Prøver18 Skrevet 28. august 2018 #1 Skrevet 28. august 2018 Hva er deres årsak til barneløsheten? 😊 Jeg og legen min mistenker at det er pga kort lutealfase. (Ca 8-9 dager). Ble henvist til sykehuset idag
prettylittlemisfit Skrevet 28. august 2018 #2 Skrevet 28. august 2018 Nå har vi ikke prøvd så veldig lenge, men hadde ett svangerskap utenfor livmor og måtte fjerne ene egglederen. Han som opererte meg sa at den andre så veldig bra ut, fikk også vite at jeg har endometriose.. Men vi gleder oss til å begynne å prøve igjen om noen uker Lykke til ❤️
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #3 Skrevet 28. august 2018 En mikroskopisk feil i arveanlegget hos en av oss. Tok over fem år med prøving og utredning før vi fikk diagnosen. Så her er donasjon eneste mulighet. Anonymkode: 8c338...ab8 1
Prøver18 Skrevet 28. august 2018 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2018 1 time siden, prettylittlemisfit skrev: Nå har vi ikke prøvd så veldig lenge, men hadde ett svangerskap utenfor livmor og måtte fjerne ene egglederen. Han som opererte meg sa at den andre så veldig bra ut, fikk også vite at jeg har endometriose.. Men vi gleder oss til å begynne å prøve igjen om noen uker Lykke til ❤️ Da er vel endometriose årsaken. Det er dritt da! ble kikhullsoperert for 1,5 år siden pga mistanke til endo. Så bra den andre så bra ut! lykketil dere også! synd du måtte fjerne ene da 1
Prøver18 Skrevet 28. august 2018 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: En mikroskopisk feil i arveanlegget hos en av oss. Tok over fem år med prøving og utredning før vi fikk diagnosen. Så her er donasjon eneste mulighet. Anonymkode: 8c338...ab8 Oi, wow. Det er jo et slag i trynet da 😮
Stjernedryss91 Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 Finner ingen årsak 😕 Alle blodprøver, undersøkelser og lap uten funn. Eneste to små flekker endometriose, men det fikk jeg beskjed om at ikke skulle ha noe å si. 1
Prøver18 Skrevet 28. august 2018 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2018 15 minutter siden, Stjernedryss91 skrev: Finner ingen årsak 😕 Alle blodprøver, undersøkelser og lap uten funn. Eneste to små flekker endometriose, men det fikk jeg beskjed om at ikke skulle ha noe å si. Åhh kjenner en jente med sykt alvorlig endometriose som fikk klaff etter mange år den første pp hun brukte clearblue advanced monitor
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #8 Skrevet 29. august 2018 Vi er uforklarlig infertile. Alt ser fint ut, men vi prøvde i nærmere tre år uten at det skjedde noe. Nå er vi ikke barnløse mer, vi fikk et barn ved hjelp av ivf Anonymkode: cf58d...c00 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #9 Skrevet 29. august 2018 Jeg hadde en sjelden sykdom som jeg ble behandlet for som barn. Med den sykdommen så er man født med lav fertilitet, man kommer mye tidligere i overgangs alder og behandlingen som jeg gjorde får å bli frisk gjorde også mye skade. Som 18 åringen hadde jeg allerede da en AMH verdi på 1 Anonymkode: b6e2a...df4 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #10 Skrevet 30. august 2018 På 28.8.2018 den 21.32, Prøver18 skrev: Hva er deres årsak til barneløsheten? 😊 Jeg og legen min mistenker at det er pga kort lutealfase. (Ca 8-9 dager). Ble henvist til sykehuset idag Trist med kort fase. Hva blir behandling? Grunnen til at jeg ikke har klart å bli gravid ennå er pga adenomyose og endometriose. De er forsåvidt usikre på om det er adenomyose jeg har, eller et intramuralt myom. Anonymkode: defb4...bad
Prøver18 Skrevet 30. august 2018 Forfatter #11 Skrevet 30. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Trist med kort fase. Hva blir behandling? Grunnen til at jeg ikke har klart å bli gravid ennå er pga adenomyose og endometriose. De er forsåvidt usikre på om det er adenomyose jeg har, eller et intramuralt myom. Anonymkode: defb4...bad Åja. Såpass! Det er vondt da tror det blir crinone 😅
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #12 Skrevet 30. august 2018 Komboen dårlig sædkvalitet og pco er vårt problem. Min pco ble ikke utredet noe mer pga hans kvalitet uansett gjorde at vi måtte ha prøverør.. Jeg har muligens pcos, muligens manglende eggløsning.. Venter vårt første barn nå etter full klaff på første icsi-forsøk ❤️ Anonymkode: 72c79...c1d 3
Prøver18 Skrevet 30. august 2018 Forfatter #13 Skrevet 30. august 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Komboen dårlig sædkvalitet og pco er vårt problem. Min pco ble ikke utredet noe mer pga hans kvalitet uansett gjorde at vi måtte ha prøverør.. Jeg har muligens pcos, muligens manglende eggløsning.. Venter vårt første barn nå etter full klaff på første icsi-forsøk ❤️ Anonymkode: 72c79...c1d Åja spennende 😍😍😍
Stjernedryss91 Skrevet 31. august 2018 #14 Skrevet 31. august 2018 På 29. august 2018 den 23.09, AnonymBruker skrev: Vi er uforklarlig infertile. Alt ser fint ut, men vi prøvde i nærmere tre år uten at det skjedde noe. Nå er vi ikke barnløse mer, vi fikk et barn ved hjelp av ivf Anonymkode: cf58d...c00 Så kjekt å høre at det gikk bra, gratulerer så masse :D Hva syntes du/dere om ivf prosessen, og måtte dere gjennom mange forsøk?
Stjernedryss91 Skrevet 31. august 2018 #15 Skrevet 31. august 2018 På 29. august 2018 den 0.46, Prøver18 skrev: Åhh kjenner en jente med sykt alvorlig endometriose som fikk klaff etter mange år den første pp hun brukte clearblue advanced monitor Har selv brukt denne monitoren med fullt utslag. Har ingen problemer med å finne eggløsning grunnet tydelige symptomer, men godt det fungerte for henne :D 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #16 Skrevet 31. august 2018 Jeg er henvist til sykehuset for videre utredning. Fastlegen finner ingenting gale. Har noe uregelmessige sykluser så regner jeg må gjennom å finne ut om jeg har eggløsning hver syklus. Anonymkode: 6b92e...dd4 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #17 Skrevet 31. august 2018 Jeg er ikle barnløs, han en fra før som kom i PP 9 (tror reelt sett det var PP 7). Har prøvd på nr 2 uten hell i over 2 år (4 år uten prevensjon, men 2 år med aktiv prøving og Letrozol osv). Vet ikke hvorfor da tester er glimrende, men har begynt å mistenke endometriose. Eventuelt så er det pga lavt stoffskifte. Alle i min familie er superfertile også i godt voksen alder, så det er nok noe spesifikt med meg og/eller mannen. Vi skal igang med IVF, men jeg ser ikke helt hvordan det skal hjelpe. Anonymkode: ce247...582 1
Prøver18 Skrevet 1. september 2018 Forfatter #18 Skrevet 1. september 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikle barnløs, han en fra før som kom i PP 9 (tror reelt sett det var PP 7). Har prøvd på nr 2 uten hell i over 2 år (4 år uten prevensjon, men 2 år med aktiv prøving og Letrozol osv). Vet ikke hvorfor da tester er glimrende, men har begynt å mistenke endometriose. Eventuelt så er det pga lavt stoffskifte. Alle i min familie er superfertile også i godt voksen alder, så det er nok noe spesifikt med meg og/eller mannen. Vi skal igang med IVF, men jeg ser ikke helt hvordan det skal hjelpe. Anonymkode: ce247...582 Jeg har også LS. Det kan selvfølgelig ha noe med det å gjøre 😊
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #19 Skrevet 1. september 2018 18 timer siden, Stjernedryss91 skrev: Så kjekt å høre at det gikk bra, gratulerer så masse 😄 Hva syntes du/dere om ivf prosessen, og måtte dere gjennom mange forsøk? Tusen takk! Prosessen var litt spennende, og tøff psykisk. Jeg hadde ikke noe særlig bivirkninger, men negativ test etter ivf var ekstra tungt. Det gikk på 3. forsøk Anonymkode: cf58d...c00 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #20 Skrevet 1. september 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikle barnløs, han en fra før som kom i PP 9 (tror reelt sett det var PP 7). Har prøvd på nr 2 uten hell i over 2 år (4 år uten prevensjon, men 2 år med aktiv prøving og Letrozol osv). Vet ikke hvorfor da tester er glimrende, men har begynt å mistenke endometriose. Eventuelt så er det pga lavt stoffskifte. Alle i min familie er superfertile også i godt voksen alder, så det er nok noe spesifikt med meg og/eller mannen. Vi skal igang med IVF, men jeg ser ikke helt hvordan det skal hjelpe. Anonymkode: ce247...582 Det er det samme som hos oss. Alle tester ser fine ut, det går bare ikke. Og både i min og mannens familie blir folk gravide lett helt opp i 40-årene. Men det gikk med ivf likevel. Lykke til Anonymkode: cf58d...c00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå