AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #1 Skrevet 28. august 2018 Jeg vet det er utrolig teit å si det etter bare en dag. Men første dagen på sykehuset som sykepleier har vært en konstant kaos og stress. For all del det var mange koselig kolleger og pasienter. Men underbemanning og sykepleiere som går doble skift for at kabalen skulle gå opp, huff nei en sånn hverdag vil jeg ikke inn i. Å nå sitter jeg her å lurer på om jeg skal ringe "gamle jobben" for å høre om jeg kan få den tilbake, selv om det innebærer flytting. Noen som har sagt opp jobb etter kort tid? Fikk dere slutte på dagen? For orden skyld jeg skal prøve flere dager på jobb. Anonymkode: ad145...74c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #2 Skrevet 28. august 2018 Jeg tror første dag på ny jobb kjennes alltid ekstra kaotisk og mye stress nettopp fordi det er ukjent. Det blir bedre skal du se. Anonymkode: 1047a...550 3
solmåneogstjerner Skrevet 28. august 2018 #3 Skrevet 28. august 2018 (endret) Du får nok ikke slutte på dagen. I prøvetiden er det vel minst 14 dagers oppsigelsesfrist? Men det er jo godt mulig at ting blir bedre. Er nesten alltid vanskelig den første tiden. Er ganske sikker på at du føler bedre om dette om noen uker/måneder. Hvis du vil tilbake til gamlejobben, så kan du selvsagt prøve på det. Men gi den nye jobben et par måneder ihvertfall! Det var vel en grunn til at du søkte på den? Endret 28. august 2018 av solmåneogstjerner 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #4 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, solmåneogstjerner said: Du får nok ikke slutte på dagen. I prøvetiden er det vel minst 14 dagers oppsigelsesfrist? Men det er jo godt mulig at ting blir bedre. Er nesten alltid vanskelig den første tiden. Er ganske sikker på at du føler bedre om dette om noen uker/måneder. Hvis du vil tilbake til gamlejobben, så kan du selvsagt prøve på det. Men gi den nye jobben et par måneder ihvertfall! Det var vel en grunn til at du søkte på den? Dersom man får tilbake gamlejobben så trenger man ikke referanse fra nye jobben, og hvis jeg hadde mistrivdes såpass og fått annen jobb, så hadde jeg faktisk sluttet på dagen. Hva skal de gjøre, nekte deg å gå? Det eneste de kan gjøre er å true med dårlig referanse osv, noe TS uansett ikke trenger Anonymkode: c815a...9e9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #5 Skrevet 28. august 2018 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: Du får nok ikke slutte på dagen. I prøvetiden er det vel minst 14 dagers oppsigelsesfrist? Men det er jo godt mulig at ting blir bedre. Er nesten alltid vanskelig den første tiden. Er ganske sikker på at du føler bedre om dette om noen uker/måneder. Hvis du vil tilbake til ganlejobben, så kan du selvsagt prøve på det. Men gi den nye jobben et par måneder ihvertfall! Det var vel en grunn til at du søkte på den? Tja har bare opplæringsvakter de neste 14 så tviler på at jeg trenger å jobbe de. Det er sant, har jo slitt mye i praksis men har etterhvert fått en viss flyt i det. Jeg har vel delvis bestemt meg for å prøve jobben fram til jul iallfall. Søkte jobben for å få mer erfaring og får å prøve noe nytt mens jeg enda er ung 😊. -Ts Anonymkode: ad145...74c 2
solmåneogstjerner Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dersom man får tilbake gamlejobben så trenger man ikke referanse fra nye jobben, og hvis jeg hadde mistrivdes såpass og fått annen jobb, så hadde jeg faktisk sluttet på dagen. Hva skal de gjøre, nekte deg å gå? Det eneste de kan gjøre er å true med dårlig referanse osv, noe TS uansett ikke trenger Anonymkode: c815a...9e9 Man kan faktisk bli erstatningspliktig. Men har aldri hørt om at det har skjedd. Synes uansett at ts skal gi det litt mer tid enn bare en dag
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 Just now, solmåneogstjerner said: Man kan faktisk bli erstatningspliktig. Men har aldri hørt om at det har skjedd. Synes uansett at ts skal gi det litt mer tid enn bare en dag Nå sa TS også at hun bare har opplæringsvakter, noe man åpenbart ikke trenger dersom man sier opp. Anonymkode: c815a...9e9
solmåneogstjerner Skrevet 28. august 2018 #8 Skrevet 28. august 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå sa TS også at hun bare har opplæringsvakter, noe man åpenbart ikke trenger dersom man sier opp. Anonymkode: c815a...9e9 Neida. Så det ville nok gått greit uansett. Men er jo fint å gi det en sjanse 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå