Gå til innhold

Søskendrama

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og søsteren min har ikke hatt kontakt på en god stund etter mye hun har gjort mot meg. Vil ikke gå inn på detalj men kan nevne at hun har brøte seg inn i leiligheten min på leting etter noe å ta meg for, og sagt til samboer jeg har vært utro. I dag skal bestefaren vår feire bursdag, og vi er 6 stykker som kommer, blant annet søsteren min. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal oppføre meg rundt henne? Vil liksom ikke lage noe scene, men vil heller ikke snakke med henne, noe jeg tror hun kommer til å prøve på. Moren min er også veldig på at vi skal bli venner igjen, men etter alt har jeg bestemt for at jeg ALDRI skal ha kontakt med henne mer, men de godtar ikke dette. 

Hun kan også være veldig nedlatende når vi er flere der, så vet ikke hvordan jeg skal reagere på dette uten å lage styr? Noen med tips/råd?

Jente 24 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alternativ 1: Dra et par timer før, hjelp bestefaren din med bursdag, og ha han for deg selv ei stund. kanskje han setter pris på søster-historien, og setter enda mer pris på at du ikke vil ha det ubehagelig i hans bursdag,men kommer heller tidigere slik at dere får kvalitetestid sammen på hans dag :)

Alternativ 2: Møt opp, hev hodet, le av andres vitser, og nikk og smil om noe kommer fra hennes retning. Hold deg for god for henne, men ikke lag en scene eller vær "årsaken" til dårlig stemning.
Kanksje på denne måten får du satt en standard til senere familiesammenkomster!

Anonymkode: d26ec...7e0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...