AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #1 Skrevet 28. august 2018 Jeg har hatt p-stav i straks 3 år, og er ikke fornøyd. Var hos legen idag og nevnte dette med mensen, at den har vært helt på tur i 3 år + at jeg nå har hatt mensen 8 ganger på 2 mnd. Hun sa at den er nok på vei til å slutte å funke da. Såååå da må jeg han noe annet. P-piller er utelukket.Tenker mest på spiral, kobber eller hormon. Vurderer prøve kobber først, da denne er billigere. Har lagt mye på meg av p.staven også, så vil prøve noe uten hormoner.Hva er deres erfaring med kobberspiral? Og hormon? Anonymkode: 37062...2c8
boblevann Skrevet 28. august 2018 #2 Skrevet 28. august 2018 Du får nok flere svar ved å plassere denne på ''Kropp og helse''.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #3 Skrevet 28. august 2018 Dropp prevensjon og last ned appen Flo (rosa logo med fjær...) Bruker kondom på de "usikre" periodene som appen varsler om, samt hopper av i svingen/vanlig i de sikre periodene Anonymkode: 640e5...459
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #4 Skrevet 28. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dropp prevensjon og last ned appen Flo (rosa logo med fjær...) Bruker kondom på de "usikre" periodene som appen varsler om, samt hopper av i svingen/vanlig i de sikre periodene Anonymkode: 640e5...459 Nei takk! Anonymkode: 37062...2c8 3
Bambi1995 Skrevet 28. august 2018 #5 Skrevet 28. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dropp prevensjon og last ned appen Flo (rosa logo med fjær...) Bruker kondom på de "usikre" periodene som appen varsler om, samt hopper av i svingen/vanlig i de sikre periodene Anonymkode: 640e5...459 Altså.. En app kan IKKE vite når man har eggløsning og lignende. Skal man vite det, så må man ta eggløsningstester, tempe osv. Et saalig styr altså. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 4 minutter siden, boblevann skrev: Du får nok flere svar ved å plassere denne på ''Kropp og helse''. ok Anonymkode: 37062...2c8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 Jeg har svært gode erfaringer med hormonspiral. Er på slutten av perioden til min andre hormonspiral nå, dvs at jeg har brukt det i ca 7 år til sammen. Jeg har aldri fått ordentlig mensen (med like mye blod) med hormonspiralen, som da jeg var uten den. Merker tidvis "murringer" i magen når jeg har mensen, men merker lite til det ellers. For oss er det befriende å slippe å dra frem kondom ved hvert samleie. Kondom er heller ikke fullt så sikkert som hormonspiral, og for oss var det aller viktigste å bruke et av de prevensjonsmidlene som har minst fare for å feile. Det er en del variasjoner på dette, og vi hadde en god prat med legen før vi bestemte oss. Han ga oss også en konkret liste med hvordan prosent-anslagene regnes for å være, med hvor mange som blir gravide mens de går på de ulike prevensjonsmidlene som finnes. Så det er et tips til deg. Løsningen som nummer to skisserer her oppe vil jeg sterkt fraråde. Jeg har en tante og onkel som plutselig fant ut at de ventet barn nummer to, og det var åpenbart for hele slekta ganske fort at det ikke var planlagt da de nettopp hadde gitt bort alle deres baby-saker til meg. Hun hadde også vært ganske belærende med tanke på hvor skråsikker hun var på at deres prevensjonsmiddel funket! 🤣 Anonymkode: c16b7...537
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #8 Skrevet 30. august 2018 På 28.8.2018 den 18.13, AnonymBruker skrev: Jeg har svært gode erfaringer med hormonspiral. Er på slutten av perioden til min andre hormonspiral nå, dvs at jeg har brukt det i ca 7 år til sammen. Jeg har aldri fått ordentlig mensen (med like mye blod) med hormonspiralen, som da jeg var uten den. Merker tidvis "murringer" i magen når jeg har mensen, men merker lite til det ellers. For oss er det befriende å slippe å dra frem kondom ved hvert samleie. Kondom er heller ikke fullt så sikkert som hormonspiral, og for oss var det aller viktigste å bruke et av de prevensjonsmidlene som har minst fare for å feile. Det er en del variasjoner på dette, og vi hadde en god prat med legen før vi bestemte oss. Han ga oss også en konkret liste med hvordan prosent-anslagene regnes for å være, med hvor mange som blir gravide mens de går på de ulike prevensjonsmidlene som finnes. Så det er et tips til deg. Løsningen som nummer to skisserer her oppe vil jeg sterkt fraråde. Jeg har en tante og onkel som plutselig fant ut at de ventet barn nummer to, og det var åpenbart for hele slekta ganske fort at det ikke var planlagt da de nettopp hadde gitt bort alle deres baby-saker til meg. Hun hadde også vært ganske belærende med tanke på hvor skråsikker hun var på at deres prevensjonsmiddel funket! 🤣 Anonymkode: c16b7...537 Leste meg opp på disse prosentene før jeg tok p-stav, var derfor jeg endte opp med den Kondom husker jeg ikke sist vi brukte... Det må ha vært i 2014! Eller i tiden mellom fødsel og til jeg fikk p-stav :p Løsningen med appen kommer jeg aldri i livet til å bruke, no way! Anonymkode: 37062...2c8
Potatopotato Skrevet 30. august 2018 #9 Skrevet 30. august 2018 (endret) On 8/28/2018 at 2:46 PM, AnonymBruker said: Jeg har hatt p-stav i straks 3 år, og er ikke fornøyd. Var hos legen idag og nevnte dette med mensen, at den har vært helt på tur i 3 år + at jeg nå har hatt mensen 8 ganger på 2 mnd. Hun sa at den er nok på vei til å slutte å funke da. Såååå da må jeg han noe annet. P-piller er utelukket. Tenker mest på spiral, kobber eller hormon. Vurderer prøve kobber først, da denne er billigere. Har lagt mye på meg av p.staven også, så vil prøve noe uten hormoner. Hva er deres erfaring med kobberspiral? Og hormon? Anonymkode: 37062...2c8 kobber spiral Endret 12. april 2023 av Potatopotato
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå