AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #1 Skrevet 28. august 2018 Jeg er lærling og jobber i en mannsdominert bransje. I dag var det en som sa at jeg var veldig flink og at det er mange som har sagt det. Han sa også at jeg virkelig både kan og vil. Setter selvsagt veldig stor pris på det, men klarer ikke helt å tro på det. Skjønner jo at han mener det og at han ikke sier det bare på tull, men likevel. Jeg er ekstremt vimsete og rotete og sliter skikkelig med konsentrasjon og fokus. Får en beskjed og glemmer det etterpå, klarer ikke å se for meg hvordan ting skal være når noen forklarer for meg og er generelt veldig fjern. Jeg må ofte improvisere, noe som er et skikkelig stressmoment fordi jeg aldri vet om jeg har gjort det riktig. Det at jeg er kvinne i den bransjen gjør at jeg føler at jeg har noe å bevise, som igjen gjør at jeg jobber steinhardt og presser kroppen sånn at jeg er fysisk utslitt og har vondt på slutten av dagen. Enda et stressmoment. I tillegg overser jeg viktige detaljer og glemmer å tenke over viktige ting som kan ha innvirkning på utførelsen og resultatet av arbeidet. Derfor klarer jeg ikke å forstå hvorfor jeg får skryt når jeg vet så godt hvor tufsete jeg egentlig er. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men jeg tenker på det enda det er flerfoldige timer siden, og jeg hadde satt pris på noen rasjonelle ord, for jeg klarer virkelig ikke å tenke rasjonelt nå. Trenger å slappe av. Anonymkode: 7f00e...669
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #2 Skrevet 28. august 2018 Glemte å legge til at det som stresser meg mest med sånn skryt, er at jeg er redd for å gjøre en feil som endrer synet folk har på meg. Eller at jeg får en litt vanskeligere oppgave enn jeg er vant til som krever mye konsentrasjon og tenking, og at jeg ikke klarer å fullføre den. Vil ikke skuffe noen, og er redd for å skuffe meg selv også. Vil ikke at folk skal vite hvor kaotisk jeg egentlig er. Anonymkode: 7f00e...669
bib_84 Skrevet 28. august 2018 #3 Skrevet 28. august 2018 1. At ting føles veldig kaotisk for deg betyr ikke nødvendigvis at andre oppfatter det/deg sånn. Er det lenge siden du begynte? Jeg sliter ofte med en følelse av kaos når jeg er ny i en jobb/situasjon - det er forferdelig, men går seg som regel til. 2. De fleste husker hvordan det er å være ny (nå vet ikke jeg hvor lenge du har vært der, men så lenge du er lærling regner jeg det som ny), så selv om du gjør noen feil betyr ikke det at de ser på deg som håpløs. ALLE gjør feil innimellom. At du jobber hardt og viser vilje til å lære er det viktigste, og sikkert årsaken til at du fikk skryt. Ta det til deg! Håper det går seg til, og hvis ikke kan du kanskje be din nærmeste leder om en medarbeidersamtale? Si at du føler deg en del usikker og gjerne vil ha tilbakemelding slik at du har noe å jobbe videre med.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #4 Skrevet 28. august 2018 6 minutter siden, bib_84 skrev: 1. At ting føles veldig kaotisk for deg betyr ikke nødvendigvis at andre oppfatter det/deg sånn. Er det lenge siden du begynte? Jeg sliter ofte med en følelse av kaos når jeg er ny i en jobb/situasjon - det er forferdelig, men går seg som regel til. 2. De fleste husker hvordan det er å være ny (nå vet ikke jeg hvor lenge du har vært der, men så lenge du er lærling regner jeg det som ny), så selv om du gjør noen feil betyr ikke det at de ser på deg som håpløs. ALLE gjør feil innimellom. At du jobber hardt og viser vilje til å lære er det viktigste, og sikkert årsaken til at du fikk skryt. Ta det til deg! Håper det går seg til, og hvis ikke kan du kanskje be din nærmeste leder om en medarbeidersamtale? Si at du føler deg en del usikker og gjerne vil ha tilbakemelding slik at du har noe å jobbe videre med. Takk! Har jobbet der ganske nøyaktig et år nå. Jeg var mye verre i starten der(noe han også påpekte, hehe) så det har jo selvsagt kommet seg. Jeg har blitt flinkere og vet naturligvis i større grad hva som skal gjøres og hvordan. Det som derimot ikke har bedret seg er konsentrasjonsproblemene og alt kaoset i hodet som forstyrrer. Nærmeste leder er som regel på kontoret, på inspeksjon eller møte, og har ikke så mye oversikt over hva jeg gjør bra og dårlig. Men takk for tipset uansett! Anonymkode: 7f00e...669
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå