Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du noe om dette yrket? Hvilken utdanning kan man ta for å bli det? Syns det høres ut som en spennende jobb! 

Anonymkode: 39003...51c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet du noe om dette yrket? Hvilken utdanning kan man ta for å bli det? Syns det høres ut som en spennende jobb! 

Er utdannet vernepleier men vet ikke om det er noe særlig hjelp i det.. 

Skrevet

Dette er ikke en etablert tittel. Aldri hørt om en skolekonsulent. Det er ingen spesiell utdanning som fører frem til noen grad i dette i hvert fall.. Hilsen Lærer.

Anonymkode: 0e80f...433

• Liker 3
Skrevet

Er dette en fancy tittel for kontormedarbeider? 

Skrevet
2 minutter siden, Vampen skrev:

Det var det. Isåfall ser det ut til at du trenger en merkantil utdanning. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Vampen skrev:

Ja! Googlet det, og ser de har begynt å kalle det skolekonsulent noen steder. 

Til ts; litt kunnskap om økonomi og administrasjon så kommer du langt i en sånn stilling.. Kanskje kurs ellers et årsstudie holder.

Skrevet

Hvis det er «god gammeldags» kontormedarbeider det er snakk om, så vet jeg om folk som jobber som dette uten spesielt relevant utdannelse. Det er mange førstekonsulent-stillinger som ikke krever spesifikk utdannelse. Fagbrev i kontorfaget eller økonomi og administrasjon kan vel være nyttig

Anonymkode: 3f6a0...921

Skrevet

Se på www.utdanning.no

Anonymkode: baba8...9d8

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er «god gammeldags» kontormedarbeider det er snakk om, så vet jeg om folk som jobber som dette uten spesielt relevant utdannelse. Det er mange førstekonsulent-stillinger som ikke krever spesifikk utdannelse. Fagbrev i kontorfaget eller økonomi og administrasjon kan vel være nyttig

Er det sant? Jeg har søkt på ett par stillinger men får ikke svar. Har noen økonomirelaterte emner fra høgskolen samt at jeg er vernepleier (har saksbehandling der og juridiske emner). Men hører ingenting.. lenge siden de har fått jobben kanskje? 

Skrevet

Er det sant? Jeg har søkt på ett par stillinger men får ikke svar. Har noen økonomirelaterte emner fra høgskolen samt at jeg er vernepleier (har saksbehandling der og juridiske emner). Men hører ingenting.. lenge siden de har fått jobben kanskje? 

Sikkert fordi det er sykt mange søkere på slike stillinger siden "alle" er kvalifisert. 

• Liker 1
Skrevet

Sikkert fordi det er sykt mange søkere på slike stillinger siden "alle" er kvalifisert. 

Men kurs eller lignende som kan gjøre meg mer attraktiv da? Jeg har jo ikke "riktig" utdannelse og ønsker ikke starte med tre nye år på skolebenken.. det er kanskje ikke noe håp 😞

Skrevet

Få deg noen vikariater gjennom vikarbyrå så du får erfaring.

Anonymkode: 2c38b...43c

Skrevet
På 28.8.2018 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Få deg noen vikariater gjennom vikarbyrå så du får erfaring.

Men det krever ingen utdanning? Og vil ikke pågangen der være like stor? 

Skrevet
På 28.8.2018 den 22.31, AnonymBruker skrev:

Men kurs eller lignende som kan gjøre meg mer attraktiv da? Jeg har jo ikke "riktig" utdannelse og ønsker ikke starte med tre nye år på skolebenken.. det er kanskje ikke noe håp 😞

Du må i hvert fall ikke ta for mye utdannelse, da blir du fort overkvalifisert. En bachelorgrad er vel litt voldsomt. Ta f.eks. 30 studiepoeng i administrasjon og ledelse? 

Skrevet
På 28.8.2018 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva du har skrevet i søknadene dine, men det du sier her om økonomi- og saksbehandlingskunnskaper er viktig å fortelle om i en søknad. Du kan på ingen måte ta for gitt at de som ansetter kontormedarbeidere til skoler vet hva en vernepleier har i fagkretsen. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det krever ingen utdanning? Og vil ikke pågangen der være like stor? 

Du har da utdanning, og det er den du må selge inn til byråene. Pågangen vil ikke være like stor. Byråene sender ofte 2-4 kandidater til kunden.

Det er sånn jeg som vernepleier skiftet beite, og kjenner flere verne og sykepleiere som har gått samme rute.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har da utdanning, og det er den du må selge inn til byråene. Pågangen vil ikke være like stor. Byråene sender ofte 2-4 kandidater til kunden.

Det er sånn jeg som vernepleier skiftet beite, og kjenner flere verne og sykepleiere som har gått samme rute.

Dette var jeg ikke klar over! Kan jeg spørre om hvilket byrå du brukte og hva du endre opp med å jobbe som? 

Skrevet
På 28.8.2018 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Ja, det er sant. Men det er ofte mange søkere til slike stillinger, og de jeg vet om bor gjerne litt i «huttaheiti», og da er det jo mindre kamp om jobbene. TrorDet er jo ikke nødvendigvis noe enklere å få en jobb som det er mindre formelle kompetansekrav til - fordi det er så mange søkere. Tror personlighet ofte kan være like viktig som formell kompetanse til slike stillinger - selv om utdannelse kan være en fordel. (Bare man ikke er overkvalifisert da)

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er sant. Men det er ofte mange søkere til slike stillinger, og de jeg vet om bor gjerne litt i «huttaheiti», og da er det jo mindre kamp om jobbene. TrorDet er jo ikke nødvendigvis noe enklere å få en jobb som det er mindre formelle kompetansekrav til - fordi det er så mange søkere. Tror personlighet ofte kan være like viktig som formell kompetanse til slike stillinger - selv om utdannelse kan være en fordel. (Bare man ikke er overkvalifisert da)

Ts 

Det er håp da i alle fall! Jeg har søkt en del men ikke engang vært på jobbintervju så ser litt mørkt på det hele. 

Skrevet
På 1.9.2018 den 8.56, AnonymBruker skrev:

Dette var jeg ikke klar over! Kan jeg spørre om hvilket byrå du brukte og hva du endre opp med å jobbe som? 

Jeg har brukt flere. Du må ta en prat med bemanningskonsulenten i de byråene nær deg, de har ofte ulike avtaler hvor de skal levere personal. I dag har jeg en administrativ stilling som ikke handler om helse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...