AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #1 Skrevet 28. august 2018 Jeg har alltid hørt at lavkarbo gjør at man spiser billigere, fordi man gjerne spiser mindre... Men jeg klarer ikke å få det til å skje. Jeg føler jeg spiser mindre, og jeg spiser mindre kalorier enn jeg gjorde før (nesten halvparten) men maten er fortsatt dyr. Og det selv om jeg føler jeg kjøper en del "billigmerker" og billig kjøtt, samt handler på billige butikker som Kiwi. Før lavkarbo kunne jeg bruke ca. 600-700 kr per uke på mat til to personer. Ris, poteter og pasta er jo kjempebillig. Det samme er brød. Så ble en god del av det som "fyll" i måltidene. Også ble det diverse Toro og lignende... I tillegg hadde jeg penger jeg kunne bruke på godteri og snacks. Nå bruker jeg 200-300 kr ekstra, selv om jeg spiser mindre mengder mat. Mye grønnsaker/bær, kjøtt, majones, smør, yoghurt, fløte, ost, egg... Noen ting koster riktignok mer, men bruker ikke det så mye at jeg føler det utgjør den store forskjellen, sånn som f.eks. lavkarbo knekkebrød fra Brisk, eller tortillawraps med færre karbohydrater. Så dere som spiser lavkarbo, hvor mye bruker dere på mat? Bruker dere mer eller mindre enn når dere spiste vanlig-/høykarbo? Og hva spiser dere som er billig, og hva spiser dere som er dyrt, hvis dere har noen oversikt over det? Anonymkode: e5583...4c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå