AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #1 Del Skrevet 28. august 2018 Mannen min har vært så sur i det siste, vi har hatt dårlige perioder, og det har vært intens, men vi fikk snakket på lørdag. I går skjedde det igjen. Jeg har hatt mensen i ca 5 dager, men var ferdig i går på morgenen. Det var "planlagt" at vi skulle ha sex i går. Jeg la barnet, og gav beskjed om at jeg skulle "skynde meg å bare vaske opp og rydde". Hadde spurt han tidligere om han kunne hjelpe meg med det, men han orket ikke, og det skjønner jeg, så jeg sa greit. Isåfall jeg skyndet meg og få unna oppvask og lekene i stua (jeg måtte vaske opp, brekker meg av oppvask om morgenen). Så ble han sur for at jeg stresset og skyndet meg. Han mener det får han til å se ut som en drittsekk. Jeg beklaget og sa at grunnen til jeg skyndet meg, var for at vi skulle få mer tid sammen, siden han legger seg tidlig pga han må tidlig opp. Han mente at jeg ikke skulle stresse. Jeg sa at jeg ikke ville ta sjansen på å si "jeg skal rydde", for så å bruke god tid, for da ville han misforstå og tro jeg gjorde det med vilje for å utsette sex. Så ville han plutselig ikke, han mistet lysten og dro (familien bor rett ved). Jeg ble sittende alene og skjønte ingenting, gikk og la meg. Han har ikke villet snakke med meg, la seg ikke i samme seng eller noe. Er det virkelig noe å bli sur over, eller er det jeg som har gjort feil? Jeg unnskyldte meg og alt, men det er ikke tilgitt. Hvorfor er menn så vanskelige å tolke... Anonymkode: 02ea0...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #2 Del Skrevet 28. august 2018 Jeg tror mange menn og meg selv (kvinne) ikke forstår at oppvasken og annet husarbeid er Så utrolig viktig å få gjort NÅ. Så han følte seg kanskje avvist fordi noe så trivielt, sett med hans øyne, var viktigere enn han. Anonymkode: 2c073...6d2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #3 Del Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror mange menn og meg selv (kvinne) ikke forstår at oppvasken og annet husarbeid er Så utrolig viktig å få gjort NÅ. Så han følte seg kanskje avvist fordi noe så trivielt, sett med hans øyne, var viktigere enn han. Anonymkode: 2c073...6d2 Jeg vurderte det lenge, og tenkte uansett hva jeg gjør blir det feil, tenkte det er bedre at jeg tar den nå enn at jeg skal spy i morgen, og i tillegg gjøre han sur for at jeg får han til å se ut som en drittsekk ved å "sitte pent og klar og vente til han har sett på biler på nettet", for det skal jeg jo ikke, i følge han. Bedre at jeg får gjort det jeg skal. Anonymkode: 02ea0...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #4 Del Skrevet 28. august 2018 Problemet deres er nok mer/større enn akkurat denne hendelsen. Anonymkode: 25c76...40f 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #5 Del Skrevet 28. august 2018 Siden du presiserte for han at du ikke ville han skulle misforstå og tro du prøvde å utsette å ha sex, er det slik at dere har hatt problemer med at han føler du gjør nettopp dette eller at han føler du ikke prioriterer sex i hverdagen? Kan godt være han følte seg avvist og at det er derfor han reagerte som han gjorde. Når dere må planlegges sex og i tillegg må gjøre unna husarbeid før dere kan ha sex så høres det mer ut som om du har sex av plikt enn av lyst. Tror kanskje jeg hadde følt meg litt avvist og mistet lysten selv hvis det var slik det var mellom meg og mannen min. Anonymkode: 9151d...dc0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinto2013 Skrevet 28. august 2018 #6 Del Skrevet 28. august 2018 Dette hørtes veldig merkelig ut, og det kan virke som det ligger mer bak enn det som kommer fram i innlegget her? Er det første gang han reagerer sånn, eller er det noen av disse temaene som er litt «betente» fra før? Jeg reagerer på at du antar at han vil mistenke deg for å bruke en unskyldning for å utsette sex? Hva mener du her, egentlig? Har du egentlig ikke lyst til å ha sex med han, eller pleier han å tenke at du ikke har lyst? Siden du var redd for at han skulle anta at du prøvde å unngå det? Ut i fra hendelsesforløpet slik du legger det fram, så syns jeg det virker veldig rart at han ble så opprørt at han dro i sinne, men det er mulig det ikke er alt som kommer fram her? Jeg tenker kanskje at hvis du sa «jeg ville ikke rydde i vanlig tempo, fordi jeg var redd du skulle tro at jeg ikke ville ha sex med deg», så kan det hende at han ble sint for at du tror så lite om han? For i det utsagnet ligger det jo egentlig en «beskyldning» om at «du pleier å mistenke meg for å utsette sex»... Kanskje? Jeg vet ikke. Vanskelig å svare på om han har grunn til å bli sinna, men det er uansett lite løsningsorientert å dra midt i en diskusjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #7 Del Skrevet 28. august 2018 Takk for svar. Ja det området er litt betent fra før, men trodde alt var bra. Jeg spurte til og med om det var greit om jeg rydda først på en veldig avslappet måte. Han kunne jo sagt nei. Anonymkode: 02ea0...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #8 Del Skrevet 28. august 2018 For en idiot! Her tilbyr du å vaske/rydde før du går å har sex med han, mens han stikker til foreldrene sine fordi det virket som du ikke "ville"? Hadde blitt forbannet i din situasjon... herregud Anonymkode: 6d84b...36e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #9 Del Skrevet 28. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For en idiot! Her tilbyr du å vaske/rydde før du går å har sex med han, mens han stikker til foreldrene sine fordi det virket som du ikke "ville"? Hadde blitt forbannet i din situasjon... herregud Anonymkode: 6d84b...36e Jeg er fortsatt lei meg, men vet ikke om jeg har rett til det tilfelle jeg gjorde noe som kan mistolkes.. Han tar ikke tlf når jeg ringer heller.. Anonymkode: 02ea0...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #10 Del Skrevet 28. august 2018 Så folk som bor sammen avtaler å ha sex altså? Wow. Anonymkode: 23537...17a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #11 Del Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så folk som bor sammen avtaler å ha sex altså? Wow. Anonymkode: 23537...17a Jeg skrev i gåseøyne om du ikke fikk det med deg. Det har underforstått i og med at jeg er ferdig med mensen. Anonymkode: 02ea0...bec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 28. august 2018 #12 Del Skrevet 28. august 2018 Helt ærlig så tror jeg du gjør samme feilen som jeg har gjort i alle mine forhold. Du gjør alt for å tekkes mannen, og tenker ikke på deg selv. Og det er faktisk ganske usexy i lengden. Selvutslettende og flink pike er litt slitsomt å forholde seg til, for den andre parten føler seg alltid som en drittsekk. Hvorfor MÅ du ha sex med han så fort mensen er over, uansett hvilket humør du er i? Hvorfor er det helt greit at han ikke orker å bidra med ryddingen og vaskingen? Hvorfor må du ordne opp og gjøre alle til lags? I lengden er det mest sexy med en dame som sier det hun mener, stiller krav og har sex når HUN vil. Fordi da vet han at du har sex med han fordi DU vil, fordi du er kåt på han og bare MÅ ha han der og da. Er ganske turn off å føle at det er pliktsex for å holde han fornøyd og unngå dårlig stemning. Det er ikke enkelt å snu på denne dynamikken i et forhold. Tro meg, jeg har prøvd. Mått gå fra eksen og starte på nytt. Har vært alene en stund for å bygge selvtilliten og øve på å sette meg selv først. Det er lov å si nei, i dag har jeg ikke lyst. Og det gjelder i alle sammenhenger i livet. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 28. august 2018 #13 Del Skrevet 28. august 2018 Jeg synes det er altfor lite informasjon og bakgrunn til de tingene du faktisk sier, til å hjelpe deg og dere godt nok. Er det sånn at du bokstavelig talt spyr neste dag om du ikke har tatt oppvasken? Og får du i så fall hjelp med tvangstankene? Du har uansett "rett til" (i gåseøyne fordi man føler det man føler uavhengig av om noen har gitt en lov) å føle hva enn du føler. Du har ansvar for egne følelser og de synes jeg du for egen del skal ta på alvor. Det betyr ikke at vi alltid skal handle på disse følelsene, men at vi skal anerkjenne og akseptere dem og finne ut om de prøver å fortelle oss noe viktig. Dersom du er lei deg pga hans oppførsel synes jeg du skal lytte til dette. Skjer dette stadig vekk? Er det alltid du som blir syndebukk? Er vask et betent problem mellom dere? Og hva er egentlig problematikken angående sex? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #14 Del Skrevet 28. august 2018 Så du både legger barnet og rydder alt før sengetid? Du spurte om hjelp, men han orket ikke? Det naturlige hadde vel vært at han la barnet mens du ryddet opp? Eller omvendt? Jeg tror han har dårlig samvittighet fordi han ikke hjelper til, kjedelig med husarbeid, men det må gjøres. Han har dårlig samvittighet, men dytter alt over på deg. Det ble for synlig at han ikke hjelper til og det klarer han ikke ta inn over seg og beklage. Lettere at alt er din skyld. Tror jeg. Anonymkode: 4e3bd...cfd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #15 Del Skrevet 28. august 2018 Ikke din feil nei. Det er Rotehue sin feil . Anonymkode: 6acf2...303 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinto2013 Skrevet 28. august 2018 #16 Del Skrevet 28. august 2018 Men hva bunner dette ut i, da? Hvordan ble dette betente temaer? Handler det mest om husarbeid og fordeling/gjennomføring av dette, eller handler det mer om at han ikke tror du har lyst til å ha sex med han? Og har han rett/delvis rett i dette? Er det sånn at husarbeid har en tendens til å gå på bekostning av sexlivet deres? Eller handler det om lyst og behov som ikke er så kompatible? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #17 Del Skrevet 28. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fortsatt lei meg, men vet ikke om jeg har rett til det tilfelle jeg gjorde noe som kan mistolkes.. Han tar ikke tlf når jeg ringer heller.. Anonymkode: 02ea0...bec Hvorfor ringer du til ham egentlig? En drama- mann som drar ut, nekter å snakke, ikke vil ligge i samme seng osv . - han hadde ikke jeg vært sammen med. Du virker altfor underdanig og selvutslettende, mulig han oppfatter deg som martyr... jeg mener hvem sier noe slikt som: Jeg skal bare skynde med å legge barn og ta oppvasken og rydde litt mens du slapper av, så blir den neste oppgaven min å gi deg sex, hvis du bare kan vente bitte litte grann. Er ikke sex noe man har iblant ved sengetid, når stemningen er ekstra god og begge to har veldig lyst? Han oppfører seg som et bortskjemt barn, og du behandler ham som et. Anonymkode: 23537...17a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 28. august 2018 #18 Del Skrevet 28. august 2018 (endret) 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min har vært så sur i det siste, vi har hatt dårlige perioder, og det har vært intens, men vi fikk snakket på lørdag. I går skjedde det igjen. Jeg har hatt mensen i ca 5 dager, men var ferdig i går på morgenen. Det var "planlagt" at vi skulle ha sex i går. Jeg la barnet, og gav beskjed om at jeg skulle "skynde meg å bare vaske opp og rydde". Hadde spurt han tidligere om han kunne hjelpe meg med det, men han orket ikke, og det skjønner jeg, så jeg sa greit. Isåfall jeg skyndet meg og få unna oppvask og lekene i stua (jeg måtte vaske opp, brekker meg av oppvask om morgenen). Så ble han sur for at jeg stresset og skyndet meg. Han mener det får han til å se ut som en drittsekk. Jeg beklaget og sa at grunnen til jeg skyndet meg, var for at vi skulle få mer tid sammen, siden han legger seg tidlig pga han må tidlig opp. Han mente at jeg ikke skulle stresse. Jeg sa at jeg ikke ville ta sjansen på å si "jeg skal rydde", for så å bruke god tid, for da ville han misforstå og tro jeg gjorde det med vilje for å utsette sex. Så ville han plutselig ikke, han mistet lysten og dro (familien bor rett ved). Jeg ble sittende alene og skjønte ingenting, gikk og la meg. Han har ikke villet snakke med meg, la seg ikke i samme seng eller noe. Er det virkelig noe å bli sur over, eller er det jeg som har gjort feil? Jeg unnskyldte meg og alt, men det er ikke tilgitt. Hvorfor er menn så vanskelige å tolke... Anonymkode: 02ea0...bec Hos oss er gangen i det litt annerledes, det er jeg som skynder meg å vaske opp å rydde for å få dama fortere til sengs Han høres sutrete og vrang ut. Kanskje han plages av noe fysisk (sykdom, lite eller dårlig søvn,) eller psykisk? Mange menn blir grinete og urimelige når de har vondt i hodet eller vondt andre steder. Hvis han snorker alvorlig så kan det være så ødeleggende for søvnkvaliteten at han får dårlige dager. Jeg oppfatter ingen feil ved eller fra deg. Rettelse: Feilen din er at du ikke setter på plass en urimelig gubbe. Endret 28. august 2018 av I Grosny 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #19 Del Skrevet 28. august 2018 Går litt mot strømmen her, men min oppfatning av deg er som litt slitsom. Blir du lett stresset over ting? Hvor Anonymkode: 332e9...434 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #20 Del Skrevet 28. august 2018 4 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev: Helt ærlig så tror jeg du gjør samme feilen som jeg har gjort i alle mine forhold. Du gjør alt for å tekkes mannen, og tenker ikke på deg selv. Og det er faktisk ganske usexy i lengden. Selvutslettende og flink pike er litt slitsomt å forholde seg til, for den andre parten føler seg alltid som en drittsekk. Hvorfor MÅ du ha sex med han så fort mensen er over, uansett hvilket humør du er i? Hvorfor er det helt greit at han ikke orker å bidra med ryddingen og vaskingen? Hvorfor må du ordne opp og gjøre alle til lags? I lengden er det mest sexy med en dame som sier det hun mener, stiller krav og har sex når HUN vil. Fordi da vet han at du har sex med han fordi DU vil, fordi du er kåt på han og bare MÅ ha han der og da. Er ganske turn off å føle at det er pliktsex for å holde han fornøyd og unngå dårlig stemning. Det er ikke enkelt å snu på denne dynamikken i et forhold. Tro meg, jeg har prøvd. Mått gå fra eksen og starte på nytt. Har vært alene en stund for å bygge selvtilliten og øve på å sette meg selv først. Det er lov å si nei, i dag har jeg ikke lyst. Og det gjelder i alle sammenhenger i livet. Enig i dette. Ut ifra det lille du skrev i innlegget ditt høres han ut som han er den dominante i forholdet, mens du gjør alt for å forsøke og please mannen din. Jeg var i et liknende forhold over noen en gang. Han kunne bli sur på fordi jeg spurte va HAN ville ha til middag, hvilken film HAN ville se, og/eller hvis jeg var overstadig hyggelig mot ham. Jeg gjorde ingenting galt, og kunne ikke skjønne hvorfor han skulle bli sint fordi jeg prøvde å være snill. Problemet var ikke meg, men dynamikken i forholdet. Jeg startet å bygge meg selv opp, sette meg selv først og dyrke mine interesser. Jeg ble en mer livlig og selvsikker person, og han forandret seg til å bli god og varm mot meg. Jeg klarte likevel aldri å glemme hvordan han hadde behandlet meg (ble sint og frekk uten grunn) i min litt dårligere periode, så enden på visa var at jeg gjorde det slutt. Nå sier jeg absolutt ikke at situasjonen er slik for dere, selv om det er vibbene jeg får fra innlegget ditt. Jeg kan absolutt ikke se at du gjorde noenting galt i denne situasjonen, foruten å stille krav til mannen din og sette deg selv først Anonymkode: 59dd8...7a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå