Gå til innhold

Hvorfor er folk så aggressive på kvinneguiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært her lenge men har legget merke til at hvis jeg er uenig med noen og jeg forklarer hvorfor så blir jeg kalt idiot og masse stygge ord. Folk liker visst ikke at andre er uenige. Pleier det å være slik her? Blir ikke lei meg, men ganske overrasket for jeg er ikke vant med slike kommentarer på andre fora. Føler det er mange barnslige folk her. Er ikke dette et forum for voksne? Hva er aldersgrensen her?

Anonymkode: 97df8...207

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva aldersgrensen er men jeg er 40ish :)

• Liker 1
Skrevet

Fordi de kan. 

Anonymkode: dfa6d...347

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er aldersgrensen her?

Det er ingen aldersgrense, bortsett fra på seksualitetforumet - der er det 16 år.

Anonymkode: 0adc9...c80

Skrevet

Frustrerte, deprimerte, og bitre folk som tar ut sin frustrasjon på ukjente folk - under anonymitet. 

Anonymkode: 50d94...b0b

• Liker 4
Skrevet

Det har blitt en etablert frekk og sur tone på kg. Jeg bjeffer ofte på de som er frekke, men merker også selv at jeg må omstille tonen min noe når jeg deltar i diskusjoner på andre nettsteder. 

Anonymkode: 9b74b...b7b

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frustrerte, deprimerte, og bitre folk som tar ut sin frustrasjon på ukjente folk - under anonymitet. 

Anonymkode: 50d94...b0b

Vi vet ikke om alle eller noen av de er frustrerte, deprimerte og bitre. Noen skriver stygge innlegg kun for å plage andre, da de opplever tilfredstillelse av å plage andre mennesker (dette er noe man kan lese om i artikler om trolling på nett), og noe som er felles  er at de har det jævlig bra og at de koser seg med å plage andre mennesker.  Noen poster slike innlegg under brukernavn også.

Anonymkode: 9937a...bed

• Liker 1
Skrevet

Mye av det er trolling og provokasjon. Og mange lar sin egen frustrasjon og depresjon gå utover andre. Muligheten til å være totalt anonym, gjør at man ofte uttrykker seg på måter man aldri hadde gjort offentlig. Føler at enkelte bruker det hele som en renselsesprosess.

Når det er sagt, så er det jammen det mange hårsåre folk her, også. Folk som alltid tolker innleggene til andre på verst mulig måte. Syns det er verre enn de som kun er sure. 

Anonymkode: b0c80...f67

• Liker 2
Skrevet

Mye av det er trolling og provokasjon. Og mange lar sin egen frustrasjon og depresjon gå utover andre. Muligheten til å være totalt anonym, gjør at man ofte uttrykker seg på måter man aldri hadde gjort offentlig. Føler at enkelte bruker det hele som en renselsesprosess.

Når det er sagt, så er det jammen det mange hårsåre folk her, også. Folk som alltid tolker innleggene til andre på verst mulig måte. Syns det er verre enn de som kun er sure. 

Anonymkode: b0c80...f67

Skrevet

Fordi mange nettforum er en refleksjon av hvordan samfunnet hadde vært uten sosiale normer og regler. På nettet er det lavere terske for å trosse normer/regler, og man får dermed et mer fiendtlig miljø. Det er rett og slett den menneskelige natur. 

Anonymkode: bd148...051

• Liker 2
Skrevet

tenor_(1).gif

Anonymkode: e295e...238

• Liker 3
Skrevet

Alle forum og møteplasser på nett får sin egen kultur og omgangstone, som du selv merker så er det etablert seg en litt spesiell tone her.

Andre steder blir en korrigert på hvordan en snakker til andre, og forumet etterstreber at det skal være et godt sted å være. Her ser det ut til at de som driver stedet er aller mest opptatt at det skal være stor trafikk og mange klikk inn hit - amper stemning og hissig tone er dessverre sånt som lett drar folk inn og engasjerer, så de får vel det forumet de ønsker seg - (et av?) mest aktive forum i Norge. 

Det finnes steder som er langt hyggeligere enn dette på nett. Og mer vettug debatt. Hit kommer jeg mest som guilty pleasure i grunn, for å se på drittkastingen og alt hva folk får seg til. Synd, men sant.

Anonymkode: 382c7...7a4

• Liker 1
Skrevet

Kvinneguiden er nok, sammenlignet med en del andre forum, ganske preget av (passiv)aggresivitet og såre tær, samtidig som en nok vil oppleve at en finner færre rasjonelle og sammenhengende argumenter. Det handler nok mye om klientellet, og at saklighet ikke incentiveres gjennom forumets struktur og moderering eller de enkelte brukernes tilbakemeldinger.

Skrevet

Jeg trodde det var det som var vitsen med kg, slik poenget med 4chan er å linke teite memes eller si hinsides ting. Ditt bæsjefjes

- jente 18

Skrevet
På 28.8.2018 den 19.28, Ild skrev:

Aner ikke hva aldersgrensen er men jeg er 40ish :)

Du er vel ikke isj fordi om du er 40

Anonymkode: 004b9...a20

Skrevet
På 28.8.2018 den 19.24, AnonymBruker skrev:

Har ikke vært her lenge men har legget merke til at hvis jeg er uenig med noen og jeg forklarer hvorfor så blir jeg kalt idiot og masse stygge ord. Folk liker visst ikke at andre er uenige. Pleier det å være slik her? Blir ikke lei meg, men ganske overrasket for jeg er ikke vant med slike kommentarer på andre fora. Føler det er mange barnslige folk her. Er ikke dette et forum for voksne? Hva er aldersgrensen her?

Anonymkode: 97df8...207

Alder har ikke lenger så mye å si. Ikke her inne i så fall.  Her er 50-åringer som oppfører seg som fjortiser, og ja..mange som sliter.

Så blir du her, og begynner å skjønne at Kg er en konsentrert masse av..det meste.

Det er mye idioti her. Mye svada. Mye trashy. Men sånn er det. Vi må se sannheten i øya : vi fins alle sammen. Jeg elsker dette forumet. Det er en studie i psykologi . Og et speil av en side eller to av samfunnet. Du må bare deale med det 🙂

• Liker 1
Skrevet

Jeg havnet her pga ensomhet og at jeg hadde masse spørsmål rundt ting som jeg ville ta anonymt, men jeg vet ikke om kg har gjort meg noe bedre i det lange løp. Har sett så masse bitterhet her inne jeg ikke var forberedt på, i tillegg virker det som folk er ute etter å ta en. Og nivået har sunket litt her inne de 4 årene jeg har vært her. Med det mener jeg at folk tydeligvis liker å mobbe andre og få folk til å føle seg som dritt..det går bare ikke an å holde seg saklig for enkelte. 

Jeg fikk også masse spørsmål rundt ting jeg egentlig aldri har lurt på. Det er problemer og analyseringer jeg ikke helt ante eksisterte :P mye ikke kunne skjønne skal være et problem. Har blitt hakket mer frustrert over å være kvinne, noe jegi kke var før. det er fordi jeg ser hvordan kvinnene omfavner offerrollen. de mest bitre kvinnene her inne får skremmende mye støtte, og jeg lurer nesten på om jeg er unormal fordi jeg ikke har reagert slik eller opplevd disse tingene. 

Anonymkode: 450b5...df3

Skrevet

Enkelte brukere liker iallefall å bruke hersketeknikk og enkelte er bessewissere. Og noen er begge deler.....

De synes vel at å være aggressive, herske og allvitende er viktig....men sånn er mennesker som er i dårlige på diskusjoner...

Anonymkode: 7266d...646

Skrevet

Som flere nevner har det utviklet seg en dårlig diskusjonskultur her inne, over flere år. Hvorfor er litt vanskelig å si. Det er dessuten voldsomt mye trolling og åpenbare tulletråder/-brukere her inne, noe som ikke blir slått nok ned på.

Anonymkode: de41f...35a

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som flere nevner har det utviklet seg en dårlig diskusjonskultur her inne, over flere år. Hvorfor er litt vanskelig å si. Det er dessuten voldsomt mye trolling og åpenbare tulletråder/-brukere her inne, noe som ikke blir slått nok ned på.

Anonymkode: de41f...35a

Dessverre blir det slått mye mer ned på å påpeke dette. Klikk is everything. 

Anonymkode: 9b74b...b7b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...