Gå til innhold

Kan jeg bruke denne kjolen i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står "smoking" på invitasjonen og slik jeg har skjønt så betyr det helst lang aftenkjole. Jeg har desverre ingen lange kjoler dvs kun knekorte unntatt denne som jeg legger ved bilde av. Den er ankellang men kanskje litt for hverdagslig? Hva mener dere? 

Snapchat-2082045861.jpg

Anonymkode: 79b9d...ce6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke den passer til smoking. Får litt sånn middag-i-syden-vibber av den. Litt for mønstrete og rotete med snittet og hvordan den er nederst. Ensfarget og enklere silhuett tar seg bedre ut med smoking. 

Anonymkode: a95bd...ea6

• Liker 34
Skrevet

Ville kjøpt fotsid,mange billige flotte på Nelly. Fin kjole altså,men litt kort synes jeg 

Anonymkode: 6a9c2...e46

• Liker 3
Skrevet

Nei. Det er alt for mye mønster, litt sånn sommerkjole/middag i syden kjole. 

Anonymkode: 99deb...235

• Liker 6
Skrevet

Syden kjole? Uff.. Den kostet 2500 kr 🤣 men uansett bryllupet er til helgen så da må jeg visst kjole meg en lang kjole da.

Ts

• Liker 3
Skrevet

Ikke e smokingkjole.  Kjolen skal være fotsid, uten for mye mønster, ikke hvit, ikke mørkeblå, mørkegrønn eller sort.  Altså lang festkjole.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syden kjole? Uff.. Den kostet 2500 kr 🤣 men uansett bryllupet er til helgen så da må jeg visst kjole meg en lang kjole da.

Ts

Det er ikke prisen som avgjør bruksområdet, og jeg er enig i at den ikke er "smoking" men hva med å spørre brudeparet hva de tenker? 

• Liker 18
Skrevet

Invester i en fotsid kjole av god kvalitet som er klassisk og tidløs. Det er salg i diverse nettbutikker nå. Jeg syns jeg var sååå crazy da jeg kjøpte en mørk, klassisk kjole til 1500 for noen år siden, men jeg har brukt den så mange ganger at det er verdt alle pengene.

Anonymkode: 32b6a...7bc

• Liker 5
Skrevet

Den er innafor kleskoden. Det er ikke forbud mot mønster. Dessuten mistenker jeg at dette er en kjole som ser finere ut på kroppen enn på en kleshenger.  

• Liker 15
Skrevet
2 minutter siden, Carrot skrev:

Det er ikke prisen som avgjør bruksområdet, og jeg er enig i at den ikke er "smoking" men hva med å spørre brudeparet hva de tenker? 

Kjenner de ikke så blir vanskelig. Er en kollega av mannen. Får rase ut på shopping i morgen kveld å håpe at jeg finner en aftenkjole som passer(er gravid også så smetter ikke inn i alt). 

Ts

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Invester i en fotsid kjole av god kvalitet som er klassisk og tidløs. Det er salg i diverse nettbutikker nå. Jeg syns jeg var sååå crazy da jeg kjøpte en mørk, klassisk kjole til 1500 for noen år siden, men jeg har brukt den så mange ganger at det er verdt alle pengene.

Anonymkode: 32b6a...7bc

Rekker ikke bestille over nett da bryllupet er på lørdag. Er også gravid så hadde håpet å sluppet å kjøpt en ny kjole som passer den ene gangen. Men vil ikke dukke opp i helt feil kleskode så må bare kjøpe en ny kjole. 

Ts

Skrevet
5 minutter siden, Ullvott skrev:

Den er innafor kleskoden. Det er ikke forbud mot mønster. Dessuten mistenker jeg at dette er en kjole som ser finere ut på kroppen enn på en kleshenger.  

Jeg synes den er kjempeflott men det er kanskje bare meg 🤣 dessuten ligger den så fint over den lille kulen på magen. Dvs jeg ser ikke ut som jeg skal sprekke kjolen. Men finnes vel aftenkjoler som henger løst over magen. 

Ts

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner de ikke så blir vanskelig. Er en kollega av mannen. Får rase ut på shopping i morgen kveld å håpe at jeg finner en aftenkjole som passer(er gravid også så smetter ikke inn i alt). 

Ts

Kan ikke mannen din spørre sin kollega?

Anonymkode: 8fe22...85a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rekker ikke bestille over nett da bryllupet er på lørdag. Er også gravid så hadde håpet å sluppet å kjøpt en ny kjole som passer den ene gangen. Men vil ikke dukke opp i helt feil kleskode så må bare kjøpe en ny kjole

Ts

Det trenger du ikke. Det er de andre her som har svart etter egen smak, ikke etter normale regler for skikk og bruk. 

• Liker 11
Skrevet

Forresten skal man dukke opp i aftenkjole når vielsen starter kl 11? Eller bør man skifte før middagen som er på kvelden? Kanskje jeg kunne brukt denne kjolen på dagen og skiftet til middagen? 

Ts

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke mannen din spørre sin kollega?

Anonymkode: 8fe22...85a

Om hvilken kjole jeg skal bruke? Nei tror ikke jeg vil plage de med det nå dager før bryllupet. Blir 150 gjester så tror de har nok med andre ting. Ellers hadde jeg spurt om jeg hadde kjent bruden.  

Ts

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Ullvott skrev:

Det trenger du ikke. Det er de andre her som har svart etter egen smak, ikke etter normale regler for skikk og bruk. 

Ja men når flere sier det ser ut som en billig sydenkjole så får jeg høre på flertallet. Vil ikke virke som jeg ikke respekterer kleskoden. Min smak er nok litt sær tydeligvis ☺

Ts

Skrevet

Etter hva jeg har sett, så tenker jeg at så lenge ikke kjolen er lårkort, hvit/knallrød og/eller sitter slik at puppene nesten faller ut, så er det greit. Det vil alltid være minst en som kler seg upassende (eller ihvertfall på grensen) som tar oppmerksomheten vekk fra en såpass nøytral kjole som det du har. 🤭

Men så det er sagt, synes jeg kjolen din er søt! 😊👍 Go for it! 

Anonymkode: 9ec60...60d

• Liker 4
Skrevet

Se etter inspirasjon her inne. Sjekk også express shippingen deres. Da kjolen jeg skulle bruke i bryllup for et par mnd siden ikke passet kom kjolen fra seg fra England til Trondheim på 2 dager.

http://m.asos.com/women/occasion-wear/bridesmaid-outfits/cat/?cid=17245&currentpricerange=5-350&nlid=ww|clothing|shop by occasion&refine=attribute_900:1465|attribute_1027:6400&scrollTo=product-9966523

Anonymkode: a8a89...31e

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Se etter inspirasjon her inne. Sjekk også express shippingen deres. Da kjolen jeg skulle bruke i bryllup for et par mnd siden ikke passet kom kjolen fra seg fra England til Trondheim på 2 dager.

http://m.asos.com/women/occasion-wear/bridesmaid-outfits/cat/?cid=17245&currentpricerange=5-350&nlid=ww|clothing|shop by occasion&refine=attribute_900:1465|attribute_1027:6400&scrollTo=product-9966523

Anonymkode: a8a89...31e

Tør ikke bestille på nett. Vi reiser på fredag og blir borte til søndag. I tillegg er jeg gravid så mååå prøve det jeg kjøper for vanskelig å vite str på kjole nå. Men ellers takk for tips er bare jeg som er sent ute desverre. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...