Gå til innhold

Kunne du vært sammen med/datet en som var gjerrig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd jeg kom over på KG. Og da mener jeg ikke en som f.eks vil handle på Rema istedet for på Jacob's. Men mer ekstremvarianten. Som tar med seg VANN (!) fra Norge på ferie, bruker teposer om igjen, lar vær å sette på strømmen for å spare penger. Hva tenker dere om sånne folk? Er de attraktive som partnere? 

Jeg møtte en mann en gang som var ganske gjerrig. Han spiste bare first price-mat og ville aldri finne på noe som kostet penger. Ble ikke mer enn et par dates for å si det sånn. 

Anonymkode: b3652...4b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope! Hvordan skal man oppleve noe med en sånn? Datet en sånn en periode. Det ble litt kjedelig. Det er flott med økonomisk sans, men det får være grenser. Man må leve litt også ☺

• Liker 3
Skrevet

Nei! Aldri🙄

• Liker 2
Skrevet

Sparsommelig: Ja. Gjerrig: NEI. 

• Liker 4
Skrevet

Absolutt ikke noe for meg. Jeg elsker mat, opplevelser, reiser, kultur og hverdagsluksus (kjøpe en god kaffe på vei til jobb, sushi på en tirsdag, brød fra baker o.l.). Shopper aldri da, men en partner å oppleve med er viktig for meg.

Anonymkode: 320ab...9af

• Liker 2
Gjest Minesveiper
Skrevet

Nei, hadde ikke giddet det. 

Skrevet

Nei, overhodet. Jeg er imot overforbruk, men jeg vil jo kose meg, og oppleve ting.

Anonymkode: 2aab7...e37

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nei.

Fattig, ja dersom han hadde en grunn til det, men ikke gjerrig. 

Endret av Perle
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd jeg kom over på KG. Og da mener jeg ikke en som f.eks vil handle på Rema istedet for på Jacob's. Men mer ekstremvarianten. Som tar med seg VANN (!) fra Norge på ferie, bruker teposer om igjen, lar vær å sette på strømmen for å spare penger. Hva tenker dere om sånne folk? Er de attraktive som partnere? 

Jeg møtte en mann en gang som var ganske gjerrig. Han spiste bare first price-mat og ville aldri finne på noe som kostet penger. Ble ikke mer enn et par dates for å si det sånn. 

Anonymkode: b3652...4b3

Å bruke teposer om igjen er da ikke gjerrig. Det er sparsommelig. Men ikke særlig sjarmerende om han forlanger at andre skal bruke teposene om igjen...

Å kjøpe frist Prince er heller ikke gjerrig. 

For meg er gjerrig å snylte på andre, å bruke penger på seg selv, men ikke unne andre noe. Være gnien når man kjøper gaver eller har gjester, men ta for seg når man er på besøk hos andre. Å spare den beste maten til gjestene har gått. Å la seg spandere på uten å spandere tilbake. Å være langt mer sparsommelig enn økonomien tilsier. Å være mer sparsommelig ovenfor andre enn ovenfor seg selv. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, Thyra skrev:

For meg er gjerrig å snylte på andre, å bruke penger på seg selv, men ikke unne andre noe.

Enig. Verste egenskapen noen kan ha, er å ikke unne andre noe. Og det er mange som faktisk har dette i seg, handler heller ikke bare om ting som kan kjøpes for penger, men å unne andre noe så enkelt som glede i livet. Men det går vel kanskje like mye på misunnelse og sjalusi, som gjerrighet. 

Skrevet

Nei, det er nok uaktuelt. Jeg er glad i å gå ut å spise, gå på museum, konserter, festivaler, dra på reiser etc, og ønsker å gjøre dette med en partner. 

Skrevet

Jeg kunne godt vært.sammen med en som aldri ville spise ute eller gå på konserter, eller som kjøpte alt på First Price. Problemet oppstår når de begynner å utnytte meg økonomisk, og det gjør de aller fleste slike mennesker. Alt fra at han kjøper på FP til seg selv men isteden spiser opp min "dyre" mat, til at de alltid krever tilbake penger de må legge ut for meg (om det så var 5 kr) men "glemmer" å betale når det er de som har lånt penger. Da går jeg.

Skrevet

Nei. Hverken den ene eller ande varianten av å være gjerrig.

Å spare er vel så bra det, men fornuftig sparing er heller ikke det samme som å være gjerrig. Kunne aldri vært sammen med en gnien mann.

Anonymkode: 2c71f...e9f

Skrevet

Menn er til for å spandere på oss kvinner.

Men eksemplene dine spriker litt. For eksempel kan man spare ganske mange tusen i året , nok til en god ferietur, bidrag til oppussing av badet , førerkort eller hva man skulle trenge, på å skru av varmen i rom man ikke er i for å spare strømutgifter.
Men å spare på teposer for å bruke de to ganger, AV den grunn å spare de 0,75 kr en tepose koster, ja det er sært. Men forøvrig er det like mye smak i en tepose etter 1 kopp, så om man vil drikke en kopp til rett etterpå kan man fint bruke sammetepose.
Å pakke den inn og ta den neste morgen derimot er no annet...

Anonymkode: 2c71f...e9f

Skrevet

Nei, det ville nok funket dårlig for min del. Hvis man aldri skal unne seg noe ekstra overhodet, og hver eneste dag følge en strikt plan med null handlingsrom, ville det klikket for meg ganske kjapt. Hadde nok ikke holdt ut slik over lang tid. Jeg er avhengig av ha å litt kos i hverdagen og samtidig kunne oppleve noe i løpet av et år. Mener det er stor forskjell på å være sparsom, kontra det å være på grensen til fanatisk hva gjelder personlig økonomi.

Når sant skal sies, hadde jeg heller ikke orket å leve med en person uten økonomiske antenner. Liker ikke å bruke penger jeg ikke har sånn uten videre. Eller sløse bort masse oppspart kapital på intetsigende tullball. Man har gjerne en del faste utgifter som skal betales. Dessuten er det greit å ha litt penger i bakhånd, om noe skulle skje.

Anonymkode: 51c96...0f7

Skrevet

Er jo greit å være gjerrig mens man er singel og spare opp kapital på hver sin kant (og spare seg seksuelt) så man virkelig kan kose seg når man blir sammen, med hverandre og med pengene!

Skrevet

Spiller ingen rolle for min del. Jeg har råd til å kjøpe det jeg vil og gjøre det jeg vil og om han vil noe annet er jo hans sak.

Anonymkode: 40939...3e3

Skrevet

Jeg har ei venninne jeg ikke ser så ofte som er sånn, og det irriterer meg. Hun mener at hun ikke kan laste ned vipps på mobilen, som jeg vet bare er bullshit. Hun sier ofte sånn «å, Kanke du kjøpe en øl, så overfører jeg når jeg kommer hjem?» jeg har sluttet å gå på den. Orker ikke mase for 86,- liksom. Men er jo prinsippsak. Hadde hun hatt vipps hadde det vært lettere å forlange øyeblikkelig (noe hun vet). Men hun drar den på alle rundt seg. Sykt irriterende, hadde ikke orket en sånn partner

Anonymkode: 682e0...3a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...