Gå til innhold

Morgentrening vs ettermiddag/kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva foretrekker dere? Trene om morgenen eller ettermiddag/kveld? Hvorfor? Merker dere forskjell på energinivå i løpet av dagen om dere trener tidlig sammenliknet med sent eller ikke i det hele tatt?

Anonymkode: 2ea63...68b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker morgen, mest fordi det er roligst på treningssenteret veldig tidlig. Det er sjelden jeg rekker det pga. arbeidstiden min. Det er også mye enklere for meg å motivere meg til å trene tidlig, da jeg ofte er sliten etter jobb. Jeg får veldig mye energi av å trene tidlig!

Anonymkode: 086e6...a95

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mest overskudd og energi om morgenen, så trener helst før jobb. 

Rekker jeg ikke det går ettermiddag greit, men har ikke samme energinivå som på morgenen. 

Har definitivt best treningsutbytte i helgen. Da kan jeg ta en rolig morgen med god frokost, og trene tidlig formiddag. Da har jeg energien til å trene i 2-3 timer. 

Anonymkode: 1ae7d...901

Gjest JeSuisLouise
Skrevet

Jeg blir helt utslitt av trening, får aldri den energien alle snakker om. Har PT via jobben, i arbeidstiden. Er ikke veldig effektiv på jobb etter jeg har trent, for å si det sånn. Foretrekker å trene sent på ukedagene, i 20-21-tiden. Så hjem og ta en dusj også sover jeg så godt :) 

I helgene liker jeg å starte dagene med trening, men da har jeg jo fått sovet ut. 

Skrevet
5 minutter siden, JeSuisLouise skrev:

Jeg blir helt utslitt av trening, får aldri den energien alle snakker om. Har PT via jobben, i arbeidstiden. Er ikke veldig effektiv på jobb etter jeg har trent, for å si det sånn. Foretrekker å trene sent på ukedagene, i 20-21-tiden. Så hjem og ta en dusj også sover jeg så godt :) 

I helgene liker jeg å starte dagene med trening, men da har jeg jo fått sovet ut. 

Du kan jo legge deg tidligere i ukedagene?

Anonymkode: 09f3e...03b

Gjest JeSuisLouise
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo legge deg tidligere i ukedagene?

Anonymkode: 09f3e...03b

Det hjelper ikke. Trening gjør meg utslitt uansett. Jeg trener fordi det er bra for helsa, men jeg har aldri opplevd å få mer energi av det. Har vært aktiv i mange år. 

Skrevet

Foretrekker å trene etter jobb, er ikke helt våken om morgenen. I helgene starter jeg dagen med trening. 

Skrevet

Ettermiddag passer best for meg. Er B-menneske, og vil ikke prioritere bort verdifulle timer med søvn for å trene før jobb.

I helgene trener jeg på formiddagen, men jeg merker ikke noe forskjell på energinivået bortsett fra at jeg sover bedre og er mindre amper og rastløs etter at jeg begynte å trene.

Anonymkode: fe28e...061

Skrevet

Beste treningsøkten er midt på dagen, men det er sjeldent jeg får til pga jobb og familieliv. Men de helgene hvor jeg kan trene rundt kl 12 er de aller beste.

På morgenen blir det sjeldent bra, daff, lite energi og generelt svak med dertil dårligere treningsutbytte.

Rett etter jobb fungerer som en veldig god nummer 2. Altså etter kl 16:00.

Skrevet (endret)

På hverdager trener jeg på ettermiddagen/kvelden. I helgene etter frokost eller lunsj. 

Har ikke lagt merke til at energinivået er annerledes, nei. Er ikke noe jeg fører dagbok over akkurat.

Endret av penny_
Skrevet

Morgen

Får mer energi, blir mer fornøyd og glad. Hvis jeg trener sent, går det lengre tid før jeg sovner.

Skrevet

Foretrekker å trene i 10-11-tiden, og er så heldig å ha mulighet til det. Da har jeg rukket å våkne, og det er færre personer på senteret. Jeg trener av helsemessige årsaker og blir fort sliten utover dagen. Om jeg ikke trener tidlig på dagen, vet jeg at det muligens ikke blir noe trening om jeg venter for lenge. Det er også slitsomt for meg å trene med mye støy og mennesker rundt meg, pga jeg tar inn inntrykk mer enn normalt. Jeg har vært så heldig å ha senteret helt for meg selv noen ganger, og ingenting er bedre enn det!

Anonymkode: 98519...f1c

Skrevet

Føler jeg konstant har mangel på søvn, så å stå opp grytidlig for å rekke trening før jobb er temmelig utelukket for min del. Men misunner jo kolleger som stadig gjør det. Selv trenger jeg typisk ved 18-20-tiden.

Skrevet

Ettermiddagen (rundt kl. 15-19) er helt klart mest optimalt for meg når det kommer til styrke. Presterer ikke like godt om morgenen som det jeg gjør utpå dagen.

Kondisjonstrening merker jeg liten forskjell mellom tidlig og sent på dagen, men styrketreningen merker jeg av en alle grunn god forskjell på. 

Skrevet
50 minutter siden, Eira. skrev:

Ettermiddagen (rundt kl. 15-19) er helt klart mest optimalt for meg når det kommer til styrke. Presterer ikke like godt om morgenen som det jeg gjør utpå dagen.

Kondisjonstrening merker jeg liten forskjell mellom tidlig og sent på dagen, men styrketreningen merker jeg av en alle grunn god forskjell på. 

Skjønner jeg godt. Samme for meg og jeg trener stort sett styrke. Det er nok ikke så merkelig, har hørt dette fra så mange og det er i tillegg en del forskning som viser dette.

Skrevet
29 minutter siden, debattanten skrev:

Skjønner jeg godt. Samme for meg og jeg trener stort sett styrke. Det er nok ikke så merkelig, har hørt dette fra så mange og det er i tillegg en del forskning som viser dette.

Ja, har også lest noe om dette, men finner det ikke igjen i farta. Mener artikkelen jeg leste faktisk oppga ganske nøyaktige klokkeslett for når utbyttet styrkemessig var størst. Interessant! 

Litt synd, for det er også i denne tiden treningssenteret er mest fylt opp😅

Skrevet

Morgenen før jobb. Jeg har treningsrom hjemme (med mølle og manualer fra 2-20 kilo + pullup/dips-stativ. Jeg trener da med det samme jeg står opp. Bruker mest videoer som jeg streamer fra amerikanske Beachbody. Liker veldig godt å starte dagen med trening. Når jeg ikke gjør det føler jeg meg slappere og litt blæh. 

Det er blitt fast rutine å bare stå opp- ta på treningstøy og starte! :) 

Anonymkode: c4460...326

Skrevet

Liker best å trene på morgenen. Gir alltid en god start på dagen min, samt at jeg har mest energi rett etter frokost.

Men skal begynne i ny jobb smart, noe som gjør at jeg ikke lenger vil rekke å treme på morgenen. Så nå må jeg bli vant til å trene på ettermiddagen. Går nok fint det også, handler vel mest om vane 😊

Skrevet

Foretrekker å trene på ettermiddagen. Trener stort sett styrke, og føler jeg har mest energi på kvelden.  

I helgene trener jeg ofte i 12-tiden. Trening før det fungerer veldig dårlig for min kropp. Men det er vel en vanesak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...