anonymkode: 2e7db...ed6

• Liker 18
Skrevet

Hvor mange har du? Sånn er katter, de gjør som de vil og kan ikke oppdras som en hund.

Anonymkode: 1676c...f8f

• Liker 3
Skrevet

Nei, du kan ikke avlive dem. Kattunger er nettopp det, unger. De utforsker og leker. Det du må gjøre er å kattesikre boligen din, slik at de ikke ødelegger ting. 

Mer det innekatter forresten? 

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mange har du? Sånn er katter, de gjør som de vil og kan ikke oppdras som en hund.

PS TS, anbefaler deg at du setter deg mer inn i det dyret du har lyst på FØR du skaffer deg det neste gang.

• Liker 28
Gjest Stella Rose
Skrevet

Slipp de ut, de er store nok, så kan de rase fra seg ute.

(nå får jeg nok kjeft :fnise:)

Skrevet

Slik er det med katter, og særlig kattunger. 

Og det blir IKKE bedre av kjefting, og spruting med vann. 

Hva man gjør? Sørger for å aktivisere dem gjennom leker, lek og oppmerksomhet. Reagerer rolig og behersket når de gjør noe uønsket. Og ikke minst - man tilpasser seg. Mac og annen elektronikk står aldri rett ved vann. Man har ikke planter i hus. Alt av høye vaser og knusbare gjenstander er låst inn. Sofahjørner er dekket med pledd (og de har flere klorestativ). Ladere legges bort. Alt spisbart gjemmes. Mat skal aldri stå fremme, det kan jo være giftig for dem. 

Anonymkode: 599b7...170

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Vampen skrev:

Nei, du kan ikke avlive dem. Kattunger er nettopp det, unger. De utforsker og leker. Det du må gjøre er å kattesikre boligen din, slik at de ikke ødelegger ting. 

Mer det innekatter forresten? 

De er 7 mnd så innekatter foreløpig. Har vært litt ute med dem i bånd. Nå er en venninne dritsur på meg fordi hun passet den ene kattungen og hun ødela masse i leiligheten som jeg må betale for :( Er så flau. Og blakk ikke minst. Må reise helt til Stockholm for å kjøpe noen stoler som ble ødelagt.. det blir dyrt. 

Jeg leker og koser masse med de altså. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt flere katter og har aldri opplevd skader som du snakker om. 
Sofa som har blitt kloret opp, ja. Men det ser jeg på som en selvfølge. Men det du snakker om har jeg aldri opplevd. Det nytter ikke å kjefte på katter, de gir blanke faen. Du må gi kattungene noe å leke med. Hårstrikk, q-tips, esker, leker osv. 

Anonymkode: 56f4a...c93

• Liker 10
Skrevet

Forstår ikke helt hvordan dette kan ha skjedd, kjenner jeg føler du overdriver litt.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Stella Rose skrev:

Eniig. Gjorde det med vår kattunge

Anonymkode: 8ec32...914

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva man gjør? Sørger for å aktivisere dem gjennom leker, lek og oppmerksomhet. Reagerer rolig og behersket når de gjør noe uønsket. Og ikke minst - man tilpasser seg. Mac og annen elektronikk står aldri rett ved vann. Man har ikke planter i hus. Alt av høye vaser og knusbare gjenstander er låst inn. Sofahjørner er dekket med pledd (og de har flere klorestativ). Ladere legges bort. Alt spisbart gjemmes. Mat skal aldri stå fremme, det kan jo være giftig for dem. 

Høres ut som man må tilpasse hele boligen til katten. 

Det må da kunne gå an å lære dem til å ikke ødelegge? 

Anonymkode: bf96f...99a

Skrevet

Egentlig klarer jeg ikke helt å tro på TS, jeg har sikkert hatt 50 katter tilsammen i mitt liv, aldri har de oppført seg slik TS beskriver.

Anonymkode: 0edfb...c25

• Liker 16
Skrevet
3 minutter siden, Stella Rose said:

Så de begynner å reprodusere seg og lager flere kattunger? Flott. Dritbra dyreeier, du.

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke helt hvordan dette kan ha skjedd, kjenner jeg føler du overdriver litt.

Eh nei, dette skjer daglig. Har aldri opplevd så rampete katter før. Og jeg fikk nettopp en lang og sur melding fra venninna mi som forventer at jeg reiser til Stockholm og får tak i nye stoler til henne... For hun passet den ene kattungen mens jeg var på ferie, og hun har klort opp stoffet i stolene. 

Pleier ta oppvasken kjapt men ikke alltid jeg rekker. Så da blir ting knust. Trodde det skulle bli bedre når de ble eldre men nei.. 

Gjest Stella Rose
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så de begynner å reprodusere seg og lager flere kattunger? Flott. Dritbra dyreeier, du.

Jeg viste det ville komme en slik kommentar, hørt om kastrering ?

Skrevet
2 minutter siden, Stella Rose skrev:

Jeg viste det ville komme en slik kommentar, hørt om kastrering ?

Enig og være med dem ut og leke med dem ute. 

Dersom de er helt gale, mener jeg avliving er greit også. 

Anonymkode: 8ec32...914

• Liker 4
Skrevet

Kattene er ikke problemet, du er problemet - du har ikke fjernet ting de kan ødelegge/spise. Det blir som å barnesikret huset. 

Anonymkode: 93dea...fa3

• Liker 10
Skrevet

Men du skal da vel ikke betale for skader som katta gjorde hos venninna di!?

Anonymkode: 2e7db...ed6

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke mac-en ved vann, den ligger på bordet ved tv-en. Men kattene klorer på mac-en, og de har ødelagt skjermen. Aner ikke hvordan det er mulig men de oppfører seg som en flokk med 10 elefanter. 

Laderne mine ligger i en bastkurv eller hva det heter i en kommode, men kattene har lært seg å dra disse kurvene ut. Helt seriøst. Har aldri opplevd maken. Jeg vet jo at jeg må betale venninna mi for det som er ødelagt men er bare så utrolig kjipt.. er snakk om 5000 kr for 2 stoler :( 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...