Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk innvilget uføretrygd idag. Søkte i februar. Har gått på AAP mens jeg har ventet på svar. Får jeg da etterbetalt differansen fra jeg søkte om ufør? Fikk 13000 på aap og får 16000 på ufør så er jo en forskjell. 

Anonymkode: 3fa5d...ee2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope. Er slutt for lenge siden på denne praksisen.

Anonymkode: 41f9b...d12

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nope. Er slutt for lenge siden på denne praksisen.

Når da?

Ville vært rart om den forsvant, for da lønner det seg forsøke bli ufør så raskt som mulig for å sikre inntekt. Om man forsøker mer jobbing og tiltak, så vet man ihvertfall at man ikke taper på det på lang sikt om man ender opp som ufør. 

Det betyr også at de som får innvilget etter søkeprosess på 5 mnd får 9000 mer enn der saken drøyer og de får ufør etter 8 mnd. Noe som ikke er klienten sin feil

Anonymkode: fb8ca...157

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når da?

Ville vært rart om den forsvant, for da lønner det seg forsøke bli ufør så raskt som mulig for å sikre inntekt. Om man forsøker mer jobbing og tiltak, så vet man ihvertfall at man ikke taper på det på lang sikt om man ender opp som ufør. 

Det betyr også at de som får innvilget etter søkeprosess på 5 mnd får 9000 mer enn der saken drøyer og de får ufør etter 8 mnd. Noe som ikke er klienten sin feil

Anonymkode: fb8ca...157

Husker ikke når, men det er mange år siden den forsvant. En får ikke etterbetalt noenting.

Skrevet

Man får etterbetalt et evt ung ufør tillegg. Ellers er det som skrevet over ingen tilbakebetaling. 

Anonymkode: db3b4...c20

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Man får etterbetalt et evt ung ufør tillegg. Ellers er det som skrevet over ingen tilbakebetaling. 

Anonymkode: db3b4...c20

Gjør man fremdeles det, er du sikker? 
Jeg fikk ung ufør for et år siden, hadde AAP uten ung-tillegget i 11 år før det. Men jeg har ikke hørt noe som helst om tilbakebetaling. Må man eventuelt søke om det?

Anonymkode: 707eb...73c

Skrevet

Noen får det automatisk etterbetalt, og dersom du ikke har hørt noe om det burde du søke ja! Jeg vet ikke hvorfor noen for det automatisk mens andre må søke. På "nav spørsmål" på Facebook finner du andre i samme båt.

Anonymkode: f667c...6b2

Skrevet

Du får for kun 3 mnd.

Anonymkode: ab00c...477

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får for kun 3 mnd.

Har du kilde på dette?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du kilde på dette?

Da må jeg lime inn mine egne brev fra NAV, men regner med det står på nav sine sider også. Jeg fikk iallefall tydelig informasjon om det både av NAV og i brevene, samt at summen passet med 3 mnd.

Skrevet

Jeg er innvilget ung ufør tillegget på uføretrygd. Begynte på aap i 2014. I 2017 fikk jeg greie på at jeg hadde krav på ung ufør tillegget. Nevnte dette for saksbehandleren og etter noen måneder fikk jeg etterbetalt fra 2014. Var snakk om en del - rundt 130000 før skatt. 

Står ingenting i brevet mitt om etterbetaling av differansen. Var noen som nevnte dette for meg i stad så tenkte å høre her

ts 

Skrevet

Vist du ikke har hatt unguføre tillegget på aap får du tilbake betalt. Jeg fekk tilbake over 97.000 i fjor. Fra 2013 til 2017. 

Men ring inn til nav, og etterlys dei. Dei har 8mnd behandlingstid. Ville ringt inn slik at dei vet at du er klar over at du skal ha, slik du ikke bli «glemt»

Anonymkode: 49597...626

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får for kun 3 mnd.

Bullshit !! 🤫

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vist du ikke har hatt unguføre tillegget på aap får du tilbake betalt. Jeg fekk tilbake over 97.000 i fjor. Fra 2013 til 2017. 

Men ring inn til nav, og etterlys dei. Dei har 8mnd behandlingstid. Ville ringt inn slik at dei vet at du er klar over at du skal ha, slik du ikke bli «glemt»

Men det er "ung ufør" og ikke uførepensjon i seg selv. Det er ikke etterbetaling for uføretrygd.

Anonymkode: 54afe...c0b

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er innvilget ung ufør tillegget på uføretrygd. Begynte på aap i 2014. I 2017 fikk jeg greie på at jeg hadde krav på ung ufør tillegget. Nevnte dette for saksbehandleren og etter noen måneder fikk jeg etterbetalt fra 2014. Var snakk om en del - rundt 130000 før skatt. 

Står ingenting i brevet mitt om etterbetaling av differansen. Var noen som nevnte dette for meg i stad så tenkte å høre her

ts 

Hvis du har hatt ung ufør tillegget på AAP får du ingen etterbetaling :) 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, Missyme2 said:

Hvis du har hatt ung ufør tillegget på AAP får du ingen etterbetaling :) 

Kilde takk

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kilde takk

Google er din venn:-)

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke hatt ung ufør-tillegg på aap kan du få tilbakebetalt dette når ung ufør blir innvilget. Differanse mellom aap og ufør blir ikke tilbakebetalt. Skulle man tilbakebetale selv om differanse gikk andre veien? 

Anonymkode: 10106...6c6

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts 

Nei, da får du ikke etterbetalt da du allerede har fått etterbetalingen din :)

Anonymkode: c9c42...239

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Google er din venn:-)

Jeg skjønner at det er enklere å si "google" enn å klare å finne frem en kilde som ikke finnes 😂 Innlegget ditt er nemlig bare bullshit og du klarer ikke å bevise noe annet 😂 Så slutt å gi dårlige og feilaktige råd til andre er mitt tips!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...