Carrot Skrevet 29. august 2018 #81 Skrevet 29. august 2018 Vet du hva TS, du er gravid, du liker kjolen din, du har dårlig tid - det ER et ork å finne kjole, så jeg sier "go for it" om du føler deg fin i den. Det verste som kan skje er at du innser at du er for casual, men da er det bare å heve hodet og ta en "fake it" en av våre middagsgjester kom i jeans og t-shirt med print på, alt går om man ikke er så nøyen på det.. Han hadde det helt supert han, og vi er glad han kom! Og ingen av de andre gjestene sa noe til han / eller har sagt noe til han i ettertid om det er en liten snakkis selv i dag når bryllupet kommer på tale, mitt svar er alltid jeg er glad han kom. Men om du er opptatt av kleskoder, hvordan du oppfattes osv osv er kanskje spørsmålet like mye hva skal du ha til? 6
Djungelvrål Skrevet 29. august 2018 #82 Skrevet 29. august 2018 8 timer siden, Thyra skrev: Ikke mørkeblå eller mørkegrønn engang? Det ser ut som sort på kveldstid.
Gjest Kritt Skrevet 29. august 2018 #83 Skrevet 29. august 2018 Jeg synes kjolen ser kjempefin ut, men tror jeg ville strukket meg for å ha lang kjole i et bryllup når det står smoking i invitasjonen. Men du kjenner vel selv brudeparet og vet om de er typen som er litt strikse eller konservative og forventer lang kjole eller om de er av den mer uformelle typen, og skrev smoking kun for å få gjestene til å pynte seg. Nå finnes jo mange billige kjoler på f.eks. nelly.com (se https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/festkjoler/maxikjole/?sort=LowToHighPrice ). Eller du kan forsøke å låne kjole av en venninne, jeg og mine venninner låner ofte kjoler av hverandre. De fleste synes bare det er fint at kjolene blir brukt. Du sørger i så fall selvfølgelig for rens etterpå.
Ullvott Skrevet 29. august 2018 #84 Skrevet 29. august 2018 11 minutter siden, Peonjenta skrev: Det ser ut som sort på kveldstid. Herregud, nå får du gi deg. Du finner jo på de merkeligste vrier på reglene! 13
Vilali Skrevet 29. august 2018 #85 Skrevet 29. august 2018 Jeg ville absolutt ha gått i den kjolen, og den satt jo helt supert på deg! Unødvendig å stresshandle nå på tampen, spesielt siden du er gravid og kanskje da ikke ville ha brukt "den nye" kjolen igjen etter bryllupet. 6
Pal Fungi Skrevet 29. august 2018 #86 Skrevet 29. august 2018 Da jeg var i bryllup i fjor sommer så hadde brudens mor svart kjole, ingen som sa noe på det ☺️ 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #87 Skrevet 29. august 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det står "smoking" på invitasjonen og slik jeg har skjønt så betyr det helst lang aftenkjole. Jeg har desverre ingen lange kjoler dvs kun knekorte unntatt denne som jeg legger ved bilde av. Den er ankellang men kanskje litt for hverdagslig? Hva mener dere? Anonymkode: 79b9d...ce6 Jeg ville tatt på meg noe annet enn en kjøkkengardin om jeg skulle i et bryllup Anonymkode: b8212...673 1
Djungelvrål Skrevet 29. august 2018 #88 Skrevet 29. august 2018 37 minutter siden, Ullvott skrev: Herregud, nå får du gi deg. Du finner jo på de merkeligste vrier på reglene! Hvis man vil se ut som om man er i begravelse så kan man jo det. Jeg ville heller respektert brudeparet og valgt noe lysere. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #89 Skrevet 29. august 2018 Litt tilbehør så passer den. Men er det utebryllup nå, så få tak i en jakke eller stort skal. Anonymkode: c806a...76e 1
Duftavsommerregn Skrevet 29. august 2018 #90 Skrevet 29. august 2018 7 timer siden, Carrot skrev: en av våre middagsgjester kom i jeans og t-shirt med print på, alt går om man ikke er så nøyen på det.. Han hadde det helt supert han, og vi er glad han kom! Og ingen av de andre gjestene sa noe til han / eller har sagt noe til han i ettertid om det er en liten snakkis selv i dag når bryllupet kommer på tale, mitt svar er alltid jeg er glad han kom. Ha ha ha helt herlig For det er jo slik, det er personen man vil ha i bryllupet sitt. Fordi du liker han og kjenner mennesket, ellers hadde du vel neppe invitert han. Slik var det i mitt bryllup også, en herlig opplevelse med mennesker jeg var glad i, skulle gjerne ha invitert så mange flere, men den gangen var det ikke penger til det. 3
Duftavsommerregn Skrevet 29. august 2018 #91 Skrevet 29. august 2018 48 minutter siden, Peonjenta skrev: Hvis man vil se ut som om man er i begravelse så kan man jo det. Jeg ville heller respektert brudeparet og valgt noe lysere. I begravelser bruker de fleste sort, og den kjolen er så langt fra dette som man kan komme, si meg en ting! I tillegg til at du er trangsynt, så er du fargeblind også Respektere brudeparet gjør man gjennom å være gode venner, stille opp og løfte de videre i livet. Ikke ved et fordømt plagg i noen timer. 5
Djungelvrål Skrevet 29. august 2018 #92 Skrevet 29. august 2018 4 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: I begravelser bruker de fleste sort, og den kjolen er så langt fra dette som man kan komme, si meg en ting! I tillegg til at du er trangsynt, så er du fargeblind også Respektere brudeparet gjør man gjennom å være gode venner, stille opp og løfte de videre i livet. Ikke ved et fordømt plagg i noen timer. Nekter du for at mørk grønn og mørk blå ser sort ut på kvelden? Ok, men da må det jo være du som er fargeblind
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #93 Skrevet 29. august 2018 1 hour ago, Peonjenta said: Det ser ut som sort på kveldstid. Nei, blått ser ut som blått, også på kveldstid. Jeg regner med bryllupet foregår innendørs og at de har lysene på, ikke at det er utendørs i mørket hvor omtrent alt ser sort ut bare det er mørkt nok. Anonymkode: a8a89...31e 8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #94 Skrevet 29. august 2018 Gyselig kjole, skriker etter oppmerksomhet. Du bør definitivt finne noe mer nedtonet. Anonymkode: 861a9...8cc
Atea Skrevet 29. august 2018 #95 Skrevet 29. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker said: Gyselig kjole, skriker etter oppmerksomhet. Du bør definitivt finne noe mer nedtonet. Anonymkode: 861a9...8cc Synes ikke den skriker etter oppmerksomhet. Tror den passer fint i og med at ts er gravid ville jeg ikke stresset. Det er ikke helt min stil, men ville ikke sagt noe negativt om kjolen. Den er nøytral nok i seg selv. Og koden er dress, ikke smoking. 4
Ullvott Skrevet 29. august 2018 #96 Skrevet 29. august 2018 4 minutter siden, Atea skrev: Synes ikke den skriker etter oppmerksomhet. Tror den passer fint i og med at ts er gravid ville jeg ikke stresset. Det er ikke helt min stil, men ville ikke sagt noe negativt om kjolen. Den er nøytral nok i seg selv. Og koden er dress, ikke smoking. I første innlegg første setning står det følgende: «Det står smoking i invitasjonen». Med fare for at jeg har oversett en korrigering av dette, må vi gå ut fra at kleskoden er smoking.
Atea Skrevet 29. august 2018 #97 Skrevet 29. august 2018 (endret) 1 minutt siden, Ullvott said: I første innlegg første setning står det følgende: «Det står smoking i invitasjonen». Med fare for at jeg har oversett en korrigering av dette, må vi gå ut fra at kleskoden er smoking. Ts hadde lest feil, det kom frem senere. Men med et fint sjal, veske og pene sko hadde jeg likevel ikke brydd meg. Endret 29. august 2018 av Atea
Ullvott Skrevet 29. august 2018 #98 Skrevet 29. august 2018 3 minutter siden, Atea skrev: Ts hadde lest feil, det kom frem senere. Men med et fint sjal, veske og pene sko hadde jeg likevel ikke brydd meg. Takk, nå så jeg det! Da er jo kjolen noe så til de grader innafor! Ikke noe å lure på i det hele tatt. 6
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #99 Skrevet 29. august 2018 20 hours ago, AnonymBruker said: Det står "smoking" på invitasjonen og slik jeg har skjønt så betyr det helst lang aftenkjole. Jeg har desverre ingen lange kjoler dvs kun knekorte unntatt denne som jeg legger ved bilde av. Den er ankellang men kanskje litt for hverdagslig? Hva mener dere? Anonymkode: 79b9d...ce6 Personlig, hvis det var mitt bryllup ville jeg ha sagt nei. Vi valgte å ha mørk dress slik at det var litt mer åpent. Hvis man er usikker på hva som er passende er det alltids lov å spørre brudens forlover, brudens mor, toastmaster eller bruden selv (men bare når du har spurt alle andre som du kan spørre, inkludert brudgom). Anonymkode: 33852...860
Atea Skrevet 29. august 2018 #100 Skrevet 29. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Personlig, hvis det var mitt bryllup ville jeg ha sagt nei. Vi valgte å ha mørk dress slik at det var litt mer åpent. Hvis man er usikker på hva som er passende er det alltids lov å spørre brudens forlover, brudens mor, toastmaster eller bruden selv (men bare når du har spurt alle andre som du kan spørre, inkludert brudgom). Anonymkode: 33852...860 Hva får deg til å tro at du kan bestemme hva gjestene har på seg i ditt bryllup selv om kleskode er angitt? 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå