Gå til innhold

Forelsket i en som ikke gir slipp på eksen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et stort tillitsbrudd ba jeg han om å kutte all kontakt med henne som ikke dreier seg om barna. Idag var han her og jeg hørte hun ringte ang noe helt annet... For noen uker siden var de visstnok uvenner.

Har møtt han i 9 mnd og fortsatt er alt så hemmeligholdt. Hun vet om meg, det vet jeg. Han liker ingenting i sosiale medier (teit eksempel kanskje), får heller ikke møte ungene hans for da må han spørre eksen sin. I forbisetninger har han kalt meg for sin nye kjæreste, men føler meg overhodet ikke som det. Vi møtes på kveldene når ungene sover eller på dagtid hvis vi begge har tid. 

Kommer til å ende opp kjempesåret hvis jeg ikke går. Blir lei meg av tanken. Hvordan slippe ideen om at han ellers er så perfekt for meg? Er egentlig en fornuftig dame, men ikke rundt han. 

Anonymkode: df5d1...cff

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter et stort tillitsbrudd ba jeg han om å kutte all kontakt med henne som ikke dreier seg om barna. Idag var han her og jeg hørte hun ringte ang noe helt annet... For noen uker siden var de visstnok uvenner.

Har møtt han i 9 mnd og fortsatt er alt så hemmeligholdt. Hun vet om meg, det vet jeg. Han liker ingenting i sosiale medier (teit eksempel kanskje), får heller ikke møte ungene hans for da må han spørre eksen sin. I forbisetninger har han kalt meg for sin nye kjæreste, men føler meg overhodet ikke som det. Vi møtes på kveldene når ungene sover eller på dagtid hvis vi begge har tid. 

Kommer til å ende opp kjempesåret hvis jeg ikke går. Blir lei meg av tanken. Hvordan slippe ideen om at han ellers er så perfekt for meg? Er egentlig en fornuftig dame, men ikke rundt han. 

Ikke mange innspill her. Fikk mld fra han idag: Hei. Ville bare si at jeg er glad i deg og at du er grunnen til at jeg smiler masse nå. 

Så, ord og handlinger samsvarer ikke helt. Han gjør meg usikker. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mange innspill her. Fikk mld fra han idag: Hei. Ville bare si at jeg er glad i deg og at du er grunnen til at jeg smiler masse nå. 

Så, ord og handlinger samsvarer ikke helt. Han gjør meg usikker. 

Kan du si hva tillitsbruddet besto i? Litt vanskelig å danne seg noe inntrykk uten å vite hva som har skjedd og alvorlighetsgraden her. Litt vennekontakt med eksen er jo normalt, men hvis du ser klare tegn til at det fremdeles er noe romantisk eller intimt mellom dem, så er det jo ikke bra. Og hvor lenge har det vært slutt mellom dem?

Min samboer har også barn med sin eks, men hos oss har det gått fint. Mye på grunn av at det hadde vært slutt mellom dem i over tre år da jeg kom inn i bildet. Bosted, økonomi og samværsordning var helt avklart allerede. Og så har samboeren min vært flink til å sette grenser. Han samarbeider bra med eksen om barn, men han driver ikke og snakker med henne om alt mulig annet. Det er jeg som er dama i livet hans, og det føler jeg meg trygg på. 

Om man derimot opplever at man har havnet midt oppi en suppe av ekser, gamle følelser, kaos og uavklarte situasjoner, så bør man trekke seg ut. Da er det ikke plass til et nytt forhold. 

Anonymkode: b036b...771

• Liker 1
Skrevet

Vi trenger litt mer informasjon for å gi deg gode og passende råd. Jeg antar at det ikke handler om at han er god venn med eksen sin, men noe mer?

Anonymkode: c9aaf...589

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det har jo en del å si hvem som brøt ut av forholdet. Om det var ham, ville jeg følt meg tryggere.

Du må regne med at de samarbeider om barna, og det er fint for alle parter (spesielt barna!) om de kan være venner. Regner med at du sikkert føler en del på sjalusi fordi han møter henne, men det er noe du må akseptere så lenge det er på helt normal basis, og det ikke er sånn at han håper at de skal finne tilbake til hverandre. Har han slike følelser, ville jeg trukket meg ut av forholdet umiddelbart.

Når han har vært samboer/gift tidligere, er det naturlig at han ønsker å bruke tid på å introdusere en ny person i livet sitt. Vil tro at han vil være sikker på at det blir dere før han lar barna møte deg.

Endret av Chaya
Skrevet

Han fingret eksen sin i sommer mens vi møttes (jeg var da på ferie). Hun skrev til meg og påsto han har gitt henne falske forhåpninger og lagt an på henne hele tiden. Det har vært slutt over et år. Og han gjorde det slutt. Såvidt jeg vet er skilsmissen nå et faktum. Hun ville bli sammen med han igjen, han sa nei. 

Han beklaget seg veldig og sa det var et feilgrep og at han aldri vil lyve mer eller gjøre det igjen. Jeg sa da at det var best han kutter all kontakt med henne utover det som gjelder barna om han vil ha meg. Han sa det ikke var et problem - de var jo da blitt uvenner. Jeg vet ikke hvor mye kontakt de har nå men hørte det var hun som ringte idag og spurte om noe som ikke gjelder barna.. 

Jeg kan ikke kontrollere hvor mye han har kontakt med henne og det vil jeg jo heller ikke. Sliter med å stole på han og vet ikke hva vi er, da vi aldri har tatt *praten*. Som sagt kaller han meg kjæreste av og til, men jeg føler meg ikke som det. 

Om dere synes jeg er en dørmatte er det ok. Men har vanskelig for å gi slipp på han. 

Hadde alt vært ryddig mlm han og eksen ville alt vært ok. Hun hater meg såpass mye at hun har blokkert meg på Fb. Har ikke møtt henne engang. Drama, og vi er alle voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...